trompet.nl > forum > Toon onderwerp - zelfspot
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zelfspot
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 09:09 

Ach het is zondag. Ik ben goed gehumeurd. Vooruit. even iets waar jullie hartelijk om mogen lachen. Mijn vrouw schrijft columns. Ééntje wil er jullie toch niet onthouden:

He himself and his trumpet

Manlief heeft nogal wat hobby’s. Een ervan is trompet spelen. Zo heeft hij trompetles, improvisatieles en speelt hij bij een Brassband. Soms gaat deze hobby wel erg ver. Een tijdje terug kwam hij helemaal lyrisch thuis. Hij was even op en neer naar het uiterste zuiden van het land gegaan om een trompet te kopen. Deze had hij gevonden op internet en hij was er zo goed als zeker van dat de verkoper niet wist dat hij een zeldzaam instrument voor een habbekrats weg deed. Nou heb ik heel weinig verstand van trompetten, maar ik had het idee dat deze verkoper wel degelijk wist waar hij vanaf wilde. Dat ding zag er niet uit. Maar zoals ik al zei, ik ben een leek.

Enfin, manlief gaat in de weer met de trompet. Hij wordt ingespeeld, gepoetst, bewonderd en nog eens gepoetst. Op een middag verbazen dochters en ik ons er over dat manlief nu al bijna een uur in de badkamer zit. We gaan kijken. Jezus nee, hij is zijn trompet in bad aan het doen! Het moet niet gekker worden.

Dan wordt de trompet voor een flink bedrag op marktplaats gezet. Manlief is er nog steeds van overtuigd dat hij goed gaat scoren. Hij krijgt niet veel respons en als de eerste kijker geen interesse heeft, gaat hij zich er nog wat meer in verdiepen. Hmm, misschien is het toch niet zo’n goeie koop geweest. Misschien wordt dit wel helemaal niet de klapper van het jaar en misschien moest hij toch maar flink wat zakken met de prijs.

Dat komt er een tweede potentiële koper. De beste man bekijkt het instrument. ‘Speelt u zelf trompet?’ vraagt manlief. De man antwoordt dat hij inderdaad trompet speelt en hij blaast wat toonladders. Nou, dat komt er niet verkeerd uit. ‘Speelt u ook in een bandje of zo?’ Meneer blijft naar het ding kijken, nu met een bepaald soort grijns op zijn gezicht en antwoord: ‘Ja, in het Gelders Orkest...’ Oh my god, ik hoor manlief denken: Waar is dat gat? WAAR IS DAT GAT? Waar is dat gat in de grond als je em nodig hebt? Hij krijgt zweetdruppels op zijn voorhoofd en hij weet niet waar hij kijken moet. Deze meneer heeft er echt verstand van. Terwijl ik de man uitlaat, zonder trompet uiteraard, zegt hij nog: ‘Het is wel een leuk dingetje voor een carnavalsvereniging. Als ze hem dan in een dronken bui in een café laten staan, dan is het niet zo’n probleem. Hahaha.’ Ik kijk achterom om te zien of manlief dit grapje kan waarderen. Hij staat er niet. Natuurlijk, hij heeft dat gat gevonden!

Overigens heb ik het ding nog met een klein winstje verkocht. Hij hangt nu in het spoorwegmuseum :-)

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 09:24 
Moderator

Haha mooi verhaal,

meer van dat 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 09:37 

Prachtig :D

Wat voor toeter was het uiteindelijk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 09:39 

Van dit soort dingen krijg ik ook een goed humeur ( en het is al zulk mooi weer ) geweldig verhaal!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2008 12:03 

screamboy schreef:
Prachtig :D

Wat voor toeter was het uiteindelijk?

Dat was de clou. Het was een Raw brass toeter, met veel graveringen, maar helemaal uitgeslagen. Dus ik dacht flink poetsen, en dan komt er wel een merknaam tevoorschijn....Helaas. Het bleek en blank stamped dingetje te zijn. En eigenlijk was de sound helemaal niet verkeerd maar het ding had een afschuwelijke weerstand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 apr 2008 07:51 

Haa, jouw vrouw heeft meer verstand van schrijven dan jij van trompetten :D :D :D

Kan ik nog meer van haar lezen, ik wordt hier heel vrolijk van, namelijk....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 apr 2008 20:47 

ja hoor. Naast haar eigen web log is ze regelmatig te lezen de het gratis dagblad "de Pers"
(afgelopen week met dit stukje trouwens)

Dit is haar weblog: http://marjanklaver.web-log.nl/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur