Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 nov 2007 17:33 |
|
Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15 Berichten: 191 Woonplaats: Aan de toog
|
|
Labello is eigenlijk niet zo goed, bestaan betere middelen, is ook eerder voor te voorkomen. Indien er al een scheurtje is opgetreden kan Labello al niet straf genoeg meer zijn.
Heb vroeger Labello gebruikt, is ook er vettig. Veelvuldig gebruik is ook niet goed, maakt uw lippen te week.
Zelf gebruik ik nu Neutrogena, herstelt ook, is gebaseerd op een Noorse formule, gebruik het niet meer veel, vroeger daarentegen, probeer zo min mogelijk. Is het echt nodig, dan moet ge wel.
Bij droog weer oppassen, kan bij mij in 10 min. volledig openspringen, dan is tijdig erbij zijn de boodschap.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
benny van segietere
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 nov 2007 19:42 |
|
Geregistreerd: 18 dec 2006 15:08 Berichten: 23 Woonplaats: segietere
|
|
Ik zit iedere morgen drie kwartier op de fiets en heb gelukkig ... (afkloppen) niet zo een last van dit probleem, ik heb echter vaker gehoort dat het niet verstandig is labello en andere balsams te gebruiken vlak voor een optreden. In deze balsams zitten stoffen die de lippen ook verdoven, hiermee kun je je trompetspel aardig naar de ..... helpen omdat je niet meer aanvoelt wanneer je de grens van je kunnen bereikt hebt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Adriaan Kragten
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 nov 2007 23:11 |
|
Geregistreerd: 26 sep 2007 09:12 Berichten: 285 Woonplaats: Sint-Oedenrode
|
|
Een middel dat o.a. in Tibet veel gebruikt wordt is ghi. Ghi is geklaarde boter, namelijk boter waar het water en de eiwitten aan onttrokken zijn door de boter langdurig op een laag pitje te laten koken en er telkens het schuim af te scheppen. Ghi is extreem vet en heeft een smaak die niet iedereen kan waarderen maar het is een 100 % natuurlijke stof die eetbaar is en geen irritatie geeft. Ghi wordt in de Ayur Veda zelfs gebruikt bij sommige oogbehandelingen. Zuivere ghi kan, mits koel bewaard bijna onbeperkt bewaard blijven. Omdat het heel lang vet blijft moet je het lang voordat je gaat trompet spelen aanbrengen. Je kunt ghi kopen in sommige natuurvoedingswinkels maar je kunt het ook zelf maken van roomboter.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
toet'n!!
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 nov 2007 08:17 |
|
|
Stefan schreef: Dr Swaab lippencreme is echt een wondermiddel 
dat is een beetje menthol-achtig. Ik gebruik het ook vaak, maar niet als ik moet spelen. Het is net of het dan "minder" gaat (bij mij iig)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Fliscorno
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 nov 2007 17:14 |
|
Geregistreerd: 10 mei 2005 00:03 Berichten: 74 Woonplaats: Groningen
|
over scheurtje in bovenlip gesproken: heb jaren geleden 'ns een frisbee tegen m'n bovenlip gekregen met 5 hechtingen als gevolg. Ik vreesde dat ik niet meer zou kunnen spelen, maar het spierweefsel is blijkbaar intact gebleven  Dus niet alleen bij koud weer zijn je lippen in gevaar, ook op het strand is het oppassen voor een trompettist! (De remedie: als iemand schreeuwt "Pas op!" niet omhoog kijken wat er uit de lucht komt vallen..  )
_________________ Van Laar B5 + Reeves 43M, Willson + Reeves 43FE
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
De Ronde Van
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 nov 2007 02:30 |
|
Geregistreerd: 20 aug 2007 00:03 Berichten: 743 Woonplaats: Capelle a/d IJssel
|
|
Ik heb ook al mijn hele leven last van schrale lippen, zeker in deze periode,
buiten een beetje vriezen en binnen de verwarming hoog...
Ik denk dat iedereen zo zijn/haar "dingetje" heeft daartegen, maar wat mij betreft is de
beste tip al eerder genoemd door Karel; veel water drinken, en tevens proberen
alcohol en koffie en (zwarte) thee te mijden... En als je er toch iets op wilt smeren kies
dan een produkt dat geen vocht aan de lippen ontrekt (hoewel ik het ware smeerseltje
nog niet heb gevonden!).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Theo van Kampen
|
Berichttitel: mjammie! Geplaatst: 16 nov 2007 08:21 |
|
Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50 Berichten: 1753 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Cacaoboter! Bij de betere drogist verkrijgbaar in een handig kokertje.
En inderdaad alleen gebruiken als de vellen er bij neer hangen.
_________________ Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-
www.luxuriamusic.com
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
joostv
|
Berichttitel: Geplaatst: 16 nov 2007 08:26 |
|
Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34 Berichten: 607 Woonplaats: Roosendaal
|
|
mmmmmmmmmmmmh alcohol mijden...
tja...
Dan maar droge lippen en iets meer pff in mijn aanzet.
hahahaha....
whiehie
_________________ Trompet: Oiram light www.joostverbraak.com
|
|
| Omhoog |
|
 |