erikveldkamp schreef:
Wayne is ook geen typische jazzsolist, maar een leadtrompettist die ook soleert.
Uiteindelijk wordt je natuurlijk toch beoordeeld op hetgeen je laat horen...
Vanzelfsprekend mag iedere muzikant ook uitstapjes maken naar andere terreinen,
maar je kunt niet makkelijk iemand naar de kroon steken die zijn/haar hele leven is bezig
geweest met soleren, nét als andersom trouwens...
De leadtrompettisten die mij het meest aanspreken zijn dan ook de mensen die over het
algemeen goed kunnen soleren zoals bv Snooky Young en Roy Eldridge en Bobby Shew.
Citaat:
Aangezien hij opgegroeid is met Maynard wordt je daar nu eenmaal door geïnfecteerd. In Amerika vinden ze dat hoge geneuzel ook veel interessanter dan hier. Vandaar dat hij zijn hele leven lang ook McArthur Park en dat soort stukken zal (moeten) blijven spelen. Hij vond dat ook niet zo erg zei hij me. Maynard deed dat ook elke avond.
Ik vind dat jammer... Het moet toch ook mogelijk zijn om heel hoog te spelen en toch ook
smaakvol? Da's ook een kwestie van arr.keus... Als ik zo'n heavy trompetspeler zou
zijn, zou ik een goede arrangeur iets "moois" voor me laten schrijven.
Citaat:
Maar Wayne kan ook fantastisch andere zaken spelen. Hij is niet voor niets zo veelgevraagd in de studio scene in LA.
Als ik ooit de helft zou kunnen spelen van wat hij kan op een trompet zou ik heel blij zijn,
zo is het natuurlijk ook weer.