trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Geluid tbv youtube filmpjes
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geluid tbv youtube filmpjes
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 13:49 

Voor wat reclame doeleinden zou ik graag opnames van mijn band en blazerssectie willen maken. Hiervoor vind ik het geluid van mijn (sony) camera niet goed genoeg. Ik zou eigenlijk het beeld van mijn camera willen combineren met beter geluid dan wat nu op de video te horen is.

Wat zijn de opties om beter geluid onder de video te krijgen? Ik kan ook aparte geluidsopnames maken maar weet niet of dit simpel is toe te voegen aan de video. Het probleem lijkt mij dan het synchroon houden van geluid en beeld.

Ik heb de programma’s Pinnacle studio en Cubase al werk ik met beiden niet veel K
Tevens heb ik een Shure Beta 57 en voor mijn minidisc heb ik een stereo microfoontje gekocht: http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... =PAM+Music Maar aangezien mijn minidisc stuk is en repareren erg duur schijnt te zijn was ik in een eerdere poll dit tegen gekomen: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/14377.html

Iemand ervaringen/tips?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 13:55 

Ik maak bij veel van mijn YouTube filmpjes aparte geluidsopnames en voeg die toe met Quicktime. Stelt niets voor. Als het beginpunt van het filmpje en de geluidsopname hetzelfde is (even een beetje prutsen) dan is dat zo gepiept. Ook al kijk je naar de originele opname met geluid dan nog lijkt het soms of het niet synchroon loopt dus daar zou ik me niet te druk om maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 14:22 

Heb je die microfoon al eens aan die camera gehangen? (mijn Sony heeft een ingang voor externe microfoon)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 14:43 

Nee, want ik heb geen video camera en als ik die had dan kon je hem nog maar niet zo aan een camera koppelen omdat ie fantoom spanning moet hebben. Daarnaast werkt het prima zo. Dan kan ik er nog een mooie galm bij opzetten via mijn computer programma.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 14:47 

erikveldkamp schreef:
Ik maak bij veel van mijn YouTube filmpjes aparte geluidsopnames en voeg die toe met Quicktime. Stelt niets voor. Als het beginpunt van het filmpje en de geluidsopname hetzelfde is (even een beetje prutsen) dan is dat zo gepiept. Ook al kijk je naar de originele opname met geluid dan nog lijkt het soms of het niet synchroon loopt dus daar zou ik me niet te druk om maken.

Dat veel filmpjes niet synchroon lopen had ik wel gemerkt. Maar ik was eerder ban g voor een verschil van bv 5 seconden aan het eind van een filmpje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 14:48 

Rik Baars schreef:
Heb je die microfoon al eens aan die camera gehangen? (mijn Sony heeft een ingang voor externe microfoon)

:oops: :oops: :oops:

Weet niet eens of het kan ja...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 14:49 
erikveldkamp schreef:
Nee, want ik heb geen video camera en als ik die had dan kon je hem nog maar niet zo aan een camera koppelen omdat ie fantoom spanning moet hebben. Daarnaast werkt het prima zo. Dan kan ik er nog een mooie galm bij opzetten via mijn computer programma.

Met welk programma zet je er een galm bij? Ik neem altijd op met Audacity, en ik kwam er achter dat het met Smartmusic (zit bij Finale) wel mooier klinkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2008 16:16 

Jaws schreef:
Rik Baars schreef:

:oops: :oops: :oops:

Weet niet eens of het kan ja...

idd, mijn vraag was voor Jaws bedoeld.... :wink:

(ik zal de volgende keer duidelijker "quoten".... 8))

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur