Roy Hargrove is inderdaad wel een van dé trompettisten op dit moment. Zijn kwintet en RHfactor zijn allebij super. Maar ook als gast solist bij bijv. de Dizzy Allstar BB
Payton volg ik niet zo maar de platen die ik van hem heb vind ik super (zigaboogaloo is een tof stuk). Ik vind zijn manier van soleren erg tof, maar Hargrove heeft toch net iets meer voor mij. Paytons solo op 'Put It In You Pocket' vind ik waaaanzinnig. (Joshua Redman Elastic Band - Momentum)
En dan die nieuwe gast; Christian Scott. 2 platen al. Met een iets modernere stijl (qua band) en een erg goeie stukken.
Marsalis zijn ouwe werk vind ik cool (waar hij nog niet speeld alsof er een traditie in leven moet worden gehouden). Maar zijn nieuwe dingen doen me niet zo veel.
Brönner was erg gaaf op north sea. Maar ik heb 2 platen van hem die me dan weer helemaal niets doen. Misschien toch ook maar wat ander werk aanschaffen.
Botti is oké, maar die nieuwe plaat kan écht niet! Na 2 nummers krijg je al een slappe pik van de strijkers en de mierzoete semi imrovisaties. Doe mij van hem maar Cubism (met Micheal Brecker!!).
En dan hebben we nog een rits aan NY gasten die erg goed werk verrichten. Bijv. Brian Lynch (grammy voor beste Jazz-Latin plaat 2007, en docent geweest in Grunn! erg goeie leraar en een nog betere solist)
En dan heb je nu in Groningen ALex Sipiagin. Zit bij Dave Holland in 't kwintet en de BigBand, en stond een paar weken geleden dood leuk alle sessies te spelen in Groningen, puur voor de lol. Echt een geweldige sound en hele toffe lijnen.
Jammer dat Lee Morgan en Clifford Brown zo vroeg dood zijn gegaan...
Dave Doughlas en die Presencer gast en Molvaer en Choung Vu en Truffaz en uuh.. ach, er zijn eindeloos veel verschillende 'moods' waar je in kunt zitten en voor elke stemming heb je wel weer een trompettist die dan nét even iets leuker is.
(hoe zit het eigenlijk met die Miles Davis ofzo. Ik dacht dat ie dood was maar hij brengt nog gewoon platen uit. Beetje Tupac verhaal ofzo?
)