trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet spelen is simpel...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:11 

Dennis,

Voor mij idem dito :)
Het is erg lastig om een verkeerd ontwikkelde automatisme of motoriek te corrigeren, en mijn oplossing is de Welbekende Methode en het onmisbare Song-and-Wind-principe.

Misschien moeilijk te begrijpen of in te leven voor iemand die nooit met dit soort problemen te maken heeft gehad?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:12 

Wat mij opvalt is dat de profs hier zeggen dat het eigenlijk simpel is. Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Marcel, jij zegt dat je 15 jaar aan het ploeteren bent geweest alvorens het kwartje viel. Dan kan je nu wel zeggen dat het simpel is, maar uiteindelijk neem je je 15 jaar oefenen en inzet natuurlijk wel mee. Soms moet je door alle moeilijke dingen heen om ineens te zien hoe makkelijk het is, dat wil niet zeggen dat het zonder de moelijke fase ineenkeer goed kan gaan of zelfs goed moet gaan. Van je fouten leer je! Ik vind opmerkingen zoasl "trompet spelen is simpel" gechargeerd en misschien wel enigszins aanmatigend. Hetzelfde als ik zoeen stellige opmerking zou neerzetten over een bepaald type trompet :wink:

Misschien is trompet spelen simpel, maar je moet wel eerst tyfus hard studeren om de technieken onder de knie te krijgen en om erachter te komen hoe simpel het is. Buiten degenen met een aangeboren gevoel en talent.

Nogmaals, alleen de goeien hier zeggen hoe makkelijk het is. Wie weet denk ik dat ook wel over 10 jaar, als ik mijn 15 jar hard studeren heb gehad.....Ooohhhh....zit dat zooo....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:17 

Jens schreef:
Misschien is trompet spelen simpel, maar je moet wel eerst tyfus hard studeren om de technieken onder de knie te krijgen en om erachter te komen hoe simpel het is. Buiten degenen met een aangeboren gevoel en talent.

das in 2 zinnen wat ik bedoel :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:28 

Jens schreef:
Nogmaals, alleen de goeien hier zeggen hoe makkelijk het is. Wie weet denk ik dat ook wel over 10 jaar, als ik mijn 15 jar hard studeren heb gehad.....Ooohhhh....zit dat zooo....

Ik denk dat je mijn stelling niet helemaal begrijpt. Ik heb het over het principe trompet spelen, dus gewoon op een ongedwongen manier, zonder overdreven spanningen, zonder problemen met de embouchure je trompet kunt spelen als je op de goede manier begint en je daar ook voor open stelt.

Dat je ondanks dat veel moet studeren lijkt me duidelijk. Ik denk dat ik meer heb gestudeerd in mijn leven dan jij ondanks dat ik misschien wel wat meer aanleg heb. En met dat studeren bedoel ik niet alleen met de trompet aan mijn hoofd, maar ook alle andere zaken zoals solfege e.d.

Het is alleen veel motiverender als je kunt studeren zonder embouchure of ademproblemen. Ik kan misschien in een half uur net zoveel rendement behalen als iemand die ongemotiveerd een halve dag zit te studeren.

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 04 jan 2008 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:28 

Wilhelmus,

"Welbekende Methode en het onmisbare Song-and-Wind-principe."

Ken het niet, leg eens uit?
:?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:34 

Dennis van Deudekom schreef:
"Welbekende Methode en het onmisbare Song-and-Wind-principe."

Ken het niet, leg eens uit?
:?

Er staan genoeg links op mijn site naar Arnold Jacobs, die heeft het bedacht. Anders een beetje googlen. Er is ontzettend veel info te vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:39 

Erik,

Ik zal het eens opzoeken.

Intussen "The basic Caruso" van Markus Stockhausen gevonden.
Is dit aan te raden om deze methode te volgen?
:?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2008 14:45 

Citaat:
Ik denk dat je mijn stelling niet helemaal begrijpt. Ik heb het over het principe trompet spelen, dus gewoon op een ongedwongen manier, zonder overdreven spanningen, zonder problemen met de embouchure je trompet kunt spelen als je op de goede manier begint en je daar ook voor open stelt.

Ok.

Citaat:
Dat je ondanks dat veel moet studeren lijkt me duidelijk. Ik denk dat ik meer heb gestudeerd in mijn leven dan jij ondanks dat ik misschien wel wat meer aanleg heb.

Dat heb je mij ook niet zien beweren, toch?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur