trompet.nl > forum > Toon onderwerp - zegt u het maar...!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 06:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2007 18:48 

Ik zie dat je op een van Laar speelt, en ik kan alleen maar zeggen dat zowel op mijn trompet als op mijn bugel Bach-mondstukken beter werken dan de Yam's waarop ik daarvoor speelde. Heeft niks te maken met de kwaliteit van het mondstuk op zich, want op mijn yamaha trompetten doen de mondstukken van hetzelfde merk het dan weer erg goed. Het is echt wel de moeite om te blijven zoeken tot je een goede combinatie hebt. Ik speel ook 1 1/2C trouwens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 00:37 

pas geleden naar aanleiding van de aanschaf van een Curry mondstuk voor flugel ook voor trompet overgestapt naar Curry.

Voor beide geld: erg prettige rand en erg goede projectie van het geluid (meer dan BR).

Het flugelmondstuk maakt het hogere register meer trefzeker/makkelijker en het geluid blijft lekker open.

Voor de prijs hoef je het niet te laten (50 dollar via mouthpiece-express en ik dacht voor 10 dollar verzekerd opgestuurd).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 12:09 

Sam schreef:
Ik zie dat je op een van Laar speelt, en ik kan alleen maar zeggen dat zowel op mijn trompet als op mijn bugel Bach-mondstukken beter werken dan de Yam's waarop ik daarvoor speelde. Heeft niks te maken met de kwaliteit van het mondstuk op zich, want op mijn yamaha trompetten doen de mondstukken van hetzelfde merk het dan weer erg goed. Het is echt wel de moeite om te blijven zoeken tot je een goede combinatie hebt. Ik speel ook 1 1/2C trouwens.

Je bedoelt dat je voor jou beter werken. Ik wordt namelijk helemaal gestoord van sommige bach randen. (bach mondstukken met opschrift vincent bach corp) Ik heb een voorkeur voor de plattere schilke / yamaha randen. Alleen zou een wat scherpere binnenrand voor mij welkom zijn voor wat meer gip.

Profiel  

Berichttitel: Re: zegt u het maar...!
BerichtGeplaatst: 24 aug 2007 00:45 

flugelfrank schreef:
Als je dan de vergelijkingstabellen op de sites van de fabrikanten bekijkt kom je er dus achter dat de verwijzingen altijd verwijzen naar Bach of bob reeves etc maar bijna nooit naar DW.
Dus wie heeft er tips?

Je hebt al veel tips gehad. Mijn twee centen: voor mij voldoet mijn bach 5bfl prima. Ik heb in fanfare altijd redelijk kunnen mengen met de DW-spelers, hoewel ik nooit echt dat typische DW geluid heb gehad. Of dat door het mondstuk komt is natuurlijk nog weer de vraag.

Staar je trouwens niet blind op die vergelijkingstabellen. Die gaan vooral om de diameter van het mondstuk en soms een beetje over het volume, maar voor zover ik weet beslist niet over de rand, terwijl dat juist is waar jij naar op zoek bent.

Henk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2007 11:40 

En die vergelijkingstabellen geven nooit echt een goed beeld. Elke mondstukbouwer meet z'n mondstuk op een andere manier. En de vorm van de rand zorgt er het meeste voor of je mondstuk nou groot of klein aanvoelt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2007 12:25 

inderdaad die vergelijkingstabellen kom je echt niet uit! Het is inderdaad een kwestie van proberen.Alleen is daarbij het probleem dat er geen ene fatsoenlijke winkel is die veel op voorraad heeft. En om nu naar HR in A te gaan zie ik ook niet zo zitten, omdat ik zelf het beste voel wat ik fijn vind. Ik zou er wel eens naar toe willen om te gaan uitproberen, want hij heeft natuurlijk wel alles liggen, maar een aanmeting zie ik niet zitten. Ik ben heel benieuwd naar de mondstukken bij brassimport, en wil daar in elk geval eens gaan proberen,en ik ben nieuwsgierig naar de Stork mondstukken die HvL gaat verkopen of al verkoopt.
Misschien zelf maar een mondstukwinkel beginnen:-))))

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2007 08:38 

Goede alternatieven voor de Wick 4F zijn De Flip Oakes 7 en de Tilz F22/23 mondstukken.
De Oakes heeft een groter cupvolume dan de Wick met een iets kleiner aanvoelende en comfortabele rand, en een groter boring. www.flipoakes.com
De Tilz 22/23 zijn bijne identiek aan de Wick, met alweer veel comfortabeler randen.
www.tilz-mundstueckbau.de

Profiel  

Berichttitel: Reeves 43 F of FE
BerichtGeplaatst: 09 sep 2007 19:44 

Hi,

Ik vind zelf dat er qua klank een erg groot verschil zit tussen de 43F enb de 43 FE van Bob Reeves.

Die laatste is wat dieper en daar maak je misschien wat sneller de roinde klank op die je zoekt?

Het proberen waard, zou ik zeggen.

Wim

TPT : Van Laar B4 | Van Laar B8 | Schilke X3L | Olds Super | Jupiter 1600i | Buescher Tru Tone
FLH : Van Laar B2
MPC : KT Custo | Bob Reeves | Frate | Ingram | Patrick | Tilz | Stomvi | Donat

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur