trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: conservatorium... help?
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 13:42 

hooi

ik ga auditie doen bij het conservatorium, maar ik heb wat hulp nodig:

- Ik moet alle majeur en mineur toonladders leren, weet iemand waar ik die kan vinden?
- ik moet ook leren improviseren op een bluesschema, heeft iemand daar wat tips voor? want dat heb ik nog nooit gedaan :S
- ik moet ook minimaal twee jazzstandards leren, maar wat is dat?
- klassieke en technische etude moet ik ook leren, maar ik weet ook niet wat dat is :P
- en theoretische kennis majeur, mineur en dominant, weet iemand hoe dat dat het beste kan oefenen?

zoals jullie zien heb ik nog veel te doen en te leren :P dus alle hulp is welkom :)

m.v.g. rieksz

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 13:44 

in neem aan dat je les hebt?...
Ik denk dat je leraar je al een heel eind in de goeie richting kan helpen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 13:50 

nee ik heb geen les :P das juist het probleem.

Ik heb kort geleden besloten dat ik naar het conservatorium wil, omdat ik niks anders kan vinden. En trompet spelen is wel mn grootste hobby, vandaar. Ik ben van de week even langsgeweest en heb met de trompetleraar van die school gesproken en die zei dat ik achter liep met theorie. Dat komt omdat ik maar 3 jaartjes les heb gehad, en dat is al 5 jaar geleden. Dus op het moment heb ik geen leraar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 13:53 

hm, mssn kun je nog les nemen...meer om de theorie bij te werken?
En anders kun je die trompetleraar vragen om iets voor je te zoeken? Hij weet precies wat je moet kennen, neem ik aan...
Ik zou zo snel niet weten waar je het kunt vinden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 13:58 

Als je dit allemaal nog moet doen, zou ik nog maar even een paar jaar wachten met het Conservorium en als een gek gaan studeren en les nemen van een goede leraar.

Sterker nog, ik zou het je afraden om te doen. Je maakt geen enkele kans als professionele trompettist als je dit nu nog niet onder de knie hebt.

Dat klinkt als hard, maar zo is het nu eenmaal. Er lopen al genoeg goede trompettisten rond die geen of te weinig werk hebben. Dus moet je wel behoorlijk veel te melden hebben wil jij wel aan de slag komen. Dat leer je niet in die 4 jaar Conservatorium, dat is veel te kort zonder een goed basis die je blijkbaar (nog) niet hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:02 

nee die leraar zei inderdaad dat ik niet met het eerste jaar kan beginnen, maar dat ik het wel bij de vooropleiding kon proberen. Daar leren ze je alles wat je moet weten voordat je aan het eerste jaar kan beginnen, en je mag er twee jaar over doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:17 

Ik ben toch bang dat je het Conservatorium onderschat. Of eigenlijk het nivo wat je moet hebben om beroepstrompettist te worden. Ik heb wel eens iemand klaargestoomd voor het conservaorium vooropleing in een half jaar, maar die was toch al een stuk verder.

Als je nog de majeur en mineur toonladders niet kent, dan neem ik aan dat je Arban ook nog niet helemaal kunt spelen. Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten.

Als je ook nog eens lichte muziek wilt studeren, dan moet je ook harmonisch en melodisch mineur kunnen dromen, en drie- en vierklanken in alle toonsoorten. Alles staat op mijn site overigens, kun je zo downloaden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:33 

En als je niet weet wat een Blues schema is en niet weet was jazzstandards zijn dan heb je echt nog een hele hoop te leren. Ik weet ook niet hoe oud je bent. Als je 15 bent dan is er nog een kans. Maar als je al tegen de 20 loopt (of nog ouder bent) dan is het (zoals erik ook al zegt) nog een lange weg, die waarschijnlijk niet uitkomt op wat je hoopt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur