trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hub van Laar Bugels
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 08:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2007 14:30 

Heb de eclips nog niet geprobeert maar ga er in elkgeval vanuit gezien de prijs stelling en de reacties dit een mooi instument is.

Ik heb dit forum dan ook gebruikt om naar het juiste instrument te zoeken.
Uiteindelijk ook uitgekomen bij een "gebruikte" bugel Hvl B3.

Tot nu zeker geen spijt van m'n aankoop.
:lol:

Ook de service bij Hub en de persoonlijke aandacht/ tijd zheb ik als zeer prettig ervaren.
Kunnen ze bij A..ms een puntje aan zuigen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Van Laar
BerichtGeplaatst: 27 dec 2007 17:18 

Teus Nobel schreef:
Natuurlijk is Van Laar te verkiezen boven vele andere "mindere" merken. Cuesnon is ook prima, misschien minder voor jazz dan klassiek. Maar goed, voor mij is Eclipse (en zeker ook Inderbinnen (o.a. Till Bronner)) merken die je iets teruggeven.

Het gouden woord hierbij is: KARAKTER.

Ik weet natuurlijk niet wat jullie zoeken in een bugel, maar ik wil de emotie die ik in mijn instrument stop terughoren. Van Laar geeft me dat niet...

Iedereen mag hier natuurlijk anders over denken; alhoewel ik betwijfel of endorsement players hun toeter echt het maximale vinden of dat ze stiekem ook wel heel tevreden zijn over het prijsje.

Fijne feestdagen!

Teus Nobel

Ik heb nooit op een Eclipse bugel gespeeld. Als die dezelfde van dezelfde kwaliteit zijn als de Eclipse trompetten dan zit het wel goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 09:42 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Tuurlijk, daar zijn forums voor, dus meningen uitwisselen en als het even kan mede forumleden verder helpen.

Maar jij deed nogal prikkelende uitspraken (voor mij dan) dus daar ging ik dan ook op in.

Afbeelding

apart.

Wie weet is Teus Nobel wel een beroepstrompettist. Misschien is hij wel een beroepsbugelist ( en daarvan zijn er nogal wat, als je naar de Defensie orkesten kijkt ).
Ik heb jou nog niet zien weerleggen dat hij dat niet is, je gaat er meteen vanuit dat hij dat niet is. En dan nog. Schijnbaar mag je alleen maar als beroepstrompettist je mening uiten over een Hub van Laar instrument, en dan nog alleen maar als je positief bent, want owee als je negatieve kritiek uit over meneer van Laar, dan wordt er met namen gesmeten van Ack van Rooijen. Alsof meneer van Rooijen de enige is wiens mening belangrijk genoeg is, om een instrument op te kopen.

Als ik kijk naar wat een heel groot deel van de beroepsbugelisten bij defensie gebruiken, is het echt niet 100% hub van laar. En dat zal best wel om een goede reden zijn.
Net zo goed, als de reden waarom hun collega's dat wel doen.

Geldt ook voor trompetten. Ik ken een aantal trompettisten die de sterren uit de hemel spelen op hun Hub van Laar. Ik ken er ook die waanzinnig mooie dingen kunnen doen op een andere toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 10:02 

marnix schreef:

apart.

Wie weet is Teus Nobel wel een beroepstrompettist.

...als je ziet in wat voor producties hij mee(ge)speeld (heeft) dan moet dat haast wel. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 10:51 

Marnix, ik snap niet helemaal wat jouw probleem is. Ik ga op iemands andere standpunten in omdat ik daar niet mee eens ben. Of hij nu wel of niet een beroepstrompettist is maakt me niet zoveel uit. Ik ben het ook praktisch nooit met jouw eens en jij bent geloof ik ook een beroepstrompettist.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 10:59 

Citaat:
Alsof meneer van Rooijen de enige is wiens mening belangrijk genoeg is, om een instrument op te kopen.

Niet de enige, wel de beste mét de meeste ervaring!

Citaat:
Als ik kijk naar wat een heel groot deel van de beroepsbugelisten bij defensie gebruiken, is het echt niet 100% hub van laar. En dat zal best wel om een goede reden zijn.
Net zo goed, als de reden waarom hun collega's dat wel doen.
Geldt ook voor trompetten. Ik ken een aantal trompettisten die de sterren uit de hemel spelen op hun Hub van Laar. Ik ken er ook die waanzinnig mooie dingen kunnen doen op een andere toeter.

Erik V. is gek met van Laar en hij kan het weten, hij is al jarenlang intensief bezig met
het uittesten van die toeters en daarbij weetie ook nog 'ns waarover die praat.
Ik denk dat niemand zich verplicht voelt een HvL te kopen omdat Erik ze zo goed vindt,
maar je kunt er wel je voordeel mee doen als je er zelf niet zoveel van weet.
Ik speel er zelf ook niet op maar dat neemt niet weg dat ik het fantastische toeters vind...
net als sommige Bach's en Yamaha's en Connstellation's, én, én.....
Morgen 1 jan.... Misschien een mooi moment om deze vrij zinloze discussie te staken?
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 11:02 

hahaha LOL!!!

goede voornemens 2008: minder ruzie maken op het forum :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007 11:52 

marnix schreef:

Een paar jaar geleden was een van deze redenen dat de bugels van Hub alleen in Raw Brass geleverd werden.
Het blonk niet genoeg voor de heren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur