trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Harmonie orkesten - Wat zijn zo'n beetje de beste Harmonie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2002 14:47 

ja de kmk is natuurlijk heel goed, maar als je voor je hobby bij een goede harmonie wil kun je bijv ook naar de heineken fanafare

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2002 14:14 

Xeno schreef:
ja de kmk is natuurlijk heel goed, maar als je voor je hobby bij een goede harmonie wil kun je bijv ook naar de heineken fanafare

De Heineken Fanfare een goede harmonie? :D

Ze spelen inderdaad niet slecht. Ik heb ze diverse keren gehoord in Tilburg in de concertserie Verrassende Ontmoetingen. Ieder jaar een serie van zeven concerten waar (hele) goede amateurorkesten aan meedoen. Wat mij betreft is dat echt genieten, maar ik heb denk ik het voordeel dat ik als amateur niet gehinderd wordt door een kritisch gehoor zoals dat vooral bij profs ontwikkeld is. Uiteraard hoor ik wel het verschil tussen een concertafdelings- en uitmuntendheidsorkest, maar verschillen tussen afdelingsgelijken onderling wordt al lastiger voor mij. Een verschil van vijf of tien punten is aan mij niet besteed. Het is gelukkig mijn vak niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2002 15:19 

Tjah, dan heb je ook nog de Koninklijke Muziekkapel van Gidsen (België) en alle andere milllitaire orkesten. De Gidsen zijn onder de Belgische Muziekkapellen wel het paradepaardje. Mijn leraar koper is 1e trombonist geweest bij de Gidsen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2002 15:39 

persoonlijk vind ik K&G uit leiden erg leuk spelen (is niet helemaal meer een harmonie meer)
En kees genoeg trompettisten in een harmonie... Wij hebben er bijna te veel. Er zitten er nu 12 (tegenover 9 klarinetten bijvoorbeeld).... Dus ja, de een is wat meer "gezegend" dan de ander :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jun 2003 09:34 

Cyril, zeggen jou de namen marc speetjens, cleo simons iets of hebben jullie de instrumenten trompet en hoorn niet in jullie vereniging omdat dat je argument was..... Ben zelf ook geen van beiden maar heb toen wel dat mini wmc bij de geiten meegespeelt, ook als beroeps hoor, dus wat dat betreft heb je natuurlijk gelijk, maar linne is geen HAAR beter. gr xxxxxxxxxxx poeperdepoep.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2003 18:20 

kennyvh schreef:
Tjah, dan heb je ook nog de Koninklijke Muziekkapel van Gidsen (België) en alle andere milllitaire orkesten. De Gidsen zijn onder de Belgische Muziekkapellen wel het paradepaardje. Mijn leraar koper is 1e trombonist geweest bij de Gidsen.

de Koninklijke Muziekkapel van Gidsen is geen amateurorkest hé.
in België vind ik de harmonie van Sint-Eloois-Winkel zeer goed (speel er zelf in :lol: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 2003 18:45 

loon op zand natuurlijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2003 08:57 

nevermind

Laatst bijgewerkt door Soul Man op 14 nov 2003 12:13, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur