trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 06:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 06:58 

Die solo bugelist van de Koninklijke van Thorn is mijn oude leraar en die speelt dus nu op een Adams bugel. Hij heeft deze bugel inderdaad vergeleken met de bugel van een andere trompettist/bugelist van de koninklijke van Thorn. (het merk van de bugel is veel besproken op deze site). De adams bugel sprong er toch met kop en schouders bovenuit. Qua afwerking zou ik niet weten wat je bedoeld Richaar want ik heb zelden zo'n mooie afgewerkte bugel gezien.

Groeten,

STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 07:21 

- Ik vraag me af hoe ze de afwerking zouden noemen. Het was volgens mij iets van mat zilver. Alleen was de bugel niet egaal mat, maar op verschillende plekken waren grote strepen over de lengte van de bugel, allemaal ook weer eens verschillend van vorm / grootte.
- Verder waren alledrie de caps verschillend. Dit was duidelijk niet bewust gedaan, maar gewoon slordig.
- In de bocht, in het gedeelte dat symmetrisch zou moeten lopen zat een ernstige afwijking. Beetje lastig om uit te leggen misschien, maar de vorm van die bocht klopte niet. Alsof iemand te veel / weinig met de hamer aan de slag is geweest.
- Tussen het zilver was op enkele plekken nog koper te zien. Slecht verzilverd dus.
- De diverse bevestigingspunten zagen er gewoon lelijk uit. Alsof er flink is geknoeid met het lasmateriaal.

Misschien is het idd zo dat ze alleen bekenden uit Thorn en professionals bij Adams serieus nemen. De laatste 3 keer dat ik daar ben geweest, hebben ze me iedere keer geprobeerd te bedonderen. Reden voor mij genoeg om er voorlopig niet meer heen te gaan. Op het moment dat ze ook (serieuze) amateurs eerlijk gaan behandelen, kom ik misschien nog wel terug.

mvg
Richard

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 08:48 

richaar-cdl schreef:
- In de bocht, in het gedeelte dat symmetrisch zou moeten lopen zat een ernstige afwijking. Beetje lastig om uit te leggen misschien, maar de vorm van die bocht klopte niet. Alsof iemand te veel / weinig met de hamer aan de slag is geweest.

Ernstige afwijking in de bocht? Dan moet je deze eens bekijken..... http://www.taylortrumpets.com/large_phatboy1.html

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 09:08 

Haha, mooie foto!! Maar dit vind ik best een cool ding. Ondanks de rare vorm is dit instrument lijkt mij wel geworden wat ze bij Taylor voor ogen hadden. Dat lelijk stuk blik van Adams is een ander verhaal. You had to see it to believe it :D Volgende keer zal ik een foto maken van het lijdend voorwerp.

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 10:56 

richaar-cdl schreef:
You had to see it to believe it :D Volgende keer zal ik een foto maken van het lijdend voorwerp.
grtz

Doe dat. Ik zou je verhaal graag gestaafd zien met een hard bewijsstuk.
Liefst zou ik zelf even in Ittervoort gaan kijken, maarja tis niet echt centraal gelegen...
Toch kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen dat het zo slecht is als jij beschrijft, maar misschien kom ik tijdens de vakantie nog langs Ittervoort, dan kan ik 'm zelf bekijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 12:50 

De meningen zijn dusdanig verdeeld dat je er op z'n minst vanuit kan gaan dat ze niet allemaal vanaf serienummer 0000001 super goed of super slecht zijn.

Dus net als elk instrument kijken of het specifieke instrument jou aan spreekt en of jij er op uit de voeten kan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 12:54 

martijn85 schreef:
De meningen zijn dusdanig verdeeld dat je er op z'n minst vanuit kan gaan dat ze niet allemaal vanaf serienummer 0000001 super goed of super slecht zijn.

Dus net als elk instrument kijken of het specifieke instrument jou aan spreekt en of jij er op uit de voeten kan.

Precies, en dat is het enigste goede antwoord :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 12:59 

L J schreef:
richaar-cdl schreef:
You had to see it to believe it :D Volgende keer zal ik een foto maken van het lijdend voorwerp.
grtz

Doe dat. Ik zou je verhaal graag gestaafd zien met een hard bewijsstuk.
Liefst zou ik zelf even in Ittervoort gaan kijken, maarja tis niet echt centraal gelegen...
Toch kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen dat het zo slecht is als jij beschrijft, maar misschien kom ik tijdens de vakantie nog langs Ittervoort, dan kan ik 'm zelf bekijken.

Ben verleden zaterdag nog in Ittervoort geweest; Heb de bugel(s) in mijn handen gehad en nauwkeurig bekeken, Ik heb niets vreemds gezien aan de bouw / bocht. Dus dit moet haast een incidenteel geval zijn!

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur