trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 03:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2003 17:59 

kan er soms iemand een keer uitleggen wa die examens zijn en wa da inhoudt me een vergelijking naar belgische diploma's in muziekschool/conservatorium ??? me mischien van wa stukken die dan gespeeld worden ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2003 16:49 
Moderator

In elk geval gaat een beoordeling niet op het vergeten van de letter T :wink:
kun je die misschien er in het vervolg wel bij typen, dat leest zoveel makkelijker!
Of heb je ruzie met de letter T? :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 15:35 

ik had in 1,5 jaar A&B gehaald met lof!!! en bennnu bezig voor het c diploma :lol: en heb daar hele erge zin in :D

Laatst bijgewerkt door pim van der Meer op 02 jun 2003 19:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 17:43 

Diploma's zijn wel heel bepalend voor sommige verenigingen, daar mag je bijvoorbeeld pas met het 'grote' orkest meespelen als je je A (of soms zelfs B) hebt.
Verder is de beoordeling niet alleen afhankelijk van hoe je jezelf presenteert, maar ook van wat de examinator belangrijk vindt. Bij mijn B examen vroeg ik of het goed was als ik op mijn cornet speelde ipv (de opgegeven) trompet. De examinator antwoorde dat het goed was want dat was toch hetzelfde. Dit is opzich nog een redelijk antwoord, maar nu komt het... Hij vertelde me daarna (terwijl ik uitpakte) dat ik maar even met mijn rug naar hem toe moest gaan staan, want anders kreeg hij hoofdpijn. Aangezien ik nog geen noot gespeeld had vroeg ik om uitleg, bleek dat hij klarinet speelde en hij vond trompetten te luid en scherp klinken. Ik kan je vertellen, mijn examen ging behoorlijk K-. Ik raak niet snel afgeleid of in de stress, maar die opmerking had niet alleen mijn goede humeur verpest! :evil:
Het is dus niet altijd een trompetist die de examens afneemt en je kunt er nog zo goed voorbereid heengaan er kan altijd iets tegenzitten... :( :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 19:28 

Dat heb ik ook wel eens op het Prinses Christina Concours gehad.

Daar werd ik bejureerd ( :?: ) door een man op fagot.
Hele aardige vent, maar hij wist totaal niets over trompetspelen.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2003 21:04 
Moderator

Het is natuurlijk intriest dat zo'n man een examen mag beoordelen. Dat zijn geen grapjes om te maken vlak voordat een kandidaat moet beginnen :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2003 09:17 

Inderdaad belachelijk..
Het onderstreept voor mijzelf maar weer eens dat al die maffe examens nergens toe leiden.
Ze zijn prima voor als zelf je zelf de ambitie hebt om dit soort papiertjes te halen, Daar is ook niets mis mee, maar voor de rest zijn die examens volslagen nutteloos.
Verenigingen die 'eisen' dat je zo'n examen (A of B) op zak hebt schuiven in mijn ogen hun eigen verantwoording af op anderen.
Je kan toch zeker zelf als vereniging wel bepalen of iemand voldoende nivo heeft om mee te spelen met een orkest!! Ik heb daar echt geen goed woord voor over.
Nogmaals: als je er zelf lol in hebt moet je ze gewoon gaan halen, maar voor de rest: Dumpen die examens, en lekker alleen plezier maken en spelen!

zo, dat lucht op :wink:

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2003 09:39 
Moderator

nou.......... :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur