trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams bugel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 02:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 18:57 

STRAUB schreef:
Met alle respect maar een Bach bugel klinkt gewoon als een trompet dus ik kan het toch niet met je eens zijn.

Ik speel nog immer op mijn eerste Bach bugel die ik ruim 25 jaar geleden nieuw kocht.
Ik heb nog nooit te horen gekregen dat er iets aan mijn sound mankeerde...
Begrijp me goed, ik wil helemaal niet meedoen aan "mijn merk is beter dan de jouwe",
Maar als jouw Bach bugel klinkt als een trompet zou ik het niet in het materiaal zoeken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 19:14 

De Ronde Van schreef:
STRAUB schreef:
Met alle respect maar een Bach bugel klinkt gewoon als een trompet dus ik kan het toch niet met je eens zijn.

Ik speel nog immer op mijn eerste Bach bugel die ik ruim 25 jaar geleden nieuw kocht.
Ik heb nog nooit te horen gekregen dat er iets aan mijn sound mankeerde...
Begrijp me goed, ik wil helemaal niet meedoen aan "mijn merk is beter dan de jouwe",
Maar als jouw Bach bugel klinkt als een trompet zou ik het niet in het materiaal zoeken...

Ik speel niet op een bach bugel (gelukkig) dus ik heb er ook geen last van. Ik weet alleen dat ik zelf en mensen in mijn omgeving niet te spreken zijn over een Bach bugel. Maar goed als jij je prettig voelt op een Bach bugel moet je ook vooral op een Bach bugel blijven spelen.
Succes ermee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 19:25 

STRAUB schreef:
Ik speel niet op een bach bugel (gelukkig) dus ik heb er ook geen last van. Ik weet alleen dat ik zelf en mensen in mijn omgeving niet te spreken zijn over een Bach bugel.

Net zoals er mensen niet te spreken zijn over Yamaha of Eclips of HvL of Schilke, etc...
Zoals eerder gememoreerd; Het instrument maakt zo'n 10% verschil op het totaalplaatje...
Citaat:
Maar goed als jij je prettig voelt op een Bach bugel moet je ook vooral op een Bach bugel blijven spelen.

Ik sluit helemaal niet uit dat ik 'ns op een andere bugel of trompet ga spelen, er zijn zat
goede toeters in omloop, het merk zal mij een zorg zijn.
Citaat:
Succes ermee.

Dank je wel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 20:31 

Heb jaren op een Bach gespeeld, maar klinkt als een trompet. Egnie. Vals? ja dat wel. Je werkt je kapot om een F2 bv. stemmend te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 20:40 

Ook ik heb een 20 jaar oude Bach bugel. Perfect instrument.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 21:14 

HanZsizzle schreef:
Heb jaren op een Bach gespeeld, maar klinkt als een trompet. Egnie. Vals? ja dat wel. Je werkt je kapot om een F2 bv. stemmend te krijgen.

Bij mijn bugel is alles onder de lage C te laag, nou ja jammer dan, ik corrigeer het met mijn
embouchure. Voor de rest kan ik er een mooie warme sound uit krijgen, maar nogmaals,
ik heb me nooit gebonden gevoeld aan één merk. Ik heb zowel trompetten als bugels
(meestal van collega's) in mijn handen gehad waarbij ik het gevoel had dat ze minstens
net zo goed waren, of zelfs beter, dan waar ik nu op speel, maar ik ben gewoon niet
zo'n wisselaar. Vroeg of laat heb je op een toeter toch weer je eigen geluid terug,
daarom schreef ik ook; als je sound niet goed is op een bugel of trompet terwijl
je wel een "goed" merk in je handen hebt, moet je het niet in het materiaal zoeken...
Maar daar wordt blijkbaar door veel forumleden anders over gedacht, het zij zo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 23:27 

...

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008 00:58 

erikveldkamp schreef:
Ik speelde vandaag (net zoals de rest van de week) weer met Ruud Breuls die een fantastische solo speelde op zijn bugel. Als je wilt weten hoe een bugel moet klinken kan ik aanraden eens naar hem te luisteren. Naar Ack mag natuurlijk ook, of Clark Terry.... :P

Helaas is Clark Terry op het moment te ziek om te spelen maar HIJ op mijn (valse) Bach
bugeltje speelt IEDEREEN naar huis :!:
het was niet de bal die Johan Cruyff deed schitteren (zeg ik als Feyenoord supporter)!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur