trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wie is volgens jullie de beste jazztrompet solist?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2008 21:14 

Ik ben een Marsalis-fan, en daar kom graag voor uit.
Maar de muziek die hij en LCJO speelt spreekt me erg aan.
3x live gezien, 2x GE-WEL-DIG, 1x viel tegen.

Maar de man kan absoluut toeteren, er zullen best betere zijn, maar die profileren zich wellicht wat minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 02:19 

cees schreef:
What the f.... ?!?!?!
Wynton schopt de hele jazz naar de tyfus met z'n 'terugkijk' mentaliteit. Het hele idee van vernieuwen en vooruitstrevend zijn is er bij hem wel af (was tot de jaren 90 niet zo)...

Goed dat je even laat weten dat je het sarcastisch bedoelde (is ironisch overigens niet
de juiste term?) want ik nam het ook serieus. Natuurlijk mag een ieder van álles vinden
maar dit was toch even schrikken...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 11:02 

De Ronde Van schreef:
cees schreef:
What the f.... ?!?!?!
Wynton schopt de hele jazz naar de tyfus met z'n 'terugkijk' mentaliteit. Het hele idee van vernieuwen en vooruitstrevend zijn is er bij hem wel af (was tot de jaren 90 niet zo)...

Goed dat je even laat weten dat je het sarcastisch bedoelde (is ironisch overigens niet
de juiste term?) want ik nam het ook serieus. Natuurlijk mag een ieder van álles vinden
maar dit was toch even schrikken...

Ik ben bang dat dit niet op deze quote sloeg, maar op het feit daat Cees beweerde net zo goed, of beter te spelen dan de heer Marsalis. Dat dit ironisch bedoeld was lijkt me vrij duidelijk..

Oh, back to topic: hij is geloof ik al genoemd, maar Bert Joris mag echt niet ontbreken in het rijtje van favorieten. Tjonge, wat wordt ik iedere keer blij als ik die man hoor spelen.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 11:38 

Wat een geweldig filmpje van Wynton.

En wat een ritmesectie.

Ik vind het een geweldige trompettist met een eigen geluid/stijl. Na 2 noten weet je gelijk dat hij het is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 11:54 

erikveldkamp schreef:
@ cees : Ik heb het gevoel dat je jezelf danig overschat. En dat is een understatement...

Dat gevoel heb ik al heel lang!
Voorlopig is Cees nog niet genoemd in dit onderwerp (behalve door zichzelf dan)
Dat hij kan spelen geloof ik meteen en hij zal er ook wel wat van af weten, maar om zo hoog van de toren te blazen (niet alleen in dit onderwerp) daarvoor moet je volgens mij toch wat meer laten zien!
:idea: Misschien tijdens de trumpetparty komend jaar?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 12:56 

Dat ik niet kan spelen zoals Marsalis lijkt me wel duidelijk. Of ik überhaupt kan spelen... weet ik niet. Ik vind Wynton écht een van de beste trompettisten ooit en kan ook zwaar genieten van zijn muziek. Ik vind het alleen ook echt jammer dat hij zoveel 'ouwe' jazz speelt. Persoonlijk vind ik hem vetter in een hardbop ding dan in swing. En ik zou hem graag een nieuwe richting in zien slaan. Gewoonweg omdat hij zo goed is dat ik weet dat als hij iets nieuws doet het bijna wel te gek moet zijn.

Citaat:
Citaat:
@ cees : Ik heb het gevoel dat je jezelf danig overschat. En dat is een understatement...

Dat gevoel heb ik al heel lang!
Voorlopig is Cees nog niet genoemd in dit onderwerp (behalve door zichzelf dan)
Dat hij kan spelen geloof ik meteen en hij zal er ook wel wat van af weten, maar om zo hoog van de toren te blazen (niet alleen in dit onderwerp) daarvoor moet je volgens mij toch wat meer laten zien!
Misschien tijdens de trumpetparty komend jaar?

..? zeg ik dat ik de nieuwe Marsalis ben ofzo? Beetje raar..
En ik zie mezelf inderdaad als een van de beste jazz solisten... >!!! :wink: !!!<

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 13:36 
Moderator

Heerlijk topic.

Misschien is Cees ook wel beter, het spreekwoord is niet voor niets: the greater the miracle, the smaller the audience???

Eng he, mensen die een andere mening dan de algemeen heersende hebben.

Ik weet van mezelf, dat ik een absolute lompe boer ben, en daarom vind ik het ook niet zo erg dat mensen harder op mij reageren. Maar Cees is half niet zo lomp als ik, waarom wordt hij nu zo en masse aangevallen, omdat zijn mening ( wel vaker ) afwijkt?

Mijn laatste alinea geldt eigenlijk voor heel het forum, en niet zozeer dit topic

Fijn weekend

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 2008 13:56 

marnix schreef:
Heerlijk topic.

Jij bent écht een levensgenieter hè?
Citaat:
Eng he, mensen die een andere mening dan de algemeen heersende hebben.

gewoonweg beangstigend.
Citaat:
Ik weet van mezelf, dat ik een absolute lompe boer ben, en daarom vind ik het ook niet zo erg dat mensen harder op mij reageren. Maar Cees is half niet zo lomp als ik, waarom wordt hij nu zo en masse aangevallen, omdat zijn mening ( wel vaker ) afwijkt?

Omdat wij jullie zo nu en dan serieus nemen. Té serieus blijkbaar.
Citaat:
Fijn weekend

Insgelijks.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur