trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet spelen is simpel...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 13:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 08:45 

Karel schreef:
Ik heb een baan dus ik kan dagelijks zo'n 1,5 tot 2 uur studeren.

Voor iemand met een (fulltime) baan vind ik 1,5 tot 2 uur per dag best veel. Niks mis mee uiteraard :o

Laatst bijgewerkt door bartjefrit op 10 jan 2008 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 11:01 

Het grappige is, dat ik een tijd veel gestudeerd heb. Tot een uur of 6 per dag, maar minstens 4. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met spelen. Dat was dus blijkbaar niet erg efficient.

Op dit moment studeer ik een uur of twee per dag, in kleine stukjes van ongeveer 15 minuten. Daarnaast sla ik gemiddeld 1x per 8,9 dagen een dag over om te recupereren.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2008 13:21 

bartjefrit schreef:
Karel schreef:
Ik heb een baan dus ik kan dagelijks zo'n 1,5 tot 2 uur studeren.

Voor iemand met een (fulltime) baan vind ik 1,5 tot 2 uur per dag best veel. Niks mis mee uiteraard :o

Ik moet wel al was het alleen al om mijn uithoudingsvermogen. Ik ben enige trompettist in een soulband welke een non-stop show doet van ca. 2 uur (geen pauze's dus). Als ik niet geregeld speel kunnen ze me na afloop wel opvegen.

Buiten dat vind ik trompetspelen natuurlijk erg leuk om te doen. M'n oefeninkjes doen is voor mij absoluut geen straf. Onder die studietijd valt trouwens ook het uitzoeken en schrijven van muziek e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 09:56 

erikveldkamp schreef:
Ik moet er aan toevoegen dat ik nauwelijks een warming-up doe. Eigenlijk begin ik altijd meteen te studeren, soms doe ik wat toonladders als de boel nog een beetje vastzit. Maar dat duurt nooit langer dan een minuut.

Ik heb net je persoonlijke site bekeken. Daar staat werkelijk een schat aan informatie en voorbeelden op. Zeker voor een beginnend trompet speler (zoals ik ben) staan er veel nuttige zaken op. En om het even te koppelen aan de stelling, als ik die youtube filmpjes bekijk lijkt trompet spelen inderdaad simpel

Erg mooi... mijn complimenten

Profiel  

Berichttitel: Re: Trompet spelen is simpel...
BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 11:49 

erikveldkamp schreef:

De dingen die MIJ erg aanspreken zijn o.a. dat hij ook niets in buzzen ziet en dat ook goed uitlegt waarom. Ook spelen/ademen zonder onnodige spanning is erg belangrijk. Buzzen kan voor onnodige spanning zorgen als je het 1 op 1 toepast op de embouchure.

.

Laat ik nou een studieboek van dhr. Vizzutti bezitten waar hij buzzen propageerd bij de warming up :D.

The Allen Vizzutti Trumpet Method Book 1 Technical Studies

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 11:55 

Theo van Kampen schreef:
erikveldkamp schreef:

De dingen die MIJ erg aanspreken zijn o.a. dat hij ook niets in buzzen ziet en dat ook goed uitlegt waarom. Ook spelen/ademen zonder onnodige spanning is erg belangrijk. Buzzen kan voor onnodige spanning zorgen als je het 1 op 1 toepast op de embouchure.

.

Laat ik nou een studieboek van dhr. Vizzutti bezitten waar hij buzzen propageerd bij de warming up :D.

The Allen Vizzutti Trumpet Method Book 1 Technical Studies

Hmm dus blijkbaar verandert zelfs Vizzutti wel eens van opvattingen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 14:10 

bartjefrit schreef:
Hmm dus blijkbaar verandert zelfs Vizzutti wel eens van opvattingen!

Iedereen verandert van opvattingen. De mijne zijn de laatste 5 jaar ook behoorlijk gewijzigd. Ik hoop dat de opvattingen van bepaalde forumleden van trompet.nl ook veranderd zijn in de loop der jaren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2008 16:08 

Theo van Kampen schreef:

Ja, dat was mij ook al opgevallen. Dit boek is zelfs de reden geweest dat ik het buzzen een jaar of tien geleden, weer eens ogepakt heb. Niet helemaal zonder resultaat, maar uiteindelijk ben ik er toch weer vanaf gestapt.

Bert

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur