trompet.nl > forum > Toon onderwerp - mondstuk proberen: schadelijk of niet??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 05:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 10:48 

Thanks voor de tips!

Het Curry-mondstuk kan ik helaas alleen geen leverancier van vinden in Nederland. Ik wilde eigenlijk naar een winkel toestappen waar ze mij een btje advies erbij kunnen geven. Hier staan veel tips over bijvoorbeeld brassimport. Kan Adams ook goede adviezen geven?Zag dat die ook wel n breed arsenaal aan mondstukken had.

Groetjes Rik

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 10:54 

Citaat:
Ik kan je Curry aanbevelen, die uit de 600 serie. De "S" is wel erg ondiep, de "M" vind ik makkelijker te mannen. Ik heb ook jaren op Bach 3C gespeeld dus ik weet ongeveer wat je bedoelt. Ik zocht destijds iets kleiners en kwam uit op de 60M, voor jou de 70M dan maar?

by Fietsenmakerij Mac Bike t.a.v. T van Kampen Date Added: Friday 18 November, 2005

Excellent mouthpiece. Cheaper and better sounding than Bob Reeves ES cups. Feels very comfortable on the lips and fits perfecly well into the reciever of both my old Getzen and my new Franz Straub

Was jij dit btw? Heb ook een getzen dus zou iig overeen kunnen komen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 11:19 

Kom eens langs zou ik zeggen :wink:
Ik denk wel dat ik je kan helpen om in het woud van mondstukken de juiste te vinden.
Zoals in alle posts al wordt gezegd, een mondstuk is heel persoonlijk. Er bestaat daarin geen goed of slecht, wat voor de een werkt kan voor de ander averechts werken.
Door middel van spelen en vooral luisteren, kom je echter op een efficiënte manier bij het juiste mondstuk voor JOU, niet voor de buurman die al jaren naar volle tevredenheid op een DW, Parduba 2 of Meister Hablowetz speelt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 maart 2007 11:42 

Tis idd maar een warboel van tips,trucs,mondstuksoorten en maten! Ik ga nu maar ophouden met posten en een keer langskomen anders kom ik nog echt wanhopig over :wink:

Profiel  

Berichttitel: tjoek tjoek
BerichtGeplaatst: 17 maart 2007 09:22 

RiXeL schreef:

Heb ik een stalker? Effe serieus, ik heb ooit Hans van Brassimport gevraagd of hij aan Curry kon komen maar dat bleek niet mogelijk. Nou zijn ze ook weer niet zooo duur dus waag 's een gokje zou ik zo zeggen. Verhelderend en leerzaam zou voor jouw een reisje naar Rosmalen kunnen zijn. Hans is een van de weinigen in toeterland die zegt waar het op staat en liever een tevreden klant heeft dan een goedgevulde knip.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: tjoek tjoek
BerichtGeplaatst: 18 maart 2007 12:52 

Theo van Kampen schreef:
RiXeL schreef:

Heb ik een stalker? Effe serieus, ik heb ooit Hans van Brassimport gevraagd of hij aan Curry kon komen maar dat bleek niet mogelijk. Nou zijn ze ook weer niet zooo duur dus waag 's een gokje zou ik zo zeggen. Verhelderend en leerzaam zou voor jouw een reisje naar Rosmalen kunnen zijn. Hans is een van de weinigen in toeterland die zegt waar het op staat en liever een tevreden klant heeft dan een goedgevulde knip.

Nee, kijk meestal bij reacties van mondstukken op mouthpiece express en zag toevallig die van jou erbij staan na aanraden van een curry, tis geen stalken hoor :wink:

Ma je hebt gelijk, tzou leerzaam zijn maar es wat te gaan proberen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Geen Bach 5C??
BerichtGeplaatst: 19 maart 2007 13:45 

Trööt schreef:
Hmm... Hoe kom je er bij dat op een bach 5C niemand kan spelen en op een JK 5C wel? JK is een merk dat de afgekeurde mondstukken van Bach gebruikt... M.a.w. de mondstukken van JK zijn vaak van mindere kwaliteit dan die van Bach.. Meestal zijn dit kleine foutjes, dus kan je wel stellen dat tussen de JK 5C en de Bach 5C, behalve de prijs, geen verschil zal zijn,

MvG

Beste treut, meten is weten, gissen is missen.
De rand van de JK 5C -USA modell- is totaal anders als die van Vincent Bach Corp. 5C -kleine lettertjes-. De randen die JK en Bruno Tilz gebruiken zijn geinspireerd op de randen van de mondstukken die Vincent Bach bouwde in zijn Mount Vernon periode. Maar wat misschien wel belangrijker is om hier op te merken is is dat JK mondstukken, net als de Bruno Tilz BaKo mondstukken een veel grotere backbore hebben als Vincent Bach mondstukken.
Waarschijnlijk is dat om de bespelers van klassiek gebouwde duitse toeters, die een veel kleinere boring hebben, ook het genot te gunnen van mondstukken met Bach achtige randen.
Natuurlijk is het klinkklare bullshit dat JK afgekeurde mondstukken van Bach zou gebruiken. Wie heeft je dat wijsgemaakt?

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jun 2007 22:20 

RiXeL schreef:
Thanks voor de tips!

Het Curry-mondstuk kan ik helaas alleen geen leverancier van vinden in Nederland. Ik wilde eigenlijk naar een winkel toestappen waar ze mij een btje advies erbij kunnen geven. Hier staan veel tips over bijvoorbeeld brassimport. Kan Adams ook goede adviezen geven?Zag dat die ook wel n breed arsenaal aan mondstukken had.

Groetjes Rik

Ik heb hier een Curry 60M liggen. Mag weg voor 25 euro.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur