trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HELP, ik veroorzaak overlast!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 12:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 16:00 

Gewoon doorgaan met oefenen en als ze weer komt dat ze er last van heeft moet je maar vragen of zij het beter kan :?

Anders gaat zij maar met mooi weer in de duinen zitten.
het is toch een vrij land of niet dan. Mijn buren hebben nog nooit geklaagd ze vinden het juist leuk zolang ik maar niet te laat ga spelen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 16:05 

Een vriend van mij had ook altijd last van z'n buren.
Die stonden altijd op de muren te rammen en dat was erg vervelend, want ze deden dat altijd alleen als hij trombone aan het spelen was! :wink:

Gewoon lekker blijven spelen, inderdaad met het raam dicht en tussen de genoemde tijden, dan kan ze je niks maken!
Ze kwam tenminste wel vragen of jij diegene was die muziek maakte, dat is nog netjes van haar!
Ze had ook over de herrie kunnen beginnen! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 16:28 

Dehaanmuziek schreef:
Ze kwam tenminste wel vragen of jij diegene was die muziek maakte, dat is nog netjes van haar!
Ze had ook over de herrie kunnen beginnen! :lol:

haha idd ze vroeg of ik de muziek maakte, dus ze waardeerde het tenminste nog wel een beetje. Kan ik eigenlijk als een complimentje opvatten :lol: Of misschien houdt ze net als ik ook niet van droge toonladders spelen :wink:

Nogmaals thanks allemaal, ben al weer helemaal vrolijk door alle opmerkingen die hier af en toe gemaakt worden :), terwijl ik vanmiddag toch knap sjacherijnig was...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 16:30 

Ik ken ook een verhaal van buren die erg lastig deden tegen iemand die muziek maakte, ze speelde klarinet notabene. Ik heb een paar keer aangeboden om een weekje bij hen te komen oefenen, kijken of ze dan nog klagen over een klarinetje. :D

De mensen die daarover klagen doen dat meestal alleen als ze denken de muzikant te kunnen overbluffen, wedden dat ze niet zou klagen als je Jerommeke heette. Wat een achterlijk mens.

Ik oefen altijd tussen 19.00 en 20.30 uur, soms wat langer dan de andere keer en in de weekenden soms in de middag. Knap figuur als er iemand is die mij mijn oefentijd afpakt, ze kunnen een trompet op hun ogen krijgen!!!!

Sorry, liet me even meeslepen. :oops:

Gewoon blijven toeteren dus.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 16:31 
Moderator

Er is over iets dergelijks al eens een zaak geweest
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2125

alleen is deze site steeds niet bereikbaar, lukt slechts af en toe, helaas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 17:20 

Je moet haar een keer een vrijkaartje geven voor een concert of optreden van jou. Weer die pot met stroop hé....... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 17:26 

Bij mijn thuis hebben we al een jaar of 20 gezeur met de buren. Tot een paar jaar terug leefden er zelfs 5 muzikanten in ons huis. Nou zijn m'n broer en zus eruit en dus is het al wat minder. Alhoe, sindsdien speel ik heel wat meer.
Ooit hebben ze zelfs geprobeerd om ons via het bestuur van onze vereniging te demotiveren om te studeren.

Maar onze buren zijn wat aan de deur geweest om te zeuren. Een aantal jaren terug ook een hele cyclus met de woningbouw doorlopen. Toen zijn er afspraken gemaakt om tussen 2 en 4 niet te spelen. Er moest gespeeld worden in de kamer die het meest ver lag van de buren.
Nou op zich is dat allemaal nog best te doen. Maar als mijn vader na z'n werk om half 8 wou gaan spelen dan was het ook alweer gezeur.

Uiteindelijk hebben we dus zeker 20 jaar lang met heel veel gezeik gezeten met de buren. Totdat we het zo zat werden(het is voor je zelf ook demotiverend, elke keer dat gehengst op de muur) Dat we er voor gekozen hebben om een kamer maar te isoleren. Heeft veel werk gekost en alles. Toen hebben ze nog 1 keer op de muur gebonkt, en toen heeft mijn moeder telefonisch even op een niet al te nette doch zeer duidelijk manier duidelijk gemaakt dat we er alles aan gedaan hebben en dat ze nou eens op moeten houden met dat gezeur. Later belden ze terug en heb ik het nog even iets duidelijk uitgelegd. En later heeft ook m'n vader nog het 1 en ander duidelijk gemaakt. Allemaal op een niet zo heel erg aardige toon zeg maar.

Sindsdien, geen last meer van ze, tegenwoordig zeggen we elkaar zelfs gedag op straat. En ik kan gewoon tussen 10 en half 10 spelen wanneer en hoeveel ik wil. Dat isoleren kost wat, maarja als het echt niet anders kan....

Gr. Chris

PS.
Van de buren aan de andere kant, hebben nog nóóit geklaagd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2008 18:11 

Ik vind het persoonlijk heel vervelend als ik studeer in de wetenschap dat een buur
last van mij heeft. Bovendien kan ik mij goed voorstellen dat iemand daar last van heeft,
een etude is nog te doen maar werken aan sound (volume) en hoogte e.d.is niet leuk om naar te luisteren. Ik heb het geluk op verschillende plaatsen in mijn omgeving terecht te
kunnen waar ik niemand stoor. Mijn voorstel is dan ook om bij jou in de buurt een
ruimte te vinden (kantoorgebouw, kantine industrieterrein, basisschool) waar je tegen
een kleine vergoeding gebruik van kunt maken, meestal ben je dan wel op de avonduren
aangewezen. Of anders tóch keiharde afspraken maken met degene die overlast van
je heeft, als je het voor elkaar kunt krijgen om op die uren te studeren dat de buren niet
thuis zijn is er een hoop gewonnen. Als trompettist moet je nu eenmaal dagelijks je
oefeningen doen en dat geeft herrie, tóch is het heel goed mogelijk om bepaalde aspecten te studeren zonder daadwerkelijk te spelen, maar daar kom ik op terug in een
nieuwe topic over dit onderwerp.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur