trompet.nl > forum > Toon onderwerp - wie is volgens jullie de beste jazztrompet solist?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 07:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 17:09 

marnix schreef:
Dat is ook logisch: een Wagner opera, kun je met goed fatsoen niet op de planken brengen, als je het hele strijkorkest in een synthesyzer zet, en de trombone partijen halveert. Bij een musicalproductie kan dat wel, en dat drukt de kosten.

Nou, ze denken dat het kan. Het is natuurlijk uiteindelijk niet om aan te horen. Ze doen het inderdaad om de kosten te drukken, de mensen blijven toch wel komen, maar het is natuurlijk veel mooier om er meer mensen neer te zetten. Het gaat toch echt ook in de musical ten koste van de kwaliteit.

Citaat:
Geheel off topic: Over mijn roken: er ligt alweer een plannetje klaar om te stoppen met roken, want die chinese import tabak is wel zo ranzig, dat ik dat nog wegstoom, en dan hopelijk zo erg afknap, dat ik niet meer wil.

Edit: verrek, bert, over jouw manier van niet meer roken wil ik graag wat meer info 8)

Deze topic gaat wel heel erg heen en weer: subsidies, trompettisten en roken. Alsof het allemaal zomaar met elkaar te maken heeft.

Maar goed, mijn manier van niet meer roken, haha. Nou ja, eigenlijk is dat precies wat het is. Het zijn natuurlijk maaar woorden, maar het is toch een klein beetje hoe ik er tegenaan kijk. Ik ben niet gestopt, ik rook niet. (Punt). Stoppen houdt m.i. in dat je eigenlijk nog bezig bent met niet te roken (terwijl je dat eigenlijk wel zou willen), niet roken is niet roken.

Daarnaast, als je opeens weer denkt aan een sigaretje, is dat een gedachte die zo weer voorbij is. Alle gedachten komen en gaan ook weer. Willen roken is vooral ook een gedachtenpatroon waar je aan toegeeft. Als je eraan went dat je best een minuut aan roken zit te denken, maar weet dat je het na die minuut gewoon weer vergeten bent, ben je er al vanaf.

En nog iets: misschien is die Chinese tabak alleen al genoeg om gemotiveerd te zijn niet meer te roken.

Daarnaast, wat je er ook van vindt, het nieuwe rookbeleid maakt het roken er niet gezelliger op. Lekker een sigaretje na een copieus diner, of gewoon in de kroeg, is straks verleden tijd. Dat zijn eigenlijk de beste rookmomenten. Die zijn er straks niet eens meer. Je wordt steeds meer een paria. Wat dat betreft ben ik blij dat ik ervan af ben, hoef ik me daar ook helemaal niet druk over te maken.

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 20:17 
Moderator

Met beide alinea's ben ik het eens.

Dank voor je tips:)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 20:29 

marnix schreef:
Met beide alinea's ben ik het eens.
Dank voor je tips:)

marnix schreef:
Als er inderdaad een topic komt over welk merk dan ook, dan zal ik verder mijn bek houden, dus wees maar niet bang, hoogheid :roll:

Marnix,
Waarom moet er wel een nieuwe topic worden gestart als het even een kant opgaat
die jou niet bevalt? (Zie Bert kaempfert en de Hoogheid...),
en maakt je het blijkbaar op een ander moment helemaal niet uit (zie roken e.d.)?
En als het, vooruit lopend op je antwoord, toch niet uitmaakt;
Hoe was je vakantie? :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 20:34 
Moderator

Er lijken me nogal wat verschillen tussen de topics te zijn.

Ik had geen vakantie, en daarbij, doe nu niet schijnheilig, of het je iets kan schelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2008 20:42 

marnix schreef:
Er lijken me nogal wat verschillen tussen de topics te zijn.

Ja?
Citaat:
Ik had geen vakantie, en daarbij, doe nu niet schijnheilig, of het je iets kan schelen.

Oeps, en het voelde nog zo oprecht...
En ik dacht, als het toch niet zoveel uitmaakt of het topic of off topic is...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur