Geronimo schreef:
Zeker goede tip om zo dicht mogelijk bij gewoon trompetmondstuk te blijven, misschien ga ik daarom beter niet naar een cornetmondstuk.
Ik ben tevreden van de Yamahe 14A4a: hoogte is goed en blaas mooi in't centrum. Maar collega's spelen op piccolo op een 3c. Hun toon is dan ook veel ronder en dat is ook wat ik een beetje mis.
Maar als ik op 3c speel is m'n hoogte al wat minder => meer studeren??
Als trompetmondstuk gebruik ik Bruno Tilz 1 1/2 (een aanrader trouwens; mooie zachte ronde rand en comfortabel), dan blijf ik misschien beter bij hetzelfde merk?
Alvast bedankt voor de reeds gegeven tips.
Ja ho wacht... Ik was niet duidelijk.
Mijn piccolo heeft cornetrecievers. ( En ook stiften met trompetrecievers ) . Dus ik kocht gewoon een piccolocornet mondstuk van GR, passend bij wat ik had. Je moet niet denken dat je bijvoorbeeld een piccolocornet mondstuk kan gebruiken om harde hoge dingen te doen in bijvoorbeeld een Brassband. Op een echte cornet werkt dat dus niet.
Het probleem is, dat ik eigenlijk niks van Bruno Tilz weet. Ik geloof dat je dan in de Exclusive serie zit, voor piccolo, en dat is volgens mij anders dan de bako lijn van Tilz, en weer anders dan de special serie.
Nogmaals: een 3c kan werken, maar ik vind wel dat je er de bakkes voor moet hebben. En veel uren studeren op piccolo is niet echt een aanrader. Probeer anders eens een 3d. Ook van tilz? Je zou er eens een catalogus van Tilz op na moeten slaan. Maar hou dan rekening met uren leesvoer, want ik geloof dat Tilz meer mondstukken maakt dan alle andere draaiers bij elkaar...