marnix schreef:
Dus jij zegt hier feitelijk dat als ik op een degelijke manier wil lesgeven, dat dat niet mag, omdat het niet leuk zou kunnen zijn?
Dit si zo'n verdraaide redenering dat ik hem echt niet snap. Van mij mag alles, als het maar resultaat heeft. Ik persoonlijk denk dat een leuke les meer resultaat heeft dan een niet leuke les, volgens mij is dat niet heel gek. En dan zeg ik niet eens dat een leuke les niet eens ook een degelijke les kan zijn. Maar ik lever degelijk graag in voor leuk als ik daarmee een leerling kan motiveren.
Als de les niet leuk is, met welk boek dan ook, waarom zou je dan überhaupt trompet spelen? Dat vroeg ik me eigenlijk af. Ik ga ervan uit dat als de les en het oefenen leuk wordt gevonden, zelfs als dat betekent dat er didactisch gesproken iets minder strak wordt gewerkt, dit uiteindelijk zijn vruchten wel afwerpt.
I
Citaat:
k krijg overigens ook vaak de klacht van leerlingen dat HSL saai is...
Dat ligt niet aan het boek maar aan de leerling die het zegt. Vaak vinden die leerlingen ieder ander boek ook saai en gaan uiteindelijk liever voetballen.
Citaat:
Afwisseling predikte eerder ook al. Maar muziek is zowiezo leuk, lijkt me. Daar ga je als docent van uit, en daar is HSL niet noodzakelijkerwijs de beste optie.
Dat beweer ik ook helemaal niet. De beste optie in mijn optiek is BE met veel Arban, Clodomir, Duhem, daarnaast patterns for jazz, Flexus, Colins Lip Flexibilities, Charlier, Bach Preludes, alle platen van Hubbard, Clifford en Woody Shaw en Maurice Andre. Dat is de beste optie, maar daar hou ik werkelijk geen leerling aan over, dus dat doe ik maar niet.
Citaat:
Ik vind mijn eerder gedane stelling niet zuur, eerder redelijk.
Ik weet je stelling niet meer....