trompet.nl > forum > Toon onderwerp - speelgevoel vs. klank
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 19:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007 16:10 

Willy schreef:
Cees:
Ik weet wel dat het voor mij een groot verschil maakt op welke toeter je speelt. Sinds ik op mijn B2 (Van Laar) speel gaat het toch allemaal een beetje makkelijker. Ik speelde daarvoor (steeds met hetzelfde mondstuk) op verschillende toch wel gereputeerde merken (Bach, Benge, Schilke, Stomvi, Yamaha Xeno) en dan merk ik wel degelijk dat "iets WEL verbeterd met de toeter". Voor mij is dat nu mijn B2 en voor iemand anders kan dat uiteraard een heel ander instrument zijn.[/i]

Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik geloof niet dat die B2 dat doet...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007 16:28 

ik denk niet dat je het verschil tussen toeters kunt ontkennen....
elk instrument heeft zo zijn voor en nadelen.

Ik vind trouwens wel dat je dat als speler zelf moet beoordelen, niet teveel de mening van anderen volgen. Ook denk ik dat je uiteindelijk aan elk instrument kunt wennen, als je tenminste wat moeite doet.
Een trompet hoeft geen beperkingen op te leveren, met wat harder werken kom je wel over die "grenzen" van een toeter heen.
Je bepaalt zelf hoe je klinkt, op de ene trompet kost het wat meer moeite dan op de ander. Het is uiteindelijk je eigen doorzettingsvermogen dat het verschil maakt..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007 16:42 

toet'n!! schreef:
ik denk niet dat je het verschil tussen toeters kunt ontkennen....

Doe ik dat dan? .. voor de rest ben ik het wel met je verhaal eens. Maar vind ik niet dat je een toeter moet zoeken die je eerst moet trotseren wil je goed spelen. Ik ben meer van dat je trompet een verlengde van je lichaam moet zijn, en welke trompet dat is en wat de eigenschappen daarvan moeten zijn helemaal af van degene die hem gaat bespelen.

Er zijn zoveel verschillende combinaties mogelijk dat ik ook denk dat het onmogelijjk is om een duidelijk algemeen oordeel te velgen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007 17:25 

Citaat:
Maar vind ik niet dat je een toeter moet zoeken die je eerst moet trotseren wil je goed spelen.

zeg ik dat dan? :wink:

ik ben het met je eens...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur