trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:44 

Rieksz schreef:
nee ik heb geen les :P das juist het probleem.

Ik heb kort geleden besloten dat ik naar het conservatorium wil, omdat ik niks anders kan vinden. En trompet spelen is wel mn grootste hobby, vandaar. Ik ben van de week even langsgeweest en heb met de trompetleraar van die school gesproken en die zei dat ik achter liep met theorie. Dat komt omdat ik maar 3 jaartjes les heb gehad, en dat is al 5 jaar geleden. Dus op het moment heb ik geen leraar.

Ik denk dat je er heel goed over na moet denken. Trompet spelen is je grootste hobby, maar bedenk wel dat dit dan later je werk gaat worden. De vraag is of je dat wil...
Trompetten om je geld te verdienen.
Bij mij zou de lol er dan snel vanaf zijn denk ik...maar dat hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden.

En omdat je zover achterloopt met de theorie, zou ik er nog extra goed over nadenken. Vooral ook omdat je lang geen les hebt gehad...het is denk ik wel ff lastig om het weer op te pakken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:45 

Ik ben 17 jaar. Ik weet trouwens wel wat een bluesschema is, maar niet wat een jazzstandard is, maar misschien weet ik dat wel als ik het hoor.

Ik weet dat ik niet veel kans maak, en ik geloof jullie ook wel. Maar ik ga dit hoe dan ook proberen. Dit is nog de enigste opleiding die ik echt wil doen, voor de rest is er niks wat me leuk lijkt of wat ik kan doen, dat is allemaal al afgevallen. En ik heb geen zin om een jaar niks te doen en geen opleiding volgen. Ik wil dit heel graag en ik ga er dus helemaal voor. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Ik heb net trouwens even op uw site gekeken, en ik ken de meeste majeur toonladders al, ik wist alleen niet dat ze majeur heette. Mijn vroegere trompetleraar noemde ze altijd gewoon de toonladder van C, de toonladder van F enz...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:49 

Proberen kun je het altijd....dan zou ik wel hulp gaan zoeken voor die theorie en niet zelf maar wat gaan aankl*ten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:54 

Citaat:
Ik denk dat je er heel goed over na moet denken. Trompet spelen is je grootste hobby, maar bedenk wel dat dit dan later je werk gaat worden. De vraag is of je dat wil...
Trompetten om je geld te verdienen.

Daar heb ik ook al heel lang over na zitten denken. Ik weet nog niet wat ik later wil worden, en ik ben bang dat ik dat voorlopig ook nog niet weet. Het is heel moeilijk om dat op zo een leeftijd te beslissen.
Ik heb een tijdje geleden een klein onderzoekje gedaan, en het grootste gedeelte van de mensen heeft nu een beroep waar die vroeger niet voor gekozen heeft.
Ik ga dus geen paar jaar te wachten tot ik weet wat ik wil gaan worden, je moet nou eenmaal een opleiding gaan volgen. En ik weet zeker dat als ik later geen trompetiste wordt, wel wat aan mijn opleiding heb gehad, het is geen verspilde tijd om deze opleiding te gaan volgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:57 

conservatorium ga je over het algemeen niet heen omdat je niks anders weet...omdat je nu eenmaal een studie moet doen....
Maar zo is het eigenlijk met elke studie.

Welke muziekdiploma's heb je eigenlijk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 14:58 

Ik heb mn A gehaalt, daarna was ik van les afgegaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 15:02 

Dus je hebt alleen de basis qua theorie....dan moet je nog heel hard gaan werken vrees ik :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 15:09 

ja dat wist ik al :P
Maar ik heb in die tijd natuurlijk niet stilgezeten.
Ik heb mezelf ook gitaar en keyboard aangeleert. En ik ben natuurlijk ook niet gestopt met trompet spelen. De leraar zei dat ik mooi speelde en een goed gehoor had (als hij iets speelde op de piano kon ik dat naspelen).
Dus die theorie is het enigste probleem.Hij zei er ook bij dat ik die toonladders niet perfect moest kunnen, maar wel dat ik de meeste gewoon kan spelen. En hij hield er inderdaad ook rekening mee dat ik 'nog maar' 17 was en dus nog veel kon leren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur