trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Perspectief musici conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 11:32 

camel schreef:
ik ga me proberen te mengen, zonder boos te worden, of zonder tere zieltjes te kwetsen.

De stelling: als je niet aan het werk komt, dan ben je geen topper" is natuurlijk een waardeloze kutstelling, gedaan door iemand die overduidelijk geen verstand van zaken heeft in dezen. .

Dat is inderdaad weer een genuanceerde, doordachte en opbouwende bijdrage van je camel! Je leest wat dingetjes, verzint zelf een stelling en zet het verkeerd neer. Niemand heeft die stelling gedaan dus bedankt voor het neerzetten van de kutstelling. Natuurlijk is dat niet zo. Het is vraag en aanbod. Als je gewoon goed bent in iets waar een heleboel anderen goed in zijn, moet je iets extra's hebben of doen wil je eruit steken. Een enorm talent wordt in de meeste gevallen heus wel gevraagd of komt uiteindelijk bovendrijven, uitzonderingen daar. Dat is niet alleen zo met trompetspelen....
Maar goed uiteindelijk zijn we bezig met semantiek volgens mij, want als ik het zo lees bedoelt iedereen wel min of meer hetzelfde wat dit betreft. Of Camel moet zijn licht nog eens over de discussie laten schijnen.... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 12:43 

Jens schreef:
camel schreef:
ik ga me proberen te mengen, zonder boos te worden, of zonder tere zieltjes te kwetsen.

De stelling: als je niet aan het werk komt, dan ben je geen topper" is natuurlijk een waardeloze kutstelling, gedaan door iemand die overduidelijk geen verstand van zaken heeft in dezen. .

Dat is inderdaad weer een genuanceerde, doordachte en opbouwende bijdrage van je camel! Je leest wat dingetjes, verzint zelf een stelling en zet het verkeerd neer. Niemand heeft die stelling gedaan dus bedankt voor het neerzetten van de kutstelling. Of Camel moet zijn licht nog eens over de discussie laten schijnen.... :?

Zoals Camel het zelf al zegt.............hij gaat het proberen..........net niet gelukt...... :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 15:25 

Jens schreef:
camel schreef:

Dat is inderdaad weer een genuanceerde, doordachte en opbouwende bijdrage van je camel! Je leest wat dingetjes, verzint zelf een stelling en zet het verkeerd neer. Niemand heeft die stelling gedaan dus bedankt voor het neerzetten van de kutstelling. Natuurlijk is dat niet zo. Het is vraag en aanbod. Als je gewoon goed bent in iets waar een heleboel anderen goed in zijn, moet je iets extra's hebben of doen wil je eruit steken. Een enorm talent wordt in de meeste gevallen heus wel gevraagd of komt uiteindelijk bovendrijven, uitzonderingen daar. Dat is niet alleen zo met trompetspelen....
Maar goed uiteindelijk zijn we bezig met semantiek volgens mij, want als ik het zo lees bedoelt iedereen wel min of meer hetzelfde wat dit betreft. Of Camel moet zijn licht nog eens over de discussie laten schijnen.... :?

Blabla Jensje Blabla.

als je niet wil dat er over jouw mening gedebatteerd word, moet je niet posten, al helemaal niet zo kennisloos en inzichtsloos als jij.

want: inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 16:12 

camel schreef:
Jens schreef:
camel schreef:

Blabla Jensje Blabla.

als je niet wil dat er over jouw mening gedebatteerd word, moet je niet posten, al helemaal niet zo kennisloos en inzichtsloos als jij.

Nou camel, weer een geweldige inhoudelijke bijdrage. Dat is 2.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 19:19 

camel schreef:
Blabla Jensje Blabla.

Beetje flauw om zonder ook maar één argument te noemen iemand "kennisloos en inzichtloos" te moemen. Meestal wordt het ook niet erg gewaardeerd om direct op de man te spelen.

Maar je bent het er kennelijk niet mee eens met wat Jens heeft geschreven. Dus jij denkt dat er geen marktwerking plaats vind. Dat lijkt mij op z'n minst discutabel te noemen. het feit dat er hier een discussie plaats vind lijkt dat al te ontkrachten.

Ik zou zeggen blijf hoop houden. Zowiezo zullen er altijd meer als genoeg uitzonderingen zijn om welke "stelling" dan ook onderuit te halen, of juis te bevestigen (net hoe je het ziet).

Kerkradenaar1988 schreef:
Nou camel, weer een geweldige inhoudelijke bijdrage. Dat is 2.

Volgens mij kan je maar beter ophouden met tellen. (zou nog wel eens vermoeilend kunnen worden :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2007 22:22 

als je me wil quoten, en dus ook inhoudelijk op mijn verhaal ingaan, dan verwacht ik op zijn minst dat je mijn hele tekst leest, en ingaat op alles wat ik zeg, maar uit mijn hele epistel, word slechts 1 ding genoemd.

over inhoudelijk gesproken.

never mind verder :lol:

Ik geef juist aan dat er wel marktwerking is, door het noemen van vraag en aanbod. Als je mijn teksten gelezen had, was je dat waarschijnlijk ook niet ontgaan.

En juist die marktwerking is funest denk ik. Sommige dingen, zoals cultuur, moeten vrij blijven van de marktwerking. Ik zou ook willen pleiten voor een gelimiteerd aantal studenten.
En een wezenlijk onderdeel van de toelating zou een gesprek moeten zijn, zodat je ook qua motivatie de besten eruit pikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2007 00:48 

camel schreef:
En een wezenlijk onderdeel van de toelating zou een gesprek moeten zijn, zodat je ook qua motivatie de besten eruit pikt.

Is dat niet overal zo dan?
Want volgens mij is een motivatie verplicht bij je auditie.

Volgens mij zitten hier heel veel mensen veel te lang te staren naar hun beeldscherm en te wachten tot de telefoon gaat die beginnen te zeiken over te weinig geld. Iedereen weet dat écht brood verdienen in de muziek heel erg moeilijk is.
Ja, ik ben één van de studenten die met liefde een gig in Den Haag speelt voor 50€ zich daar te pletter voor studeert omdat het hele programma uit melodien en changes bestaat die ik niet zo 1,2,3 weg speel.
Ik heb liefde voor de trompet, en al helemaal voor de muziek. Ik geloof er nog steeds in (misschien in al mijn naiviteit) dat als ik maar vaak genoeg goed genoeg speel er wel mensen zijn uit 'betere' kringen die dan mij een keer durven te vragen als sub of in een ad-hoc bandje.

Contacten leggen, zelf clubs, kroegen, festivals, boekers enz enz plat bellen, hard studeren, je eigen ding ontwikkelen.. zonder bloed, zweet en tranen kom je er niet. En als er iemand is die dit leest en denkt; 'ik ben net zo goed/beter dan jij en doe die goedkope gigs niet en ik ben over 10 jaar een 'goed' verdienende trompettist en jij niet.. denk dan nog even aan je motivatie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2007 07:21 

Citaat:
Blabla Jensje Blabla.

Wow.....Camel, ik vind het prima als er hier een discussie plaatsvindt over een onderwerp, houd de discussie dan alleen wel zuiver en ga andermans woorden niet verdraaien in een drogredenering.

Citaat:
als je me wil quoten, en dus ook inhoudelijk op mijn verhaal ingaan, dan verwacht ik op zijn minst dat je mijn hele tekst leest

Uhhhh........doe dat dan in eerste instantie zelf! Iedereen moet jouw verhalen inhoudelijk benaderen en goed lezen, dan kom jij wel met een paar antwoorden die nergens over gaan. Werkt het zo?

Citaat:
Ik geef juist aan dat er wel marktwerking is, door het noemen van vraag en aanbod. Als je mijn teksten gelezen had, was je dat waarschijnlijk ook niet ontgaan.

Dus....wat was er precies zo inzichtsloos aan mijn antwoord?

Ik weet niet precies wat je probeert bij te dragen camel, maar als ik je bijdragen lees die je over het algemeen in de posts normaal, vind je het gewoon lachen een beetje irritant te doen. Prima man, no worries. Al is het niet te laat om gewoon weer op dit forum op een relaxte manier mee te doen aan een discussie of het geven van advies. In plaats van je zelfopgelegde imago als klootzak hoog te houden door idiote posts te schrijven, omdat je ooit beledigd bent op dit forum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur