trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Premiere concert fanfare Emergo plays BRASS ism Grimethorp.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2008 15:54 

Citaat:
Vond je "Elegy van A Downland Suite" dan niet verschrikkelijk mooi gespeeld, ook al is het misschien niet je favoriete werk, Bas?

Ik vond alles mooi gespeeld alleen dat soort stukken vind ik wat minder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2008 17:36 

Ja het was genieten geblazen letterlijk en figuurlijk.
Ik vond het progamma ok, er moet toch een beetje contrast zijn in de muziekkeuze wil je de verschillen goed naar voren laten komen.
Bij FFFF pasage's trilde mijn broekspijp, hoofdzakelijk veroorzaakt door het basregister die met een flink volume en ontzettend laag het fundament verzorgden.
Daarnaast de PPPP pasage's waarbij het ook PPPP in de zaal werd ,en ze de spanning goed wisten vast te houden zowel in de band als in de zaal.

Het fanfarekorps van Baszz is ook best de moeite waard, mooie bezetting ook.
Johan Breetveld speelde trouwens ook gedurfd zijn solo op cornet met de Grimehorpe, hij was me al opgevallen op bugel in het orkest, aangename klank.
Al met al een geslaagde middag in een mooie schouwburg.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2008 18:22 

En wat vonden jullie van Kevin Crockford op Es-cornet? Erg goed, maar het eind van "MacArthur" was er toch over...

De grappigste opmerking van de avond op zaterdag: De presentator (als ik mij niet vergis de voorzitter van Brass Band Limburg en ook bertrokken bij de organisatie van het WMC) aan het einde van het concert van Grimethorpe: "Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug in Kerkrade" :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2008 21:03 
Moderator

Jan H schreef:
En wat vonden jullie van Kevin Crockford op Es-cornet? Erg goed, maar het eind van "MacArthur" was er toch over...

In Haarlem knalde hij er perfect overheen, hetgeen hem een (extra) applaus opleverde :wink: En, zoals ik al zei, die solo met Holmes was werkelijk prachtig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 apr 2008 23:16 

Jan H schreef:

Dat was wel een leuk slot inderdaad. Ik vond het gaaf in Haarlem. Super om eens een echte Engelse band live te zien. Ik speel al een aantal jaren in Brassbands maar had nog nooit de kans gekregen om er een te zien. Gewoon even hoe het echt moet zeg maar. Indrukwekkend! Zelfs m'n vriendin vond het gaaf, en dat voor een saxofoniste ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2008 08:05 

Leuk om al die reacties te lezen. Hoewel erg corny was voor mij Dany Boy een hoogtepuntje, maar dat komt omdat ik wat persoonlijke gevoelens heb met brass en ziekenhuizen...

Verder vond ik het echt ontzettend gaaf om te horen. Je hoort weer even dat het wel! mogelijk is gelijk in te zetten, en gelijk en in balans blijvende crescendo's te produceren.

Verder was Pie Jesu een van mijn favorieten. Want ook al piept de man er bij de tutti stukken als een beest overheen, bij dit stuk bleek toch ook dat een Es Cornet een prachtig instrument is.

Daarnaast verwacht ik dat Shawn Crowther binnenkort te zien zal zijn bij Mnozil Brass. Wat een clown, maar o o o wat een uitvoering van Czardas... (mijn favo solostuk all time!!)

En natuurlijk niet te vergeten. Emergo (oftewel: wij) hebben erg goed gespeeld voor ons doen. Jammer dat we brass niet ergens ge try out hebben, want het verschil in akoestiek zorgde wel voor wat kleine rommeltjes en die waren er nou juist uitgeslepen in de repetiteruimte. maar ja, that's live!

Al met al een prachtige middag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2008 09:06 

Sinds afgelopen zondag staat Pie Jesu hoog op mijn todo lijstje. :D
Zeker een stuk wat ik eens wil uitvoeren op de es pieper.
Wat ik altijd lastig vind bij stukken die ik nog nooit gehoord heb is om het zojuist vertelde verhaal achter het stuk in te passen in de muziek die ik hoor. Het begin gaat vaak nog wel maar aan het eind ben ik het spoor altijd bijster. Zo ook bij Brass. Als ik het me goed herinner bestond het uit een stuk of vier/vijf onderdelen die allemaal een stap in het productieproces van de legering brass voorstelden. Na stap 2 was het voor mij gedaan.
Desalniettemin vond ik het een heel aardig stuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2008 13:44 

pieper schreef:
Sinds afgelopen zondag staat Pie Jesu hoog op mijn todo lijstje. :D
Zeker een stuk wat ik eens wil uitvoeren op de es pieper.
Wat ik altijd lastig vind bij stukken die ik nog nooit gehoord heb is om het zojuist vertelde verhaal achter het stuk in te passen in de muziek die ik hoor. Het begin gaat vaak nog wel maar aan het eind ben ik het spoor altijd bijster. Zo ook bij Brass. Als ik het me goed herinner bestond het uit een stuk of vier/vijf onderdelen die allemaal een stap in het productieproces van de legering brass voorstelden. Na stap 2 was het voor mij gedaan.
Desalniettemin vond ik het een heel aardig stuk.

Nou komt dat waarschijnlijk ook omdat onze burgemeester beter is met lintjes knippen dan met het vertellen van een mooi verhaal. Ik kende het verhaal, had de muziek voor me en nog kon ik haar woorden niet in de delen plaatsen.

Eigenlijk zou het werk voorzien moeten worden van mooie plaatjes of zelfs filmbeelden. Ik vind het nog knap dat je tot 2e deel bent gekomen ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur