trompet.nl > forum > Toon onderwerp - waar JK flugelhorn mondstukken testen / kopen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: waar JK flugelhorn mondstukken testen / kopen?
BerichtGeplaatst: 17 jan 2008 12:49 

Voor zover ik kan nagaan is deze vraag niet eerder geplaatst, althans ik heb geen antwoord kunnen vinden op de vraag waar ik mee zit...

Ik wil voor een bugel een groter mondstuk (denk aan minimaal 17mm) proberen.

JK is een van de fabrikanten die ook groter dan 17.00 mm maakt en ik ben dan ook op zoek naar een winkel die dit merk (op voorraad!) in het assortiment heeft.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Waar worden JK Exclusive mondstukken verkocht?
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 22:59 

Okee, misschien een onduidelijke of te lastige vraag...

Laat ik het anders proberen: ik ben op zoek naar een bugelmondstuk vanaf circa 17.00 mm en ik denk dan aan het merk JK, de uitgebreide "Exclusive" serie.

Wie weet waar ik daarvoor terecht kan?
Over het algemeen is wél de (goedkopere) "USA"-lijn te vinden, maar die gaan niet groter dan 17.00 mm.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008 20:12 

Als je een groot bugelmondstuk zoekt, en dan niet alleen voor wat betreft de diameter, zou ik je aanbevelen eens naar de mondstukken van Flip Oakes te kijken. De twee grootste maten zijn beide groter dan 17 mm en afgaand op mijn 10.5 moeten de cups van het formaat borrelglas zijn. Ook de boring is zeer royaal, de klank is fenomenaal.
Ze worden gemaakt door Curry, de randen zijn copieën van oudere Bachs, ik meen uit de Mount Vernon-tijd.
Een mogelijk nadeel is dat je ze rechtstreeks bij Flip moet bestellen, maar de prijs is weer heel redelijk.
www.flipoakes.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2008 16:15 

Flugelnut schreef:
Als je een groot bugelmondstuk zoekt, en dan niet alleen voor wat betreft de diameter, zou ik je aanbevelen eens naar de mondstukken van Flip Oakes te kijken. (...)
www.flipoakes.com

Dank voor de tip. Ik ga eerst maar eens uit het voorhanden aanbod diverse mondstukken proberen en kijken welke afmetingen er als prettigste c.q. gewenste uitkomen. Vervolgens zie ik wel (ook afhankelijk van de prijs) of ik direct tot aanschaf overga of niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2008 20:18 

Geen dank en succes! Ik ben benieuwd waar je op uitkomt. Welk merk en type bugel speel je trouwens?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2008 21:45 

Flugelnut schreef:
Welk merk en type bugel speel je trouwens?

Na in de begin 80-er jaren in een showkorps 2e trompet gespeeld te hebben, heb ik ondanks een cornetje thuis (merk "The Indiana", ooit bij Sol gekocht) eigenlijk al die tijd niet meer gespeeld. Ik wilde al heel lang graag een bugel.
Na lang wikken en wegen de gok gewaagd en een Bb bugel via 'Thomann' (van thomann.de) aangeschaft. Volgens mij exact hetzelfde als een Main (Music-All-In), Roy Benson of Aurora.
Vooralsnog ben ik er tevreden over; ziet er goed uit, prima klank en de ventielen lopen netjes.
Het bijgeleverde mondstuk is volgens de leverancier een 7C en dat zou volgens mij heel goed kunnen...

<PS> Op Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=av5fSSL3btI) is trouwens een Roy Benson te beluisteren

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur