trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2007 23:01 

Waarom zou je persee een studie gaan volgen? Je kunt ook een jaartje gaan werken.

Dan heb je een jaar lang de tijd om te werken aan je theorie én je trompetspel. Met goede docenten kom je er dan ook achter of het reëel is om een conservatoriumstudie te gaan doen, of niet. Je doorzettingsvermogen dat je hier uit, is in ieder geval een vereiste.

Bijkomende voordelen zijn dat je geld verdient en voor goede instrumenten kunt sparen. Ook kun je in een jaar tijd nog in aanraking komen met andere studies, die je misschien ook leuk vind en waar je wél goed mee terecht kunt op de arbeidsmarkt.
Zo verspil je ook geen jaren studiefinanciering aan een studie waar je later niks mee kan/gaat doen en jaren die je graag voor een andere studie had gebruikt.
Dan is het jaar zoals ik voorstel, niet weggegooid, want je bent er in ieder geval een betere muzikant van geworden. Daar heb je de rest van je muzikale leven profijt van.

Het is wel zo dat de meeste mensen die slagen als trompettist al vanaf hun prille begin uitzonderlijk talent toonden en daar fanatiek mee zijn doorgegaan. Wat dat betreft heb je dat, zoals ik heb gelezen, niet mee.

Veel succes met de beslissing en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 08:25 

Dehaanmuziek schreef:
Rieksz schreef:
ik kom hier NIET om jullie te vragen om mijn toekomst te voorspellen, en mij te vertellen dat ik ga floppen als trompetiste. Ik heb ook gezegt dat ik later nog NIET weet wat ik wil worden dus dat betekend dat ik later misschien helemaal geen beroepstrompetiste wil worden (Ik heb al vertelt waarom ik dan toch deze opleiding wil gaan volgen). Ik heb ook niet gezegt dat ik ben gestopt met trompet spelen in die tijd dat ik geen les had (dat ik van les ben gegaan heeft een reden die hier niks mee te maken heeft). Sterker nog, als ik het niveau die ik had toen ik van les af ben gegaan vergelijk met die ik nu heb, ben ik erg ver vooruit gegaan. Het enigste waarmee ik achterloop is mijn theorie. En daarvoor ben ik hier...

Wat jullie ook zeggen, ik GA die auditie doen. Ik ben nou eenmaal geen stopper. Als ik nou niks liever wil dan trompetspelen en daarmee een opleiding volgen, wat is het probleem dan? De wil is toch veel belangrijker dan theorie? die is immers aan te leren, wil niet.

Je hebt WEL aangegeven dat je geen barst van muziek weet!
Je weet niet wat standards zijn, je weet niet wat majeur en mineur is!
Je weet niet wat etudes zijn! (laat staan dat je ze kan spelen!)
Je vroeg WEL advies, en dat krijg je!
En niet van de minsten................

Zoals Marnix zegt:
doe er mee wat je wil!
Negeer het allemaal maar, maar vraag er dan ook niet meer om!
Ik vind dat er inmiddels wel genoeg pagina's aan verspild zijn!

(Deze post is ook niet negatief bedoeld, maar wel realistisch!)

Ik begrijp alle ophef en (mijns insziens) overtrokken reacties niet zo, kom op zeg, laat der toch lekker proberen!
Mogelijkheden:
1.Wieweet heeft ze onwijs veel talent en wordt ze aangenomen omdat er erg veel potentieel in haar wordt gezien. Wie weet heeft ze nu niet helemaal door wat er allemaal nodig voor is of wat ze ermee wil, maar gaat ze nadat ze vervolgens is aangenomen voor de vooropleiding het spelen heel erg leuk vinden en gaat ze keihard werken en wordt ze een enorm goede beroeps.
2.Andere mogelijkheid: ze wordt keihard afgewezen. Weet ze dat ook.
3. Ze wordt aangenomen, terwijl ze niet goed genoeg kan spelen. Zegt meer over de opleidingsplek dan, dan over haar goede bedoelingen. Dan draag je de consequenties (geen/weinig pieken als je klaar bent omdat er altijd beteren zijn) zelf.

Al met al: laat der lekker proberen. Ik zeg: succes. (Maar als ik jou was zou ik wel voordat ik toelating deed als een idioot gaan studeren nu!)

Enne, DeHaan, ze krijgt advies ja, te gek, daar is dit forum toch voor? En ze is daar toch ook dankbaar voor? Maakt het uit wie dat advies geeft? (ik doel op je opmerking dat ze het niet van de minsten krijgt). Niemand wordt gedwongen te reageren en zij wordt niet gedwongen dat advies over te nemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 08:35 

Mijn punt is dat ze van vrijwel alle "grote"namen (helaas zijn het er inderdaad veel te weinig) het advies krijgt om het niet te doen! Allemaal mensen die weten hoe het wereldje in elkaar zit, wat er van je verwacht wordt.
Als je dan alleen maar zegt dat je besluit toch al vast staat en dat je toch lekker auditie gaat doen vind ik dat je net zo goed geen advies kan vragen!

Natuurlijk vroeg ze alleen advies over het theoriegedeelte, maar de antwoorden lieten volgens mij weinig aan duidelijkheid te wensen over!
Misschien was het antwoord van Jeroen Jongeling nog wel het nuttigst voor haar!

Maar als ze wel gaat (en dat gaat ze moet ze dat lekker zelf weten.
Ik ben er klaar mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 09:13 

Ze vroeg inderdaad om advies over theorie, niet om al dan niet toelating te doen. Natuurlijk is het praktisch onhaalbaar als je op dat theoretisch niveau zit, tenzij je over een enorm talent beschikt. Maar als haar besluit vaststaat is dat haar besluit. Dan zeg ik, laat haar lekker proberen en dan kom je op een van de drie eindresultaten uit die ik hierboven gaf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 14:42 

Als ik het zo lees heeft bijna iedereen Rieksz van zijn of haar adviezen, argumenten, wel/niet enz. voorzien.
Ik heb er ook niks aan toe te voegen.
Volgens mij kan ze uit alle reacties halen wat zij nuttig vind en dan een beslissing nemen. Proberen kan altijd, het kan twee kanten uit: of het is een gouden greep tegen alle verwachtingen in, of ze loopt vroeg of laat tegen de lamp.

Wat je ook doet of beslist, Rieksz: ik wens je alle succes en bovenal wijsheid toe.
Haal je voordeel uit alle behulpzaamheid van je mede-forummers.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2007 19:28 

JeroenJongeling schreef:
Waarom zou je persee een studie gaan volgen? Je kunt ook een jaartje gaan werken.

Dan heb je een jaar lang de tijd om te werken aan je theorie én je trompetspel. Met goede docenten kom je er dan ook achter of het reëel is om een conservatoriumstudie te gaan doen, of niet. Je doorzettingsvermogen dat je hier uit, is in ieder geval een vereiste.

Bijkomende voordelen zijn dat je geld verdient en voor goede instrumenten kunt sparen. Ook kun je in een jaar tijd nog in aanraking komen met andere studies, die je misschien ook leuk vind en waar je wél goed mee terecht kunt op de arbeidsmarkt.
Zo verspil je ook geen jaren studiefinanciering aan een studie waar je later niks mee kan/gaat doen en jaren die je graag voor een andere studie had gebruikt.
Dan is het jaar zoals ik voorstel, niet weggegooid, want je bent er in ieder geval een betere muzikant van geworden. Daar heb je de rest van je muzikale leven profijt van.

Het is wel zo dat de meeste mensen die slagen als trompettist al vanaf hun prille begin uitzonderlijk talent toonden en daar fanatiek mee zijn doorgegaan. Wat dat betreft heb je dat, zoals ik heb gelezen, niet mee.

Veel succes met de beslissing en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

goeie tips (had ik dat maar gedaan!!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2007 20:55 

Kunnen we niet een online auditie houden? Webcammetje aan en spelen maar..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2007 22:18 

Iedereen zeikt je dan toch af..
Maar als iedereen open is dan zou het wel tof zijn.
Sowieso ben ik wel benieuwd naar de kunsten van andere forum genoten..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur