trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Eénmalige les
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 07:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2008 00:14 

pim schreef:
is het anders een idee, om eens in de zoveel tijd bij elkaar te komen met wat mensen van t forum, daar problemen te bespreken, en samen te kijken naar oplossingen.

tuurlijk, je moet gewoon les hebben enzo, maar als extra dingen, en als we er wat profs bij hebben zitten, kunnen we ze best denk ik beetje betalen, als we allemaal wat leggen, kom je een heel eind. soort mini masterclasses ofzo?
of kom ik nu met een heel stom idee op de proppen zetten?

Klinkt wel aardig, maar denk ik heel moeilijk uit te voeren..

Profiel  

Berichttitel: Trompetles
BerichtGeplaatst: 24 feb 2008 22:07 

He Marleen,

Kom zelf uit de regio Nijmgen en weet dat het moeilijk is om daar goede muziekles te krijgen. Ga nu zelf eens in de 2 weken naar Venlo voor les. Heeft wel heel veel nut om toch een periode af en toe les te krijgen merk ik zelf.

Groenten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2008 22:30 

Het is volgens mij overal vrij moeilijk om les te krijgen. Ik ben in Groningen al een tijdje opzoek, maar tot nu toe zonder succes. Dus als iemand tips heeft,.............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 14:17 

Muziekles lastig te krijgen? Er zijn genoeg afgestudeerde conservatorium mensen die je les kunnen geven.
Je kunt gewoon
-de muziekschool bellen.
-je inschrijven voor 'stage lessen' bij het conservatorium.
-een briefje ophangen bij het conservatorium, voor les van een student.
-een trompettist persoonlijk benaderen ( bv. van een prof.orkest, of een goed amateurorkest in de buurt).

Of denk ik nou te simpel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2008 15:04 

L J schreef:
Muziekles lastig te krijgen? Er zijn genoeg afgestudeerde conservatorium mensen die je les kunnen geven.
Je kunt gewoon
-de muziekschool bellen.
-je inschrijven voor 'stage lessen' bij het conservatorium.
-een briefje ophangen bij het conservatorium, voor les van een student.
-een trompettist persoonlijk benaderen ( bv. van een prof.orkest, of een goed amateurorkest in de buurt).

Of denk ik nou te simpel?

Bovenstaande zijn inderdaad de manieren bij uitstek om aan les te komen. Je kunt moeilijk op je kamertje gaan zitten wachten tot er een conservatoriumstudent of goeie docent bij jou langs komt, dat werkt natuurlijk niet!

Gewoon zelf mensen bellen, of langsgaan bij het conservatorium om met die lui te praten werkt toch het best. Ik studeer zelf in Groningen, cons, en heb nog nooit over je gehoord, dat je op zoek bent. Dat geeft wel aan dat je niet echt actief bent in mijn optiek ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2008 14:49 

pim schreef:
is het anders een idee, om eens in de zoveel tijd bij elkaar te komen met wat mensen van t forum, daar problemen te bespreken, en samen te kijken naar oplossingen.

tuurlijk, je moet gewoon les hebben enzo, maar als extra dingen, en als we er wat profs bij hebben zitten, kunnen we ze best denk ik beetje betalen, als we allemaal wat leggen, kom je een heel eind. soort mini masterclasses ofzo?

Dat lijkt me echt onwijs leuk!

Maar het lijkt me idd ook heel moeilijk omdat te organiseren. Ik wou zelf graag naar de trompetdag van scattando, maar dit ging al niet door vanwege te weinig aanmeldingen. En volgens mij was dat best groots opgezet (geloof dat er 50 man/vrouw konden opgeven.)

Ikzelf ben ook nog maar een beginnend trompettistje maar ik heb wel door dat iedereen een andere visie op je spel heeft. Ik zit in Den Helder op de muziekschool, maar ik heb een half jaar in de buurt van Den Bosch gewoont en daar ook les gehad. Deze docent zag hele andere kanten van mijn spel alsdat mijn docente in Den Helder doet. Ik denk dat dat zeker meerwaarde heeft als je jezelf wil verbeteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2008 17:56 

saniejjj schreef:
pim schreef:

Dat lijkt me echt onwijs leuk!

Maar het lijkt me idd ook heel moeilijk omdat te organiseren. Ik wou zelf graag naar de trompetdag van scattando, maar dit ging al niet door vanwege te weinig aanmeldingen. En volgens mij was dat best groots opgezet (geloof dat er 50 man/vrouw konden opgeven.)

Ikzelf ben ook nog maar een beginnend trompettistje maar ik heb wel door dat iedereen een andere visie op je spel heeft. Ik zit in Den Helder op de muziekschool, maar ik heb een half jaar in de buurt van Den Bosch gewoont en daar ook les gehad. Deze docent zag hele andere kanten van mijn spel alsdat mijn docente in Den Helder doet. Ik denk dat dat zeker meerwaarde heeft als je jezelf wil verbeteren.

volgens mij hoeft het nog niet eens zo heel lastig te zijn om dit te regelen.
het punt is wel, hoe meer mensen, hoe meer werk het word.
ik zit nu in zweden, maar zou van de zomer best is kunnen kijken of zo iets te regelen valt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2008 18:01 

Ik hou me ook aanbevolen om mee te helpen met de organisatie van een trompetdag!
Vanaf juli heb ik tijd om dat mee te organiseren.
Wie zou nog meer mee willen helpen?

Groeten van Marleen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur