trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ergenissen tijdens een optreden.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2007 10:29 

Ben ik het deels wel met je eens.

Toen ik bij mijn huidige club net begon, zo'n 2,5 jaar geleden, werd ik op 2e gezet. Nog geen 3 maanden later zat ik eerste en sindsdien krijg ik alle solopartijen toebedeeld. Volgens de rest van de band terrecht, maar daar houd ik me heel neutraal bij. Ikzelf verdeel vervolgens de solo's samen met de instructeur. Uiteindelijk blijk ik toch vaak de solo's te houden. Dit vinden mijn collega trompettisten niet altijd leuk, maar uiteindelijk begrijpen ze wel waarom.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2007 11:33 

Ik vind dat als iemand een 'mindere' muzikant is dat geen reden hoeft zijn om die solo's tegen te houden. Ook de 'mindere' muzikanten vinden het leuk om een solo te blazen. Door hen die kans te gunnen stimuleer je die mensen om thuis te studeren. Dat komt uiteindelijk het hele orkest ten goede.

Als het een keer waardeloos gaat is dat jammer, volgende keer beter. Maar zoals ik al zei, je mag van de persoon die de solo's speelt wel verwachten dat die er thuis aandacht aan besteed en probeert de solo zo mooi en goed mogelijk te spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2007 17:21 

het ligt er een beetje aan,wat mij betreft is solo spelen toch iets wat niet iedereen kan,er komt toch wat meer bij kijken dan alleen het stuk spelen(spanning).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2007 18:07 

Gonzo schreef:
Ik vind dat als iemand een 'mindere' muzikant is dat geen reden hoeft zijn om die solo's tegen te houden. Ook de 'mindere' muzikanten vinden het leuk om een solo te blazen. Door hen die kans te gunnen stimuleer je die mensen om thuis te studeren. Dat komt uiteindelijk het hele orkest ten goede.

Als het een keer waardeloos gaat is dat jammer, volgende keer beter. Maar zoals ik al zei, je mag van de persoon die de solo's speelt wel verwachten dat die er thuis aandacht aan besteed en probeert de solo zo mooi en goed mogelijk te spelen.

juist en dat mis ik nog wel is,
hier in de band waar men na 3 weken een solo nog steeds niet kan spelen, en dan heb ik het echt niet over moeilijke solo's, maar stoorde me er vooral aan bij die gasten die solo's 'verdienen' omdat ze er al zo lang spelen, en de solo dan nog keer op keer verknallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2007 10:08 

waar ik niet tegen kan...

Heb je net een mooi stuk gespeeld (in dit geval met het jeugdorkest), is net de laatste noot van je supersentimentele solo weg....
hoor je:
PLOP...PLOP...PLOP PLOP PLOP....
Dat snap ik echt niet, dat je na zo'n mooi stuk (ookal was het stuk niet mooi, dan nog :wink: ) buizen uit je toeter kunt trekken zonder ventielen in te drukken!

:cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2008 12:25 

:evil: mede muzikanten waarvan je het gevoel hebt dat ze er niet willen zijn en niet zich fatoenlijk kunnen gedragen, horloge gluren, gapen etc. en juist op het meest mooie gevoelige moment "even" hun keel moeten schrapen en het dan ook nog raar vinden dat ze bekeken worden... :? Heb dit laatst helaas moeten meemaken :(

Profiel  

Berichttitel: Re: mens erger je
BerichtGeplaatst: 23 jan 2008 16:23 

gaanmetdiebanaan schreef:
Trompettor schreef:
Citaat:
niet durven terwijl je het wel kan in een bepaald stuk,

dit ben ik niet met je eens, de rest wel..

omdat sommige mensen het gewoon niet in zoch hebben, en er tijd voor nodig hebben, daar kan je je eigenlijk niet in ergeren

'k wou zeggen....ik vind van mezelf dat ik bij bepaalde stukken veel te vaak niet durf, terwijl ik het wél zou kunnen. Maar daar baal ik zelf meer van dan iemand anders denk ik. :evil:
(da's dan dus ook gelijk hetgene waar ik me aan erger :wink: )

haha..ben niet de enige met het probleem...

En mijn medetrompettisten maar zeggen dat ik het makkelijk kan en dat het goed klinkt...maar ik wil het allemaal weer te perfect. Wordt gestresst intoneer net verkeerd en raak nog meer in de stress...

Volgens mij lerares mijn grootste probleem, waar ik echt vanaf moet zien te komen. Te perfectionistich is niet goed!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2008 17:03 

als je onzeker bent komt dat terug in je toon,wat mij betreft kun je beter een foutje maken dan een heel stuk onzeker spelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 184 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur