Geregistreerd: 29 aug 2007 20:46 Berichten: 9 Woonplaats: Alphen aan den rijn
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag voor het eerst op het forum en heb wat advies nodig?
Ik speel ongeveer 25 jaar bugel en 3 weken trompet.
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe Kanstul trompet gekocht en ik vind het een prachtig instrument.
Maar ik zit alleen nog met het mondstuk ik ben er nog niet over uit ,ik ben begonnen met een Yamaha Candian brass toen een Dennis Wick 1c en vandaag heb ik bij Pfeiffer in Rijswijk een Vincent Bach 3c gehaald (heb ik wel heel goed advies gehad trouwens)
Met mijn bugel had ik voor mij wel gelijk het juiste mondstuk een Dennis Wick 5fbl
Wie kan mijn advies geven ik wil graag een mooie warme en een vette toon op die trompet net als op mijn bugel en ook nog een beetje in de hoogte kunnen spelen?
Ik hoor het graag?
_________________ Trompet Kanstul 900 custom class
Bugel Kanstul 925c custom class
Bob Reeves 43.5c
Bach 3c
Dennis Wick 5fbl
Laatst bijgewerkt door marcel bugel op 09 sep 2007 11:58, in totaal 2 keer bewerkt.
Ga eerst nog maar een paar weken trompet spelen. De klank en ook het bereik bepaal je toch voor het grootste deel zelf. Je mondstuk en instrument dragen ook bij maar er zijn ook mensen zat die op een relatief klein 7C mondstukje al erg warm klinken.
Wat wel kan is dat je bijvoorbeeld een platte rand prettiger vind als een ronde rand of andersom.
Ik ben gisteren bij Pfeiffer geweest en heb een nieuw mondstuk gekocht.
Ik heb alle mondstukken van Bach en reeves uitgeprobeerd en ik ben uitgekomen op een Bob Reeves43.5c
Mijn vraag is wat voor ervaring jullie hebben met dit mondstuk?
Ik vind het zelf heel lekker spelen alleen nog een beetje wennen.
Gr Marcel
Bob Reeves 43.5c
Bach 3c
Dennis Wick 5fbl
Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24 Berichten: 134 Woonplaats: Hilversum
Het is belangrijk dat je eerst goed een paar weken trompet speelt wat Martijn al zei. Dan pas kan je echt goed gaan weten wat je nodig hebt op je trompet. Als ik het zo lees dan heb je al een stuk of 4 geprobeerd in die korte tijd dat je trompet speelt. Dat is niet echt bevorderlijk voor de gewenning. Je moet eerst aan het instrument wennen voordat je met mondstukken gaat goochelen. Zet die Bach 3c erop en speel eerst is een maand of 2 á 3.
Want de mondstukken die je noemt hebben verschillende karakters het is belangrijk dat je eerst weet wat je wilt.
Het is heel simpel: een mondstuk is altijd een compromis.
En warmte in het geluit en makkelijk hoog spelen spreken elkaar lijnrecht tegen. Voor een warme klank wil je dat de boventonen niet al te veel benadrukt worden, een diep mindstuk voldoet hier aan. Makkelijker in de hoogte vereist juist meer feedback, een ondiep mondstuk voldoet hier aan.
Trouwens wel best groot zo'n BR 43,5 43.5/64" (17.264mm)
IIk moet zeggen dat het echt heerlijk speelt een vet geluid en in de hoogte valt het ook nog wel mee.
Ik denk dat het komt omdat ik altijd bugel gespeeld heb en nog steeds speel.Ik heb alleen nog moeite met omschakelen,van bugel naar trompet gaat best maar andersom heb ik er wel moeite mee.Ik probeer elke dag op alle twee te spelen,ik merk ook dat ik op die bugel makkelijker in de hoogte ga spelen.
Het blijft oefenen.
Ik ben inderdaad een tijjd bezig geweest met uit proberen van de mondstukken .
Ik kwam elke keer uit op een Bach 1.5c en Bob Reeves43.5 c en die Bob Reeves vond ik het mooist en het lekkerste spelen maar vooral ook zuiver.
Bob Reeves 43.5c
Bach 3c
Dennis Wick 5fbl
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen