trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 15:05 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 15:10 

Dan moet het verschil dus in de tussenhandel gezicht worden. O.a. importeurs die er zelf ook graag (flink) aan verdienen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007 15:28 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007 11:11 

erikveldkamp schreef:
Ik hoorde vorige week van een dealer dat als een instrument voor 500,- gemaakt wordt (kostprijs) dat ie dan al met al voor zo'n 3000,- (bruto) hier in de winkel ligt....

Kijk bijv. maar eens naar de prijzen van Kanstul of Bach in Amerika en vergelijk met wat je er hier voor moet betalen, ondanks dat de dollar zo laag staat.

Bij Yamaha zijn die prijzen over de hele wereld niet zo verschillend, een Yamaha kost in Amerika ongeveer hetzelfde in dollars als hier in euro's.

Dag Erik,

Dat verschil lijkt me iets te groot.
Of het moet de kostprijs zijn zonder arbeidsuren.
Feit is wel dat menig importeur er zo'n 20 tot 30 % beter aan wordt.
Een gemiddelde grote winkelier calculeerd tegenwoordig met 10 tot 15 % winst op de inkoop. En dat is geen vetpot!
De grootste winst wordt gehaald bij de fabrikant in de massa.

Groet,
De reparateur

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007 11:26 

...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007 16:39 

De reparateur schreef:
Een gemiddelde grote winkelier calculeerd tegenwoordig met 10 tot 15 % winst op de inkoop. En dat is geen vetpot!

Groet,
De reparateur

Gegeven: Bij Scattanto music vragen ze 1390 euro voor een Yamaha 8310Z en bij de meeste andere winkels vragen ze er 1930 euro voor. 1930x(1/1.15)=1678. De inkoopsprijs bij andere andere muziek winkels is bij een winstmarge van 15% ongeveer 1678 euro. 1678-1390=288. Scattando legt er dus op elk verkocht instrument zelf 288 euro bij????

Lijkt me niet. Dus de winstmarge zal dus idd eerder naar de 20-30% toegaan als slechts 10-15% (veel wilkels zouden van een dergelijk dunne marge niet hun personeel en huur kunnen betalen).

Waarom andere winkels duurder zijn: scattando music is een webwinkel. Dus ze hebben alleen een magazijn en dus geen winkel en veel minder personeel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2007 09:12 

martijn85 schreef:
De reparateur schreef:

Groet,
De reparateur

Gegeven: Bij Scattanto music vragen ze 1390 euro voor een Yamaha 8310Z en bij de meeste andere winkels vragen ze er 1930 euro voor. 1930x(1/1.15)=1678. De inkoopsprijs bij andere andere muziek winkels is bij een winstmarge van 15% ongeveer 1678 euro. 1678-1390=288. Scattando legt er dus op elk verkocht instrument zelf 288 euro bij????

Lijkt me niet. Dus de winstmarge zal dus idd eerder naar de 20-30% toegaan als slechts 10-15% (veel wilkels zouden van een dergelijk dunne marge niet hun personeel en huur kunnen betalen).

Waarom andere winkels duurder zijn: scattando music is een webwinkel. Dus ze hebben alleen een magazijn en dus geen winkel en veel minder personeel.

Dag Martijn,

De € 1930,- is geadviseerde verkoop.
Bij de meeste zaken wordt de 8310z rond de € 1450,- tot € 1500,- verkocht.
Het verschil is dan iets meer dan € 60,- met scattando.
Voor dat bedrag had ik liever een beetje service, etc.
En ook inruil van een instrument wordt moeilijk.
Als ik het heb over de inkoop + 15%, dan moet hier ook nog de BTW over heen.
Reken dan nog maar eens opnieuw.
Op dit moment staan er een aantal zaken in Ned. op de wip, vanwege de lage winst.
Geloof mij maar, alleen van de verkoop kun je moeilijk bestaan.

Vr.gr. De reparateur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2007 09:38 

Jullie hebben allemaal een beetje gelijk. De muziekwinkels maken echt niet zo'n grote marge, of ze moeten alles voor de adviesprijs verkopen. Dat instrumenten die € 500,- kosten hier voor € 3000,- in de winkel liggen geloof ik wel, sterker nog, ik geloof niet eens dat een Bach of Kanstul zoveel kost om te produceren. Maar bv een gelakte Bach kost ons als winkeliers bij de Europese importeur € 1600,- inkoop, ex btw. Dus de winsten zitten niet bij ons.
Voor kleinere bouwers ligt dat anders, die nemen zelf ook genoegen met veel kleinere marges. Dat kan ook omdat ze ofwel zelf distribueren, of direct naar de winkelier leveren. Als je daar dezelfde rekensom op loslaat als bij de grote merken, zouden toeters van bv Hub van Laar, Eclipse, Thein, Straub etc. meer dan € 12.000,- moeten kosten. Vandaar dat het kwaliteitsverschil met de grote merken veel groter is dan het prijsverschil. Maar het verklaart ook waarom Monette zo f**cking duur is, want die doet het wel :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur