trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Scheren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2001 12:27 

Ja blijkbaar. <br>Ik gun natuurlijk een ieder zijn mening, dus ook de mijne.<br>Ik ben misschien wat te pragmatisch ingesteld voor een onderwerp als dit maar ga vooral je gang.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2002 15:04 

Mijn ervaring: pas geschoren of een "baard" van 2 dagen is geen probleem, maar de dag ertussenin is het irritant, met name net onder de onderlip. die ene dag zijn de haren hard en scherp, daarvoor zijn ze er (uiteraard) niet, en daarna zijn ze soepel genoeg om geen last meer te veroorzaken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2002 15:51 

Ja, daar ben ik 't helemaal mee eens.<br>Het liefst scheer ik me 's morgens voor een concert.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 20:40 
Moderator

Interessant discussiepunt!
Is er ook iemand die zijn onderlip nooit scheert?
Ik zelf doe dit nooit want dan krijg ik pukkels op die plaats en kan ik spelen wel opgeven! Dus speel ik letterlijk op die haartjes zonder een centje pijn!
( wat zijn trompettisten toch rare wezens.......... :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 21:18 

Nou als je je pas geschoren hebt voelt dat heel clean. net alsof je een rubber gezicht hebt. Misschien dat dat rare idee veroorzaakt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2003 10:42 

Ik scheerde me ook met mesjes.......Nu met dat nieuwe apparaat van Philips met dat scheerschuim erin. Nu irriteert alles veel minder. En t maakt voor mij niet meer uit wanneer ik wat en hoe scheer....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2003 11:44 

Tot voor kort schoor ik me op de dag van een concert nooit, maar dit was meer een kwestie van bijgeloof. In een ver verleden op een concoursdag mezelf niet geschoren: fantastisch resultaat behaald en mezelf voorgenomen nooit meer te scheren op concert/concoursdagen (alsof dat resultaat ook niet aan de 50 andere orkestleden lag, maar alleen aan mijn scheergewoonten).

Een paar maanden geleden voor het eerst mezelf 's ochtends wel geschoren voor een concertavond (bij een vereniging waar ik als inleenkracht mee zou spelen, want je weet maar nooit), alles goedgegaan.

Een (paar) uur voor een concert scheren lijkt me dan weer niks, de huid is dan nog veel te glad en zacht (van de weekmakers in de scheerschuim, want fervent natscheerder).

Profiel  

Berichttitel: Scheren
BerichtGeplaatst: 28 apr 2003 11:50 

Scheren met 't mesje vereist natuurlijk absolute concentratie. Voor mensen die dat op dat moment even niet kunnen opbrengen kan ik het electrische scheerappataat van Braun aanbevelen. Die rukt niet je haren uit je smoel zoals een Phillips van net uit de garantieperiode maar snijdt ze keurig af. Bovendien trilt de Braun heerlijk op je lippen; scheelt zeker een kwartiertje inspelen. O ja, Marnix, er zijn meer trompettisten die het een en ander laten staan op hun onderkaak, bijvoorbeeld Roy Paci, een fantastische trompettist waar we allemaal nog heel veel van gaan horen!

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur