marnix schreef:
"you entered a world of pain..."
No,You entered a world of musicality...
darkness87 schreef:
Wat jullie dus eigenlijk adviseren is om een volledig concert te spelen met een symfonie orkest en speciaal voor Bernstein op de hoeken jazz-musici neer te zetten?
ik adviseer niets, ik keek en luisterde en nam waar...
Zat ik echter in de organisatie zou ik de juiste mensen op de juiste plek hebben gezet.
Ik kan een heleboel trompettisten opnoemen die deze combinatie van stijlen op een
muzikale manier kunnen spelen. ook dirigenten met deze eigenschap lopen er rond in NL.
Citaat:
Dat ziet er een beetje stom uit. Je bent gebonden aan televisie-regels. We mochen bijvoorbeeld ook niet lopen tijdens het concert op het podium alleen na de Mozart (Gran Partita) was een changement, verder mochten we niet lopen.
Wat hebben tv-regels ermee te maken? Op de belangrijke plaatsen had er iemand anders
kunnen zitten die het speelt zoals het hoort. Niks te changementen...
Citaat:
(Ik ben de trompettist van het CSO) Beetje jammer dat mensen er zo over denken.
Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen, ook jou niet.
Als ik dat gedaan heb bied ik je hierbij mijn excuses aan, maar ik ben deze topic begonnen n.a.v. het concert dat naar mijn mening een stuk beter had gekund.
En nógmaals, mijn kritiek gaat alleen over het ontbreken van swing op de momenten dat
het had moeten swingen, van andere momenten heb ik, zoals ik eerder schreef, genoten.
Bovendien is die expertise ruimsschoots aanwezig bij Codarts.
Citaat:
Het was de bedoeling dat er een symfonie orkest zou spelen en het moest natuurlijk niet te klassiek worden, dus daarom speelden we ook wat lichtere werken zoals Bernstein. Maar het leuke is dat dit origineel gewoon voor symfonie orkest is, dus moeten de klassieke mensen gewoon deze jazz-solo's spelen. Als je dan geen uitstapje mag maken vind ik het een beetje jammer...
Alles Mag!
Je zal er echter aan moeten wennen dat je als beroepsmuzikant zal worden beoordeeld
op wat je (jouw groep of orkest) laat horen, zéker op radio, tv, cd. etc.
Citaat:
Ik ben zelf klassiek trompetist uit het 1e jaar en speelde de solo in Bernstein en heb ik gewoon mee geprobeerd het beste ervan te maken, als ik het zo terug hoor snap ik niet waar de discussie over gaat...
Ik heb respect voor IEDEREEN die in het openbaar durft te spelen, van kleine kinderen
tot aan de grootste artiesten en heb dus ook respect voor wat jij hebt gespeeld.
Je zult vast nog veel beter worden dan dat je nu al bent maar je hoort nú blijkbaar nog
niet het verschil tussen swing of geen swing, waarmee je je trouwens in een zeer groot gezelschap begeeft.
Maar trek het je niet te veel aan,
Succes met de studie.