trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk mondstuk gebruiken jullie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 11:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2003 09:50 

Hitme,

Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit op een es-cornet geblazen en heb er zelf dan ook geen een. Bob Reeves gebruik ik alleen op Bb trompet om te scheuren en te knallen. Voor het rustigere werk (ballads) pak ik een flugelhorn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2003 10:14 

Ik weet het niet meer!! :?
Ik heb dus nu een a&s 3C mondstuk, maar heb een ander mondstuk uitgeprobeerd, die me erg goed beviel, tot ik hem ben KWIJTGERAAKT :evil:
Het was een nieuwe Schilke 14a4a, nu zoek ik dus nog zo'n mondstuk weer, en ik ben een beetje aan het rondneuzen tussen de oude berichten, lees ik over Bob Reeves mondstukken die ook heel goed zouden zijn, kijk op hun Homepage en lees daar dat een bepaald type mondstuk (43m?) veel wordt genomen door mensen die van een Schilke 14a4a overstappen, mijn vraag aan iemand die er iets zinnigs over kan zeggen is nu:

is Reeves nog makkelijker om op te spelen, of maakt dat voor een veelspelende amateur niets uit, ik kon met mijn Schilke 14a4a in de hoogte veel makkelijker uit de voeten dan met mijn 3C zonder eerder vermoeid te raken en zoek dus een mondstuk wat dezelfde eigenschappen heeft als die van Schilke.
Laatste vraagje: Is er een groot verschil tussen Schilke 13a4a, 14a4a en 6a4a? op hun Homepage staat eigenlijk als info bijna dezelfde tekst.

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2003 11:07 

Mijn ervaring:
Een 3C en een 14A4A zijn nogal verschillend. 3C is een redelijk diep allround mondstuk (uitstekend voor klassiek, Harmonie etc), en de 14A4A is een ondiep scheurijzertje voor bigband lead partijen e.d.
De 43M zal meer op de 3C lijken. Wil je een Bob Reeves die op de schilke 14A4A lijkt, dan kom je uit bij de (43) S of (43) ES.
Zelf heb ik een BACH 3E voor bigband lead, die ik prettiger vind dan de Bob Reeves 43 ES. (Ik kan er meer lucht door kwijt, geeft een wat voller geluid, en verzuipt toch niet in de band).
Het eerste nummer in de Schilke-aanduiding is een maat voor cup diameter: hoe hoger het nummer, hoe groter de diameter van de cup: 14 zal iets groter zijn dan 13, 6 zal beduidend kleiner moeten zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2003 14:23 
Moderator

het is ook puur persoonlijk zelf hou ik wel van Bob Reeves maar een bach of schilke zijn oojk oke. Gewoon kwestie van uitproberen :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2003 00:45 

Rob.fct schreef:
Laatste vraagje: Is er een groot verschil tussen Schilke 13a4a, 14a4a en 6a4a? op hun Homepage staat eigenlijk als info bijna dezelfde tekst.
Rob

De 14 a4a scheelt niet zoveel van de 3C qua diameter. De 6a4a is nog iets kleiner dan een 10 1/2 C, dus echt klein.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 11:37 

Ik ben saai ...speel 1 1/2 c op trompet!
Bugel bach 3 c

Maar teveel sjoemelen met mondstukken ...onzin..... ik ga weer verder met spelen want te lang achter de PC daar ga je met het duurste mondstuk niet eens beter van spelen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 15:06 

En dat is waar :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2003 16:09 

dontrumpetlee schreef:
Ik ben saai ...speel 1 1/2 c op trompet!

1 1/2 C van wat??

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur