trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brassimport
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 12:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brassimport
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 18:13 

Ben vandaag in de nieuwe winkel van Hans (Brassimport) geweest. Was al enige tijd op zoek naar een Romeo Adacci Shark no 9 en die had hij. Kon hem gelukkig goed vergelijken met veel andere merken. Los van mijn keuze voor de Romeo is Brassimport een gezellige toko geworden met erg veel keuze, een goed advies en lekke koffie. De moeite waard voor een bezoek!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 19:54 

mee eens :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 20:06 
Moderator

Koffie, bier, ( palm!!) cola, alles heeft de man, en je mag er (nog) roken 8)

Ik heb er de volgende toeters in mijn handen gehad:

Romeo Adaci iets: erg goed en mooi afgewerkt spul
Cannonball: die grote: mooie toeter, maar erg groot en misschien zelfs voor mij wat te donker
Eclipsen: ook weer erg goeie toeters.
Schilke S32: schilke blijft voor mij iets magisch hebben.
Kanstul: de Mariachi en de 1537: beiden erg mooie toeters

Maar degene die er met kop en schouders bovenuit stak was een Phoenix. Daar moet Hans tzt maar wat meer over vertellen. Het enige wat ik eraan merkte was een fenomenaal makkelijke toeter die over alle registers mooi egaal en makkelijk speelde.
Makkelijk voor het subtiele spel, maar ook fijn voor het betere gooi en smijtwerk binnen en buiten de balken.

Ik heb bij Hans ook even op een Taylor en een HvL gespeeld van medeforummers, maar die haalden het beide niet bij deze Phoenix.
In de wandelgangen heb ik vernomen dat de betreffende HvL ingeruild gaat worden op deze Phoenix.
Ik nodig de eigenaar van deze HvL dan ook uit om zijn verhaal en zijn motivatie hier uit de doeken te doen.

Puur op specificatie was ikzelf naar Brassimport getogen voor zo'n joekel van Cannonball, en als dat niet zou bevallen een Eclipse. Even nog staan dubben bij de Schilke s32, en zelfs heel kort een Yamaha Artist in mijn handen gehad ( vleesch nog visch ), maar als die Phoenix ook echt op de markt komt dan denk ik dat ik wel weet wat het voor mij worden gaat.

En nee: ik heb (nog) geen Brassimport endorsement :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 20:26 

Er zijn meer mensen heen geweest, ben benieuwd naar ieder zijn (en haar) ervaringen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 23:07 

Ik deel geheel de mening van Marnix want ja hij was daar samen met mij en nog 2 andere forummers.
En vwb die HvL speler..... die kreeg tijdens het spelen op de Pheniks/Phenix/feniks, hij die uit de as herrezen is. spontaan een grote grijns op z,n gezicht die er met geen mogelijkheid vanaf te boenen was......
Ik heb er ook even op gespeeld en mijn grijns was groter :wink:
Ik heb ook op die yamaha custom gespeeld, een zeer aangename rete mooie toeter maar niet voor mij.
Even op de schilke B7 van Hans gespeeld, erg mooie en makkelijk spelende toeter waar als Hans erop speeld het plafond naar beneden kwam te zien aan het feit er geen plafond was bewees dat ie flink aan het oefenen is geweest.
Heb ook net als Marnix op de grote Cannonbal gespeeld waar al m,n lucht in het niet verdween.
Heb deze keer geen mondstukken geprobeerd of gekocht omdat ik nu erg blij en save ben met m,n reeves.
Van de Feniks waren er 2 modellen, een allround model en een lead model.
Nadat ik enige tijd op het allround model gespeeld had stelde Hans voor even op het lead model te spelen, een toeter waar hij zelfnog niet helemaal tevreden over was en waar ik na enige tijd op gepeeld te hebben erachter kwam dat hij in mijn koffer niet terecht zou komen.
Ik nam daarna even pauze want door al het getoeter waren de lipjes wel even aan rust toe.
Na de korte pauze het proberen hervat en nam ik het allround model van de Feniks weer even onder de loep en kwam tot de ontdekking dat het wel een heel erg fijne toeter is en precies hetzelfde speelgemak gaf als een uur eerder, vol van kern in het geluid en erg mooi egaal over het register binnen mijn bereik, ik heb dus ook Marnix er op horen spelen en desondanks hij een heel andere trompettist is dan ik met een wat groter bereik bleef ook bij Marnix de toon zeer mooi egaal en open ook in het register dat nog niet het mijne is.
Het is dit moment nog een studie model en Hans gaf al aan er nog wat kleine dingen te veranderen, als hij een definitief model heeft ga ik nog eens heen om te zien en proberen hoe de trompet dan speeld enof ik hetzelfde gevoel er weer bij heb als ik gister had.
In die reeks studie modellen is er ook een bugel gemaakt die al in z,n uiteindelijke vorm op de plank lag, ikzelf heb er niet op gespeeld maar op het enthousiastme af te gaan wat de andere uitte en ik hoorde is het een van de mooiere al dan niet de mooist klinkende bugel die ik ooit heb gehoord.
Verder een zeer aangenaam gezellige dag gehad met z, 5en en naderhand met z,n 4en in de pizzarie heerlijk mogen genieten van ijs met knoflook :wink:

Laatst bijgewerkt door baszz op 04 feb 2008 10:30, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 23:27 

L J schreef:
Er zijn meer mensen heen geweest, ben benieuwd naar ieder zijn (en haar) ervaringen...

Bij deze :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2008 23:31 
Moderator

Oja, ijs met knoflook.

Ze vonden me vanmorgen inderdaad niet bijzonder aardig nee :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2008 00:14 

Is het merk Phoenix??

Is dit een heel nieuw merk?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur