trompet.nl > forum > Toon onderwerp - instrumenten - Kanstul Mariachi
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 12:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2002 16:11 

Nee, aan je reactie te merken moet ik dat snel gaan doen.

Profiel  

Berichttitel: Conn/Mariachi
BerichtGeplaatst: 15 jun 2002 16:21 

Moet je zeker gaan doen, als je aan een 38B kunt komen, in elk geval ;-)

Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar ik heb beide gebruikt in de bigband, en daar voldoen ze allebei prima. Voor lead lenen ze zich allebei wel, maar er zijn instrumenten die lichter spelen, en/of minder energie kosten (calicchio/bach).

Als je de chops ervoor hebt, dan heb je aan beide instrumenten "kanonnen".
Voor beide geldt (voor mij in elk geval) dat de klank goed blijft projecteren, en niet verandert als je omhooggaat. Kost wel een hoop lucht.

In het midden- en lage register zijn het allebei mooie solo instrumenten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2002 22:39 

Als je een Connstellation hebt met een kleine beker, heeft'ie dan ook geen trigger op het eerste ventiel? In dat geval zou het wel eens een 36B lightweight Connstellation kunnen zijn.

http://www.xs4all.nl/~cderksen/Conn36B1959image.html

Groeten, Christine

Profiel  

Berichttitel: Connstellation
BerichtGeplaatst: 30 jun 2002 03:17 

Hoi Christine,

Nee, zeker geen lightweight (pffff...).
... en wel een trigger op het eerste ventiel, dus ik weet 't ook even niet.
Verder afgewerkt in gelakt en vernikkeld (of zoiets).
Ben trouwens wel benieuwd hoe zo'n lightweight speelt.
Vertel !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2002 10:58 

Ik weet niet hoe een lightweight Connstellation speelt, ik heb er nooit zelf een onder handen gehad. Berichten die ik gehoord heb varieren van "geweldig" tot "stuffy". Hangt misschien af van wat je tot nu toe gespeeld hebt. En helaas kom je zo ook niet zo veel tegen dat je er eens een kan uitproberen ergens.

De enige bron van oudere Conn instrumenten die ik nu ken is van Gorp in Roosendaal (met uitgebreide inventaris op hun website). Ik heb me door Muller laten vertellen dat ze, met de opkomst van e-bay, weinig of geen trompetten en cornetten meer hebben (2e hands).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2007 11:10 

Ik speel zelf op een Conn Connstellation 38B en ik vroeg me af of die Kanstul Premier dan ook de zelfde stemmings 'problemen' heeft als een Connstellation.
Bij mij is de F" erg hoog, daar moet ik echt serieus bijstemmen, maar op andere plekken is het ook opletten.
Ben er nu goed aan gewend, maar als die Kanstul een kopie is van de 38B stemt ie dan ook zo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2007 13:05 

Pier met de toeter schreef:
Ik speel zelf op een Conn Connstellation 38B en ik vroeg me af of die Kanstul Premier dan ook de zelfde stemmings 'problemen' heeft als een Connstellation.
Bij mij is de F" erg hoog, daar moet ik echt serieus bijstemmen, maar op andere plekken is het ook opletten.
Ben er nu goed aan gewend, maar als die Kanstul een kopie is van de 38B stemt ie dan ook zo?

Kennelijk hangt dat erg van het individuele instrument af, want mijn Connstellation 38B uit 1966 stemt juist opvallend goed. Maar ik heb die klacht inderdaad veel vaker gehoord.....
De uitlijning van de ventielen wil nog al eens behoorlijk fout zijn op de 38B en dat kan slechte invloed uitoefenen op de stemming. De mijne heeft een "Precision Valve Alignment" gehad vlak voordat ik het instrument vorige maand kocht. Misschien is het de moeite waard dat eens te laten doen op jouw trompet?
Ik weet dat Adams het bv kan doen, maar voor Pfeiffer of anderen zal het uitlijnen neem ik aan ook geen probleem zijn.

MvW.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2007 18:33 

Wat wordt er dan uitgelijnd? De aansluiting van de ventielen op de pompen zodat ie naadloos aansluit?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur