trompet.nl > forum > Toon onderwerp - speciefieke voorbeelden nodig
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: speciefieke voorbeelden nodig
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 14:14 

Ik zoek ene mondstuk met de volgende eigenschappen:
smalle rand
ondiep
redelijke boring
cupgrootte >> geen idee: ik heb een goede ademsteun en wil de hoogte in en speel dagelijks. nu 18 jaar bezig...

Kan iemand mij een paar vorobeelden noemen? want mijn laatste aankoop bleek niet helemaal naar wens te zijn.

mijn laatste koop was een Denis Wick 4x
nadelen: breede rand, blijkt toch heel slecht met mij samen te gaan..
veel te diepe cup...

mijn vorige mondstuk: Gardinelli 6M
speeld fijn, kan er flink wat luchtdoorheen stouwen (makkelijk voor caranval :p )
maar kan er niet meer hoger op...

Bij voorbaad dank!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 14:26 

Als je hoger wilt is een ander mondstuk niet DE oplossing hoor, het is slechts een middel en de grootste beperkende factor zal het niet zijn. Je kunt beter eens richting een muziekzaak gaan en daar om advies vragen. Je kunt dan veel mondstukken uitproberen en zelf je mening daarover vormen.

PS: probeer de zoekfunctie eens ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 16:12 
Zou het niet ook wat zijn om erop te trainen, je kan niet zo even veel hoger spelen. Je zou daarop moeten trainen, oefeningen uit Maggio bijvoorbeeld.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 19:53 

trainen doe ik al tijden, ook met allerlei technieken maar blijf beetje hangen de afgelopen anderhalf jaar.. vandaar... maar raak beetje van de wap wanneer ik het op wil zoeken...

Profiel  

Berichttitel: Re: speciefieke voorbeelden nodig
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 20:13 

skjanssen schreef:
mijn laatste koop was een Denis Wick 4x
veel te diepe cup...

Te diep????
skjanssen schreef:
mijn vorige mondstuk: Gardinelli 6M
speeld fijn, kan er flink wat luchtdoorheen stouwen (makkelijk voor caranval :p )
maar kan er niet meer hoger op...

Serieus: je hebt geen nieuw mondstuk nodig, maar oefening en techniek ontwikkelen. Als je zelf daarmee op een dood spoor zit, helpt het om een docent te nemen, of in ieder geval een paar lessen van iemand.
Succes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 21:52 

Da's echt de eerste keer dat ik hoor dat een 4X te diep is. Het is een V-cup dus hij lijkt misschien diep, maar doe er is een Bach naast, dat is pas echt diep.

Als je op geen enkel van die ondiepe dingen hoger komt zou ik is een gewone 3c, 7c of iets dergelijks nemen. En dan heel veel oefenen, veel bindingen en oefeningen met intervallen, van de onderkant tot de bovenkant van je bereik. Zorg ervoor dat je meer kracht krijgt. In je lippen maar ook in je adem. Daar zijn genoeg oefeningen voor te vinden. Quinqen etc.

(Veel)Studeren helpt echt meer dan 1 of andere high-blow-mondstuk. Tenslotte gebruiken lead-trompettisten die eigenlijk alleen om makkelijk in het hoge bereik te spelen, niet om het bereik te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007 23:01 

Jaren geleden hebben wij met de trompettisten van het Glenn Miller Orch. onze lead
Jelle Schouten in de maling willen nemen door zijn Giardinelli waar hij destijds op speelde
in de pauze te vervangen voor een Bach 1C... Het enige wat hij deed was zijn stembuis
iets inschuiven om het weer stemmend te maken en speelde vervolgens nóg heavyer
dan dat we al van hem gewend waren verder...
Gebruik een mondstuk waar je goed op klinkt, prettig op speelt en geschikt is voor wat
je er op moet doen, maar verwacht er geen wonderen van.
Hoog willen spelen? Hoogte studeren!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2007 01:01 

maar hoe kan het dan dat ik bij sommige mondstukke nvan wat vrienden wel tot de C4 kan komen en tot de a3 gewoon zinder moeite... en op mn eige mondstuk niet.. als het mondstuk niet uitmaakt vraag ik me af wat het op dat moment is.

Techniek vind ik zelf ook zeker wel nog steeds een van de belangrijkste dingen en blijf ik op oefenen uiteraard.. het is alleen zo raar dat het op sommige andere wel kan... dit punt snap ik en doe ik dus ook aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur