trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 16:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 18:19 

Is het überhaupt wel je bedoeling om voor Jazz trompet voor te spelen? Bij mijn weten heb je dat nog nergens gezegd (of ik heb erg scheel gelezen ;-) ) Maar als dat niet het geval is dat is het misschien niet eens zo vreemd dat je nog nooit van standards of iets dergelijks gehoord hebt

Edit: ik heb sowieso scheel gelezen maar ben toch benieuwd naar je antwoord gezien je matige voorbereiding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 2007 18:41 

Citaat:
Maar zo is het niet.

DM ( eerste fase, Bachelor ) doe je zowiezo. En als je erg goed afstudeert dan heb je kans om voor UM ( 2e fase of Master ) door te studeren. Zoals je het nu stelt, lijkt het wel alsof het of het een of het ander is, maar dat is niet zo.

Je hebt gelijk Camel en ik weet dat het inderdaad zo in elkaar zit.
wat ik eigenlijk ermee wilde aangeven is dat ik in de motivatie van Rieskz totaal niet terug kan vinden wat het doel is om op het cons te gaan mbt tot wat je er uiteindelijk mee kunt gaan doen.

Ben het met Dehaan eens dat we genoeg gezegd hebben. Bovendien is de info waar ze om vroeg ook toegeworpen dus . . . . .

Aan de andere kant zijn er ook genoeg studenten op andere opleidingen die ook niet weten wat ze ermee willen . . . .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 13:00 

Mijn advies zou zijn, dat je de komende tijd heel hard gaat studeren op de onderdelen die je nog niet beheerst, zodat je in ieder geval weet dat je er alles aan gedaan hebt.
Verder zou ik je adviseren om ook nog wat achter de hand te houden. Stel dat de commissie het niet ziet zitten, wat ga je dan doen........ :?: :!:
Als de commissie het wel in je ziet zitten kun je lekker een lange neus maken naar het gros van de mensen die gereageerd hebben :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 13:43 

BertS schreef:
Als de commissie het wel in je ziet zitten kun je lekker een lange neus maken naar het gros van de mensen die gereageerd hebben :)

Het gaat er mij en anderen niet om of ze aangenomen wordt voor de vooropleiding, dat lukt iedereen wel als ie wat talent en aanleg heeft, zeker op de kleinere scholen waar ze een tekort aan leerlingen hebben. Het gaat er mij om dat je tegenwoordig erg veel talent, doorzettingsvermogen en discpline moet hebben om überhaupt een kans te maken als muzikant.

Als je dan zo hard moet gaan werken om dat te bereiken en niet van plan bent om er überhaupt je werk van te maken, zie ik het nut er niet van in om er zo veel energie en tijd in te steken. Dat zijn verloren jaren. Goed trompet leren spelen kun je ook wel zonder conservatorium en de theorie kun je jezelf ook wel aanleren als je in staat bent een boek te kopen en daaruit te leren. Dan kun je daarnaast gewoon een andere studie doen of een baan zoeken.

Het maakt mij niet uit of ze wel of niet aangenomen wordt, ik geef alleen maar advies net zoals anderen uit de praktijk. Er worden jaarlijks veel studenten aangenomen die ik nooit aangenomen zou hebben. Er studeren zelfs trompettisten af die tot hun eindexamen nog nooit een openbaar optreden gedaan hebben...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 23 apr 2007 15:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 13:52 

Rieksz schreef:
Sterker nog, als ik het niveau die ik had toen ik van les af ben gegaan vergelijk met die ik nu heb, ben ik erg ver vooruit gegaan.
Ik denk dat niemand hier eraan twijfelt of je vooruit bent gegaan, maar wel aan of je nu het vereiste niveau hebt. Natuurlijk gaat het hier om een vooropleiding en hoef je nog geen supergoed spel te kunnen afleveren, maar je moet iets goed voor ogen houden:
* het is conservatorium *
en
* niet een muziekschool *

Het conservatorium laat bij voorkeur geen studenten toe die nog jaren muziekschoolonderwijs kunnen genieten. Om dezelfde reden dat het voortgezet onderwijs geen kinderen toelaat die in groep 6 van de basisschool zitten: ze kunnen hun onderwijs ook nog op een 'lager trapje' krijgen.

Niks van dit alles is persoonlijk bedoeld. Net zoals alle anderen waarschuw ik je alleen dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben. Dat voorkomt teleurstelling voor de afwijzing die je hoogst waarschijnlijk zal krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 13:55 

camel schreef:
DM ( eerste fase, Bachelor ) doe je zowiezo. En als je erg goed afstudeert dan heb je kans om voor UM ( 2e fase of Master ) door te studeren. Zoals je het nu stelt, lijkt het wel alsof het of het een of het ander is, maar dat is niet zo.

Zo is het tegenwoordig wel (sinds een jaar of 6, schat ik). DM en UM zijn tegenwoordig parallel lopende opleidingen. Het oude UM heet tegenwoordig tweede fase.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 14:55 
Moderator

In Amsterdam werken ze niet meer met DM/UM, maar de laatste lichting eerste en tweede fase. En nu al bezig met de Bachelor/Master fase.

En in Amsterdam is het zo dat je eerst eerste fase doet, en dan eventueel als je wil en goed genoeg bent, doe je 2e fase, en zo werkt het ook voor de BAMA structuur.

Hoe dat voor de andere conservatoria zit weet ik niet.

Voor het eerst volgens mij dat ik het 100% met Erik eens ben. 8)

En ook KiX met zijn emotionele reactie heeft het helemaal bij het rechte eind...

Groeten uit het winderige Zaandam

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 20:41 

marnix schreef:
In Amsterdam werken ze niet meer met DM/UM, maar de laatste lichting eerste en tweede fase. En nu al bezig met de Bachelor/Master fase.

En in Amsterdam is het zo dat je eerst eerste fase doet, en dan eventueel als je wil en goed genoeg bent, doe je 2e fase, en zo werkt het ook voor de BAMA structuur.

Hoe dat voor de andere conservatoria zit weet ik niet.

Voor het eerst volgens mij dat ik het 100% met Erik eens ben. 8)

En ook KiX met zijn emotionele reactie heeft het helemaal bij het rechte eind...

Groeten uit het winderige Zaandam

Mocht iemand iets anders opmaken uit mijn vorige post, ik bedoel hetzelfde als bovenstaande verhaal van Marnix.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur