Adriaan Kragten schreef:
Beste Erik
Dat jij (en andere topblazers) aan mijn opmerkingen niets hebt snap ik best maar anderen kunnen er hun voordeel mee doen. Er zijn genoeg trompettisten voor wie de gehele discussie tot nu toe niet goed te volgen is geweest. Ik probeer alleen maar om wat duidelijkheid te scheppen in het onderwerp. Niet iedereen weet waar hij informatie over hoge tonen vandaan moet halen. Ik heb op de trompetparty met iemand gesproken die vertelde dat tegenstanders van een bepaalde stelling op het forum heel snel van zich laten horen maar dat voorstanders meestal hun mond houden. Als je mijn stukjes niet wil lezen dan sla je ze toch gewoon over.
ik reageer niet namens erik, en ik heb geen flauw idee wat hij van mijn onderstaande uitspraken vind maar wat je hier zegt is echt werkelijk belachelijk. Iedere top trompettist zou dus niet zo'n toeter nodig hebben die jij wil bouwen? En amateurs zouden ineens net zo zuiver spelen als profs?
Feit is, en blijft, dat als je goed, mooi, zuiver, hoog, snel, makkelijk, zacht en/of hard wil spelen dan moet je dat trainen. Geen enkel instument is zuiver (digitaal uigesloten) dat heeft met de mens te maken. Het enige wat jij aan het doen bent is je problemen niet bij jezelf zoeken. Ik snap je technische ideeen wel, en ik snap dat je denkt dat het mathematisch op te lossen valt, maar hét probleem is de mens. Succes met je idee, ik ga studeren...