trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Brassimport
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 14:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gefeliciteerd
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 16:41 

Diederik, gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst. Een prachtige bugel :lol: . Ik heb je zaterdagmiddag bij Brassimport even horen spelen op een aantal merken/modellen en ik snap je keuze. Voor jou was de Feniks-bugel de beste keuze. Heb je ook nog op het prototype van de Feniks-lead trompet gespeeld toen ik weg was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 22:07 

Hi guys, ben weer ff online op een geleende pc. Heb in de nieuwe winkel nog steeds geen internet :cry: :evil:

De Feniks bugel, genaamd "Gaia" heeft helemaal niks met Schagerl of Taylor, of HvL te maken. Het is dus geen Phoenix, of Fenix, of Phönix.
Hij is inderdaad naar mijn specificaties gebouwd door Romeo Adaci, een geweldige vakman die zelf ook trompettist is dus de taal begrijpt. De Gaia heeft een mooi mengende, warme klank en is heel makkelijk te spelen, ook boven de balk. Ik heb bewust voor Bauerfeindventielen gekozen omdat die gewoon erg goed zijn. Ik had ze ook bij B&S kunnen bestellen maar de Bauerfeinds lopen ff wat lekkerder en voelen wat stabieler aan. Met de beker van de bugel is Andy Taylor niet bezig geweest, met die van de nog te volgen trompetten waarschijnlijk wel. Bugels zijn niet zijn sterkste kant :lol: .
1 model, de Aeolus, is al bijna klaar, de andere (de Hades, het pop/lead-model met Taylor-beker) heeft nog wat meer tijd nodig. Er zijn reeds een aantal forum-leden geweest die op het prototype van de Aeolus hebben gespeeld (oa Diederik, Marnix, Baszz, Prins Bernhard) en uitgaande van onder meer hun reakties denk ik dat hij over niet al te lange tijd in vergulde toestand kant en klaar leverbaar zal zijn :D

Moet weer uitloggen, probeer later deze week nog ff online te komen.
Groet aan jullie allen, Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 22:49 
Moderator

Dat is nog eens mooi nieuws.
Kun je, als je terugkomt, meer vertellen over de eventuele wijzigingen in het concept?

Profiel  

Berichttitel: Re: Gefeliciteerd
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 11:16 
Moderator

Prins Bernhard schreef:
Diederik, gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst. Een prachtige bugel :lol: . Ik heb je zaterdagmiddag bij Brassimport even horen spelen op een aantal merken/modellen en ik snap je keuze. Voor jou was de Feniks-bugel de beste keuze. Heb je ook nog op het prototype van de Feniks-lead trompet gespeeld toen ik weg was.

Ja, dankje, de keuze was inderdaad niet moeilijk.
Ik heb ook op de twee fenix-trompeten gespeeld, bevielen me uitstekend, Hans laat nog wel aanpassingen verrichten.

Hans: ging er even vanuit dat de beker van de Bugel ook door Andy gemaakt was. Heb waarschijnlijk maar half naar je geluisterd, in de ban als ik was van die Bugel. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 11:23 

Het had gekund natuurlijk. Taylor maakt ook de bekers voor de bugels van Eclipse en die klinken erg goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 11:48 

hee diederik gefeliciteerd hoorben wel heel benieuwd , ik weet zeker dat jij de capaciteit hebt om hier eens ff een mooie foto van je aanwinst te plaatsen:-))))

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 12:02 
Moderator

Dankje Frank! n.a.v. je vraag: pagina 5 van dit topic :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 maart 2008 12:17 

Hallo,

Gisteren ben ik bij Brass Import geweest. Samen met Hans hebben we gekeken welke trompet het beste bij mij paste. Na 1 uur verschillende trompetten (Yamaha, Schilke, Taylor en ik weet niet wat voor een andere merken) uitgeprobeerd te hebben (de een wat langer dan de ander) kwamen we toch elke keer weer terug bij de Romeo Adaci Referenz. Voor mij de trompet waar ik het fijnste op speelde en het mooiste geluid uit kreeg en ik dus ook zeker ga aanschaffen. Nu alleen nog de keuze uit een gelakte of een verzilverder (die mijn vrouw er erg mooi uit vindt).

Ik vond het ook erg fijn dat Hans de tijd nam om me te helpen met het uitzoeken en kan iedereen een bezoek aan de nieuwe winkel aanraden. Echt helemaal top.

Groeten,

Ruud

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur