Rik Baars schreef:
marnix schreef:
Ik heb het idee dat alles waar Defensie voor staat, bij jou je nekharen overeind laat schieten, Ruli. Ook al in een topic over de Taptoe, vond je het nodig om alles wat Defensie was af te schieten. Dat is prima, maar je moet niet proberen om mij dingen in mijn mond te leggen.
???
Ik snap dit ook niet helemaal: Wat heeft Ruli voor avatar?
In mijn tijd, bij datzelfde kluppie (83/2

) werkte het precies zo: "De koningin" kocht zilver, (en Nederlands: Schenkelaars dus in die tijd)
(Goed, ik was dienstplichtig, en amateurmuzikant, maar zo werkte het, en we toeterden er even vrolijk op door.)
… mijn Avatar is idd. het aangepaste embleem voor de Reunie Fanfarekorps van het Regiment Limburgse Jagers 2005 waar ik als dienstplichtig muzikant mocht dienen. Het klopt dat ik alles wat met defensieorkesten te maken heeft kritisch volg. Ik vind dat je als militair trots moet zijn op het onderdeel waar je dient. Ik krijg bij de verhalen van Marnix de indruk dat deze orkesten niet uit trotse militairen bestaan maar uit afgestudeerde muzikanten die eigenlijk liever bij het KCO hadden gewild maar uit “armoede” bij de defensieorkesten zijn gaan spelen.
Dat je geen keuze hebt bij het door defensie verstrekte instrument vind ik ook niet meer dan logisch.
De mannen en vrouwen in het veld krijgen ook een wapen dat “Bea” voor jullie heeft uitgekozen.
Dat er van “bovenaf” voor jou wordt bepaald op welk instrument, en in welk pak je optreedt hoort gewoon bij het “militair” zijn.
Net zoals marcheren bij het “militaire” gebeuren hoort… maar wel een beetje strakker graag, want daar zal mijn “taptoe”-kritiek wel over gegaan zijn.
Ik heb dus niets tegen de Defensie en haar korpsen, integendeel, ik zie als grote voorbeeld voor de HaFa-wereld, maar DAAR zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn.