Ruli schreef:
marnix schreef:
Waarom wil je een nieuw mondstuk?
Monette zegt, en Ruli kan dat als het goed is, onderschrijven, dat je voor zowel C als Bes een heel ander mondstuk nodig hebt.
Daar moet je dus niet intrappen.!!!!!!!!
Ook GR maakt mondstukken die naar hun zeggen geschikter zijn voor of bes, of c. Alleen hangt GR er niet dat hele blaatverhaal aan vast, en ik gebruik zelf een 'Bes' mondstuk voor de C.
Maar als jij gewoon lekker doortoetert dan heb je in principe aan 1 mondstuk genoeg.
... sterker nog, voor AL je andere stemmingen zou je een ander mondstuk moeten gebruiken. Vind ik nog niet eens zo'n gek blaat-verhaal overigens. Ik denk dat het net zo werkt als bij die Vincent Bach die je kan verbouwen van Bes naar C... werkt toch ook niet helemaal. En die malloot van een Dave zegt ook nog dat je zelfs een A en Bes monddstuk zou moeten gebruiken voor op je A en Bes-pic.
Ja en die lieve Monette is er ook niet in geslaagd om een fatsoenlijke piccolo te bouwen. Waar elke zichzelf serieus nemende fabrikant ( schilke schertzer stomvi etc ) een goeie picc kan maken in Bb en A kan Monette dat niet, en moet de klant er maar 2 kopen.... Liefst met nog 2 van die achterlijk dure mondstukken erbij ook....
Ga toch fietsen. Voor minder dan de helft kan je een fantastische picc kopen, in 2 stemmingen.