Als de amateurs dan toch aan het woord zijn:
met alle respect voor iedereen die baat heeft bij buzzen . . .
Ik kan me voorstellen dat er aspecten in het buzzen zitten die positief voor je trompettechniek kunnen zijn maar
Ik doe het zelf nooit omdat buzzen voor mij gewoon iets heel anders is dan trompetspelen en trompetspelen is wat ik graag (goed) wil doen. Ik vind het raar dat je dan juist het 'ding' waar het omgaat voor je neus weghaalt. (Helemaal als je eindelijk voor een hoop geld je droominstument gekocht hebt

).
Zoals ik al eerder gepost hebt, gaat het toch juist om het in trilling brengen van de lucht die
in het instrument aanwezig is (waarmee een drukgolf ontstaat die je trommelvliezen in trilling brengen etc etc) en dat is toch heel wat anders dan de kolom lucht in de stift van het mondstuk. Ik kan me voorstellen dat je lippen dan heel anders reageren dan met trompet erbij. Maar nu ga ik misschien in op iets waar ik geen verstand van heb
Als ik het verhaal van Marnix lees zou het best zo kunnen zijn dat buzzen je helpt het gehoor te trainen. Als je daardoor weet hoe iets moet klinken, kun je het beter spelen. Hetzelfde geldt dus voor het luisteren naar opnames van mensen van wie je vindt dat ze goed spelen. Zo zou ik dus ook naar Derek gaan en een ander misschien naar een masterclass over (o.a.) buzzen en zijn we misschien wel ongeveer met hetzelfde doel bezig. Behalve het aspect van de tecniek dus want daar ben ik het niet mee eens omdat buzzen niet hetzelfde is als trompet spelen.