trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ...
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 03:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 15:07 

Rik Baars schreef:
Peter Amersfoort schreef:
marnix schreef:
Op een toelating conservatorium vragen ze hafa D of vergelijkbaar niveau......

ik heb er geen weet van, maar ik hoorde dat een meisje van een jaar of 15 bij ons in het leerlingen orkest, 2 jaar vooropleiding gaat doen. Ze heeft pas enkele weken geleden haar c-diploma gehaald.
Nou kan het natuurlijk zijn dat ze pas naar de vooropleiding gaat als ze D heeft, maar de suggestie werd gewekt dat dat niet het geval is. D-niveau heeft ze in elk geval nog niet.
Hoe zit dat eigenlijk?

Grove stelregel: Vooropleiding ~ D niveau
(waar zit dat "is ongeveer gelijk aan" tekentje ergens?)
Vooropleiding is een vooropleiding! 8)

had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk. Voor is voor! bedankt hier-voor!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 16:51 
Moderator

Ik volg het niet meer hoor, maar ik zeg dus dat je een vergelijkbaar niveau moet hebben om toegelaten te worden, dit is een richtlijn want sommige zullen beter spelen dan c niveau, en er zullen er ook zijn die slecht spelen met d niveau....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2003 17:36 

Ja maar je moet toch altijd toelatingsexamen doen voor het conservatorium of niet soms. I kweet het niet maar ik denk niet dat de diploma's voor het conservatorium de doorslag geven of wel marnix??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 09:12 

marnix schreef:
Op een toe;lating conservatorium vragen ze hafa D of vergelijkbaar niveau......

Wellicht is dat waar voor klassieke opleidingen c.q. Maastricht, maar bijvoorbeeld in Amsterdam en Rotterdam (zeker voor de lichte muziekopleiding) kan je een voorbereidend jaar doen, en vervolgens een toelatings examen. Geen Hafabra diploma's vereist.
Dus....

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 10:50 

maar als je een diploma hebt, geeft dat dan de doorslag? of zijn ze dan al overtuigt van je niveau? of is het gewoon onzin dat ze op je diploma's letten....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 12:25 

marjo schreef:
maar als je een diploma hebt, geeft dat dan de doorslag? of zijn ze dan al overtuigt van je niveau? of is het gewoon onzin dat ze op je diploma's letten....

Ik denk dat een diploma gewoon een stukje toegevoegde waarde geeft.
Het zegt wel degelijk iets over het niveau.
Dat kan in geval van een eerste beoordeling van een muzikant, bijvoorbeeld bij aanname voor een bepaalde opleiding een rol spelen.
Dat is net zo iets als een schooldiploma. Het zegt nog niets over de kundigheid, maar wel of er enige ervaring is en op welk niveau die ervaring zo'n beetje zit.
Bij het selecteren van bijvoobeeld één persoon uit een groep mensen kun je als beoordelaar dan een eerste shifting maken door naar de vooropleiding te kijken.

Een door ervaring verkregen niveau valt bij bijvoorbeeld een schriftlijke sollcitatie moeilijk te meten, maar zal niet worden onderschat. Een uitgebreid CV waarin de ervaringen vermeldt staan helpt natuurlijk altijd, zeker als er dan geen gewenst diploma behaald is. Dan zal zo'n beoordelaar je al snel het voordeel van de twijfel geven, en je uitnodigen voor een gesprek. En om in onze branche te blijven, dan mag je voorspelen om aan te tonen dat je het kunt.

Maar als je weinig of geen ambities hebt is het behalen van een diploma misschien ook niet nodig. Dan kun je het paiertje inlijsten en aan je oma laten zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 10:16 

Op zich is dit allemaal redelijk en aannemelijk.
Toch heb we eerder in deze thread verschillende keren kunnen lezen dat het afnemen van zo'n diploma nou niet echt zorgvuldig gebeurd(!), en daar gaat het toch om. Als je een diploma haalt moet dat een bepaalde kwaliteit waarborgen. In de praktijk zie ik daar vaak echter weinig van.

Het hebben van een diploma kan van een bepaalde ambitie blijk geven (hoeft niet hoor). Maar als je geen hafabra diploma's hebt bewijst dat absoluut niet het tegenovergestelde. Toch?!
Ik heb er zelf geeneen, nooit behoefte aan gehad, maar ik ben nog steeds heel ambitieus (gelukkig)

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2003 13:27 

Dat bedoel ik neit allemaal zo lopen kloten over die diploma's want dan izjn gewoon zoethoudertjes voor de (ouders in mijn geval) die de lessen betalen en dan kunnen ze zo aantonen dat ze je iets hebben bijgebracht, het is gewoon om te zorgen dat er geld blijft binnenkokmen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur