marnix schreef:
Je moet je gewoon niet bemoeien met andermans lessen. En al helemaal niet als je, zoals je eerder aangaf, de kift hebt op de docent in kwestie.
Waar heb je gelezen dat ik de kift heb op de docent in kwestie? Ik kan het redelijk met de man vinden al weten zowel hij als ik dat het kwa lessen een jaar of 7 geleden geen daverend succes was. Ik weet dat hij meer als prima les kan geven al kan niet iedereen altijd goed met hem opschieten (de leraar die dat wel kan moet nog uitgevonden worden), ik zit wekelijks naast een product van hem dat mij er werkelijk op alle manieren vierkant uit speelt en zo ken ik er wel meer.
En als je goed leest dan heb je ook opgemerkt dat ik niet van plan ben om in m'n eentje iets te ondernemen. Het gaat alleen over een warming up voor het hele jeugdorkest waarbij de nadruk onder andere op toonvorming en aanzet ligt (of iets anders als daar behoefte of vraag naar is) onder leiding van de dirigent en tevens hoorn docent.
Jou punt van niet te vroeg mee spelen ben ik het helemaal mee eens. Maar pas na het B diploma bij een jeud/opleidings orkest mee mogen beginnen vind ik wat overdreven. Een leerling zou dan pas na 4 of 5 jaar les in groepsverband muziek mogen maken.
marnix schreef:
Maar beste Martijn, jij weet het allemaal zo goed, ik stel voor dat jij conservatorium gaat doen, en flink les gaat geven. Dan kom ik jouw leerlingen allemaal andere dingen vertellen, en lekker onder jouw vleugels gaan schieten. Kijken we of jij dat leuk vind.
Misschien dat je iets overdreven reageert

. Bepaal eens voor je zelf of je het niet zou pikken als een dirigent van een jeugdorkest een warmingup voor een heel jeugdorkest (en dus ook 1 van jou leerlingen) zou doen en daar
zonder nadrukkelijke uitleg van "zo en zo moet je het doen" dingen laat spelen.
Dat is toch iets anders als het beeld dat je schetst dat ik straks tegen een leerling van iemand anders ga zeggen "nee gek je moet niet blazen in dat ding, je moet er aan zuigen"