toet'n!! schreef:
Zoek een leraar, zou ik zeggen.
Het is makkelijker studeren als er iemand is die je ook wat wil/kan leren. Zelf zou ik het denk ik niet kunnen, elke dag maar zelf studeren zonder dat er een leraar bij komt kijken.
Je doet het natuurlijk voor jezelf, maar een stok achter de deur hebben veel mensen toch nodig (ikzelf iig wel). Ik betrap mezelf er zelfs met leraar nog op dat ik dingen speel alleen omdat ze leuk zijn (niets mis mee natuurlijk), maar ik zou nooit uit mezelf bijv. arban pakken. Dingen spelen die je al kunt wordt je niet beter van, de lat moet steeds ietsje hoger en vaak is het makkelijker als iemand anders (een leraar) dat voor je doet..
En daarbij, als je zelf studeert kan niemand je zeggen of je het goed/fout doet.
Op dit moment heb ik geen tijd voor muziekles. Ik ben door de week in 2 plaatsen voor werk en school. ik wil eigenlijk wel weer les. maar ik moet wel een uitdaging hebben, ergens naar toe werken.
ik heb 2 jaar geleden mij D-examen gedaan, en daarna nog 1 jaar doorgegaan met les. maar zonder echt doel, dus dat schoot voor mij niet op, koste me teveel, deed er te weinig voor.
nu ik heb ( zo goed als zeker) besloten om na mijn huidige opleiding naar het conservatorium te gaan, heb ik natuurlijk wel weer een doel, dus wie weet dat ik toch een leraar moet gaan zoeken op een of andere manier."
"nadeel" is alleen dat de docent die ik had, heel klasiek is aangelegd, dat vind ik heel mooi, maar ik heb niet de juiste toon om echt goed klasiek te kunnen spelen. lichte muziek trekt mij meer, maar ik weet niet of ik dat goed bij hem terecht kan.