trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 18:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 11:55 

...

Laatst bijgewerkt door richaar-cdl op 03 nov 2007 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 13:36 

richaar-cdl schreef:
Het is een publiek geheim dat ik niet graag kom bij Adams.

Je kunt het overdrijven :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 15:56 

richaar-cdl schreef:
STRAUB schreef:
Richaar,

Ik las dat je komende zaterdag een van Laar gaat proberen. Ik zou zeggen wip ook eens bij Adams langs anders krijg je er misschien spijt van.

Groeten,

STRAUB

Bedankt voor het advies.. Je hebt helemaal gelijk, maar ik ga er toch niet heen. Het is een publiek geheim dat ik niet graag kom bij Adams. Er is te veel gebeurd in het verleden, waardoor ik ze wel moet wantrouwen.

Bovendien vind ik Adams te masaal, te commercieel, te onpersoonlijk, te duur. Ik heb drie bugels van Adams in mijn handen gehad (uit verschillende periodes) en ik vond ze persoonlijk niet goed. Voor mij was het geen verbetering t.o.v. mijn oude trouwe Bach.

Ik heb vandaag een Oiram uitgekozen. Ik schrijf een kort verslagje erover in de topic over Van Laar.

Je moet het zelf weten Richaar, je kan het geld maar 1 keer uitgeven.
Gisteravond sprak ik Maurice Daemen en hij heeft zijn van Laar aan de wilgen gehangen voor een Adams bugel. En Maurice is toch niet de eerste de beste bugelist.
Maar ik hoop dat je een goede keuze gemaakt hebt met je Oiram en ik wens je er dan ook heel veel plezier mee.

Groeten,

STRAUB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 18:08 

Ik ken Maurice Daemen niet, dus ik heb even gegoogled. wat trof ik aan...

- dirigent van fanfare Concordia Ittervoort (als je 'maurice daemen adams' aanklikt, krijg je nog meer interessant nieuws)

Ik ga niet iemand afkraken die ik niet ken, maar het zou overdreven zijn om hem in één adem te noemen met Peter Masseurs, Findley Brothers, Charlie Green, Luca Aquino etc etc.

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat zij allemaal aan de wilgen hebben gehangen, maar zij spelen nog steeds Van Laar.

Goed, dit moet natuurlijk niet uitlopen op de zoveelste discussie. Jij je Adams bugel, ik straks mijn Van Laar bugel. Allebei zijn we blij. That's all that matters

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007 18:29 

Bij mijn weten heeft Maurice onlangs een hele nieuwe Oiram laten bouwen door van Laar. Ik heb niet gehoord dat hij ondertussen overgestapt is naar Adams.
Ik heb voordat ik een van Laar heb gekocht ook de bugels van Adams geprobeert.
Conclusie voor mij was dat het een goede bugel is, maar voor mij kan ie nog niet tippen aan die van van Laar.
Hoe lang is van Laar al bezig en Adams nu?
Ik ben ervan overtuigd dat de bugel van Adams zeker heel goed zal worden maar zal zijn tijd nog nodig hebben.
Maar goed een instrument bljift persoonlijk en ik kan goed geloven dat er muzikanten zijn die de Adams bugel verkiezen boven een ander.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007 00:39 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007 11:35 

ff nog enkele vragen over de Adams Bugels.

Als ik het goed begrijp zijn er drie modellen. Messing, goudmessing en sterling zilver beker. Zijn er behalve de beker nog andere verschillen tussen deze bugels qua bouw?

Bij de omscrhijving staat 'custom' bugel. In hoeverre kunnen de instrumenten dan 'customized' worden en wat zijn de kosten hiervan? En zijn de prijzen die op de website van Adams staan de werkelijke prijzen die de klant moet betalen (los van eventuele kleine kortingen)

Zou je dit qua concept kunen vergelijken met de Bach Strad bugel? Of zie ik dit verkeerd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007 15:06 

Verschil zit 'm inderdaaad in het materiaal van de beker en je kunt kiezen uit drie verschillende stembuizen. Verder heb je volgens mij ook nog de keuze uit amado waterkleppen of de normale waterkleppen.
De prijzen op de site zijn inderdaad de verkoopprijzen of iemand anders heeft meer korting gekregen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur