trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat te doen op t podium als t niet gaat???
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 20:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 14:22 

inderdaad marnix, als je denkt dat je het niet kan, als het helemaal fout gaat of als je op een andere manier door de grond wil zakken, bedenk dan dat de mensen die luisteren het niet kunnen, en dat je mede-trompettisten ook fouten maken, of dat ze het misschien niet eens durven...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2003 15:46 

Citaat:
Citaat:
Dat is voor mij ook een reden om dergelijke dingen niet te doen: last post, kerstmuziek ed.
relatief simpele muziek, maar als je ook maar een foutje maakt,hoort zelfs een niet muzikant dat.
Dus hou ik me liever bezig met iets waarvan de "gewone" luisteraar niet valt dat je faked......
(ergens wel slapjes

Zeker als echte trompetist moet je er volledig voor gaan en "faken" staat niet in het woordenboek voor trompetspelen!
Eigenlijk zielig dat ik hier uberhaupt op reageer!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2003 07:53 
Moderator

Ja heel zielig als je er serieus op ingaat maar jij blaast zo hoog van de toren dat ik benieuwd ben of jij nou eerder een putjesschepper bent of een trompettist (zie je eigen profiel, ik verzin dat toch ook niet :lol: :lol: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2003 09:22 

Nou van dat hoog van de toren valt wel mee hoor!? ....verder ga ik hier niet op reageren niet erg volwassen marnix!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2003 11:22 

Misschien wel raar en saai, maarre ik wilde terugkomen op het onderwerp 8O

Zelf heb ik nog nooit last gehad van erge zenuwen (of andere belemmerende dingen) tijdens een belangrijke voordracht. Ik heb niet echt vaak een solo gespeelt, maar wel in openbare gelegenheden met orgel- (of piano-)begeleiding gespeelt. Ik voelde natuurlijk wel enige opwinding (spanning?), maar daardoor presteer ik juist beter! 8)

Een medemuziekant van mijn 2e vereniging (1e afd. drumfanfare) heeft dat echter wel, zij wordt helemaal wit en bibberig, waardoor het alleen maar slechter gaat en zij daardoor weer extra overstuur raakt... :roll:
Feitelijk is je eigenpersoonlijkheid bepalend voor hoe je ergens op reageert... :mrgreen: (ik lijk wel zo'n zemelende therapeut, sorry...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2003 12:54 

Vaak zit het tussen de oren....Ik heb er zelf ook wel eens last van...je kunt 2 dingen doen: het de overhand laten nemen ( RAMP!! ) of het (proberen) te relativeren en te gebruiken. Het is iets wat voor iedereen verschillend is.
Vaak word ik al rustiger als ik gewoon denk: "o.k. ik ben gespannen...wat doe ik ermee? "

Je kunt ook als je 's avonds iets heel moeilijks moet spelen, de hele dag iets totaal anders gaan doen dan trompetspelen...en dan ook niet naar cd's gaan luisteren, maar bv. je auto wassen of iets dergelijks. Afleiding is bij mij het beste medicijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 mei 2003 14:50 

Je kan het natuurlijk rustig opbouwen (speel met je familie/vrienden erbij) en steeds meer (treed op op (inter)nationale solistenconcoursen)

Iedereen heeft last van zenuwen, maar als je ze ten goede gebruikt, kan het in je voordeel werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 mei 2003 05:18 

Ik heb nergens last van! (heel soms een heel klein beetje).
Vroeger wel. Maar met de jaren krijg je eelt op je ziel (ik speel 30 jaar).
En die jaren, ja die tellen mee hoor.
Net als zorgen dat je goed studeert, en jezelf blijft ontwikkelen. Het helpt allemaal.
Dus zorg gewoon dat je je liedje in je vingers hebt zitten en verder mijn credo:
"Speulen, Speulen, Speulen" dan komt het allemaal goed.

En als ik dan toch een beetje last heb, dan denk ik helamaal niks! Ik zou niet durven (voor mezelf dan). Geef mezelf een schop onder me H.. en gaan met die banaan.
Wat denk je wel, ik zit daar niet voor Piet Snot. (=> Instelling)

Waar ik wel van baal is als ik bij hoge uitzondering tijdens een lang concert nodig naar het toillet moet. Dan is pas balen. Ken je dat gevoel? En dan heb ik het niet over zo'n zenuwenplasje, maar je moet echt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur