trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Haagse cultuurvernielers..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 01:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 16:37 

ach, wie controleert ziets nou en hoe wil je bewijzen dat een orkest de 4 uur overschreden heeft :?: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 17:08 

Diegene die naast een gebouw wonen waar een muziekvereniging repeteerd en er zich al jaren aan ergert, krijgt nu wel de middelen om er iets aan te doen. :?
Overgings is er ook vrij recent weer een pastoor bekeurd omdat zijn kerkklokken boven de gestelde norm van 70db kwamen. 8O
Hij had waarschijnlijk niets iets harder aan het touw getrokken dan de dag ervoor :)
Waar gaat dit heen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 17:30 

Dehaanmuziek schreef:
Sandovalic schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Je hebt natuurlijk een beetje gelijk!
Je zou er ook als orkest voor kunnen zorgen dat je de geluidsnorm helemaal niet overschrijdt!
Wij hebben sinds kort een nieuw repetitie gebouw en daar hoor je buiten vrijwel niets als er binnen gerepeteerd wordt!
En vier uur concert per week halen de meeste orkesten toch niet!

Ik ken meer verenigingen die met moeite hun huidige gebouw aan kunnen houden laat staan zich een nieuw gebouw kunnen veroorloven. Het is gewoon triest dat alles tegenwoordig aan regeltjes moet voldoen.

Olaf

Ik zeg toch niet dat de verenigingen allemaal een nieuw gebouw moeten nemen!
Maar met een paar simpele aanpassingen is het vaak al mogelijk om een stuk minder geluidshinder te produceren!

Maar ik kan me herinneren dat deze regering af wilde van de grote hoeveelheid regeltjes!
Voorlopig komen er alleen maar weer nieuwe regels bij, blijkbaar! :cry:

Nee dat klopt. Wat ik probeer aan te geven is dat het voor de meeste verenigingen al moeilijk genoeg is om het financiele hoofd boven water te houden. Hopelijk zullen de te nemen maatregelen voor de verenigingen die hier mee te maken krijgen meevallen. Nu is natuurlijk het aanbrengen van wat extra geluidsisolatie niet de kost maar wellicht ook niet altijd mogelijk (indien het gebouw niet van de vereniging is bijvoorbeeld).
De regering zou inderdaad de regeltjes inperken.........Maar toen was het verkiezingstijd denk ik.......

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 17:39 

Uiteindelijk zal het lastig zijn om het te controleren en zal het ook wel loslopen. Het gaat me meer om het signaal dat de regering hiermee afgeeft. Niet goed dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 17:56 

Ik denk dat sommige verenigingen inderdaad zorgen voor ernstige geluidsoverlast. Zo denk ik aan showbands die 's avonds drie uur lang op een parkeerplaats achter het clubgebouw midden in een woonwijk hun taptoe gaan oefenen en vergelijkbare zaken. Dat mensen met kleine kinderen die moeten slapen of ouderen of wie dan ook denkt kan het niet heel wat zachter, ben ik het er helemaal mee eens. Niet meer dan vier uur per week en dat is in zo'n geval al erg lang.
Maar voor verenigingen in een gebouw, die gewoon repeteren, vind ik deze regeltjes nogal zielig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 18:36 

Girlpower schreef:
Ik denk dat sommige verenigingen inderdaad zorgen voor ernstige geluidsoverlast. Zo denk ik aan showbands die 's avonds drie uur lang op een parkeerplaats achter het clubgebouw midden in een woonwijk hun taptoe gaan oefenen en vergelijkbare zaken. Dat mensen met kleine kinderen die moeten slapen of ouderen of wie dan ook denkt kan het niet heel wat zachter, ben ik het er helemaal mee eens. Niet meer dan vier uur per week en dat is in zo'n geval al erg lang.
Maar voor verenigingen in een gebouw, die gewoon repeteren, vind ik deze regeltjes nogal zielig.

Ik zit in een showband waar we gemiddeld 4 uur binnen repeteren en 4-8 uur buiten in de week. Buiten repeteren we op een sportveld buiten de bebouwde kom. Prima plek hiervoor.

Ik hoop dan ook dat deze regels niet op deze manier worden doorgezet, omdat dat een heel deel van onze oefening zal beinvloeden. En niet alleen van ons, ik ken zat verenigingen die hierdoor gedupeerd zullen zijn!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 19:42 

trumpetvos schreef:
Diegene die naast een gebouw wonen waar een muziekvereniging repeteerd en er zich al jaren aan ergert, krijgt nu wel de middelen om er iets aan te doen. :?
Overgings is er ook vrij recent weer een pastoor bekeurd omdat zijn kerkklokken boven de gestelde norm van 70db kwamen. 8O
Hij had waarschijnlijk niets iets harder aan het touw getrokken dan de dag ervoor :)
Waar gaat dit heen :?:

da's natuurlijk waar . .

die klokkenluider begon volgens mij wel erg vroeg met luiden (7.00 uur) en dat gaf veel ovelast.

Ik ken geen muziekkorps dat ron die tijd z'n repetitie houdt.

Er zijn vst wel oplossingen waardoor de overlast minimaal is of tot nul reduceert . . . .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007 21:40 
Ik zat net Hart van Nederland te kijken en daar hadden ze het er ook over.

Ze zeiden ook dat het ingetrokken is en dat het met de nieuwe regelstelling (of zoiets) voor 2008 dat de regel niet geld voor muziekverenigingen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur