trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Foto's van trompettisten in actie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 14:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007 15:47 

Het is bij Inderbinen altijd moeilijk te zien of het een prototype is of niet... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007 21:40 

Wynton Marsalis

Afbeelding

www.myspace.com/jazzfaces

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007 22:35 

Over Wynton
het viel me op dat hij uiterlijk ineens zoveel ouder is geworden. Wil ik niks mee zeggen,
maar ik ben even oud!..... zo gaat dat dus.....hm

De laatste keer dat ik hem live zag was in het Kon. Concertgebouw. Dat was tijdens dat jaar waarin Duke Elllington 50 jaar dood was of zoiets. Hij had voor jazzorkest (Lincoln Jazzband) enhet KCO een muziekstuk (symfonie geloof ik) geschreven als soort van ode aan Duke Ellington.
Ik weet bij god niet meer wanneer dat was, maar in mijn belevingis het nog maar nog maar een paar jaar geleden (hooguit een jaar of 5-6).
Zijn uiterlijk van toen als referentiekader genomen.... tja, dat viel me dus op

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2007 22:40 

Citaat:
Op 24 juni 1999 was er in het concertgebouw in Amsterdam een concert ter gelegenheid van de 100ste geboortedag van Duke Ellington. Daar trad het Concertgebouw op onder leiding van de Amerikaanse componist dirigent Leonard Slatkin samen met de Lincoln Center Jazz Orchestra met Wynton Marsalis, trompet, met werken van Ellington en Grieg. Na 100 jaar speelden jazz en symphonieorkest voor het eerst samen en realiseerde daarmee de doelstelling van de uitgangspuntennotitie 'Cultuur als confrontatie' en tegelijkertijd werd daarmee de culturele diversiteit zichtbaar gemaakt. Want het heeft zolang geduurd dat deze twee muziekvormen samenkwamen niet alleen door de totaal andere manier van spelen maar ook omdat tot in de jaren 50 het samenspelen van blanken en zwarten in één band verboden was in Amerika.

:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 00:58 

trompet-smurf schreef:
Citaat:
Op 24 juni 1999 was er in het concertgebouw in Amsterdam een concert ter gelegenheid van de 100ste geboortedag van Duke Ellington. Daar trad het Concertgebouw op onder leiding van de Amerikaanse componist dirigent Leonard Slatkin samen met de Lincoln Center Jazz Orchestra met Wynton Marsalis, trompet, met werken van Ellington en Grieg. Na 100 jaar speelden jazz en symphonieorkest voor het eerst samen en realiseerde daarmee de doelstelling van de uitgangspuntennotitie 'Cultuur als confrontatie' en tegelijkertijd werd daarmee de culturele diversiteit zichtbaar gemaakt. Want het heeft zolang geduurd dat deze twee muziekvormen samenkwamen niet alleen door de totaal andere manier van spelen maar ook omdat tot in de jaren 50 het samenspelen van blanken en zwarten in één band verboden was in Amerika.

:wink:

Hey wat leuk. Goed gevonden joh.
Wat me nog even te binnen schoot was dat na afloop Marsalis nog even aan jammen sloeg. De solo's vlogen over en weer tussen de bandleden van Lincoln , maar ook van het KCO. Al deden er geen trompettisten mee van dat orkest :lol:
ik zou dat in hun plaats ook niet gedaan hebben. maar de anderen van het KCO die meededen gingen echt wel uit hun bolletje. Het duurde tot 23.30 of zo en dat terwijl het concert om 22.15 was afgelopen. dat was dus toppie..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 09:05 

Op bovenstaande foto lijkt hij wel oud (misschien door het haar), maar ik vond hem in het NPS programma van NSJ dit jaar er niet oud uitzien. Hij zag er tijdloos uit, zoals altijd, goedgekleed, net pak, strakke bril. Perfect, zoals altijd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 09:35 

Hij is absoluut dikker geworden afgelopen jaar.
Maar om nu oko de 'looks' van onze trompethelden te gaan bespreken.

Het merk trompet waar hij op speelt is in ieder geval duidelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2007 17:53 

Flavio Boltro @ Blue Note Records Festival Gent met Jef Neve

Afbeelding

www.myspace.com/jazzfaces

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur