trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bevrijdings concert 2008 Codarts
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 22:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 13:08 
Moderator

darkness87 schreef:
Wat jullie dus eigenlijk adviseren is om een volledig concert te spelen met een symfonie orkest en speciaal voor Bernstein op de hoeken jazz-musici neer te zetten? Dat ziet er een beetje stom uit. Je bent gebonden aan televisie-regels. We mochen bijvoorbeeld ook niet lopen tijdens het concert op het podium alleen na de Mozart (Gran Partita) was een changement, verder mochten we niet lopen. (Ik ben de trompettist van het CSO) Beetje jammer dat mensen er zo over denken. Het was de bedoeling dat er een symfonie orkest zou spelen en het moest natuurlijk niet te klassiek worden, dus daarom speelden we ook wat lichtere werken zoals Bernstein. Maar het leuke is dat dit origineel gewoon voor symfonie orkest is, dus moeten de klassieke mensen gewoon deze jazz-solo's spelen. Als je dan geen uitstapje mag maken vind ik het een beetje jammer... Ik ben zelf klassiek trompetist uit het 1e jaar en speelde de solo in Bernstein en heb ik gewoon mee geprobeerd het beste ervan te maken, als ik het zo terug hoor snap ik niet waar de discussie over gaat...

you entered a world of pain...

gewoon lekker toeten. Het leren komt met de jaren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 13:12 

darkness87 schreef:
Wat jullie dus eigenlijk adviseren is om een volledig concert te spelen met een symfonie orkest en speciaal voor Bernstein op de hoeken jazz-musici neer te zetten? Dat ziet er een beetje stom uit. Je bent gebonden aan televisie-regels. We mochen bijvoorbeeld ook niet lopen tijdens het concert op het podium alleen na de Mozart (Gran Partita) was een changement, verder mochten we niet lopen. (Ik ben de trompettist van het CSO) Beetje jammer dat mensen er zo over denken. Het was de bedoeling dat er een symfonie orkest zou spelen en het moest natuurlijk niet te klassiek worden, dus daarom speelden we ook wat lichtere werken zoals Bernstein. Maar het leuke is dat dit origineel gewoon voor symfonie orkest is, dus moeten de klassieke mensen gewoon deze jazz-solo's spelen. Als je dan geen uitstapje mag maken vind ik het een beetje jammer... Ik ben zelf klassiek trompetist uit het 1e jaar en speelde de solo in Bernstein en heb ik gewoon mee geprobeerd het beste ervan te maken, als ik het zo terug hoor snap ik niet waar de discussie over gaat...

Bas, ik wil nog ff zeggen, dat je een grote koning bent, zoals je dat speelde!! 8)
Gr. Frank (NJHO)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 15:32 

mi trompeta schreef:
darkness87 schreef:

Bas, ik wil nog ff zeggen, dat je een grote koning bent, zoals je dat speelde!! 8)
Gr. Frank (NJHO)

Thansk Frank!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 15:47 

marnix schreef:
"you entered a world of pain..."
No,You entered a world of musicality... :wink:

darkness87 schreef:
Wat jullie dus eigenlijk adviseren is om een volledig concert te spelen met een symfonie orkest en speciaal voor Bernstein op de hoeken jazz-musici neer te zetten?

ik adviseer niets, ik keek en luisterde en nam waar...
Zat ik echter in de organisatie zou ik de juiste mensen op de juiste plek hebben gezet.
Ik kan een heleboel trompettisten opnoemen die deze combinatie van stijlen op een
muzikale manier kunnen spelen. ook dirigenten met deze eigenschap lopen er rond in NL.

Citaat:
Dat ziet er een beetje stom uit. Je bent gebonden aan televisie-regels. We mochen bijvoorbeeld ook niet lopen tijdens het concert op het podium alleen na de Mozart (Gran Partita) was een changement, verder mochten we niet lopen.

Wat hebben tv-regels ermee te maken? Op de belangrijke plaatsen had er iemand anders
kunnen zitten die het speelt zoals het hoort. Niks te changementen...

Citaat:
(Ik ben de trompettist van het CSO) Beetje jammer dat mensen er zo over denken.

Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen, ook jou niet.
Als ik dat gedaan heb bied ik je hierbij mijn excuses aan, maar ik ben deze topic begonnen n.a.v. het concert dat naar mijn mening een stuk beter had gekund.
En nógmaals, mijn kritiek gaat alleen over het ontbreken van swing op de momenten dat
het had moeten swingen, van andere momenten heb ik, zoals ik eerder schreef, genoten.
Bovendien is die expertise ruimsschoots aanwezig bij Codarts.

Citaat:
Het was de bedoeling dat er een symfonie orkest zou spelen en het moest natuurlijk niet te klassiek worden, dus daarom speelden we ook wat lichtere werken zoals Bernstein. Maar het leuke is dat dit origineel gewoon voor symfonie orkest is, dus moeten de klassieke mensen gewoon deze jazz-solo's spelen. Als je dan geen uitstapje mag maken vind ik het een beetje jammer...

Alles Mag!
Je zal er echter aan moeten wennen dat je als beroepsmuzikant zal worden beoordeeld
op wat je (jouw groep of orkest) laat horen, zéker op radio, tv, cd. etc.

Citaat:
Ik ben zelf klassiek trompetist uit het 1e jaar en speelde de solo in Bernstein en heb ik gewoon mee geprobeerd het beste ervan te maken, als ik het zo terug hoor snap ik niet waar de discussie over gaat...

Ik heb respect voor IEDEREEN die in het openbaar durft te spelen, van kleine kinderen
tot aan de grootste artiesten en heb dus ook respect voor wat jij hebt gespeeld.
Je zult vast nog veel beter worden dan dat je nu al bent maar je hoort nú blijkbaar nog
niet het verschil tussen swing of geen swing, waarmee je je trouwens in een zeer groot gezelschap begeeft.
Maar trek het je niet te veel aan,
Succes met de studie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 16:09 

Ik sluit me volledig aan bij de woorden van De Ronde Van; ik had het zelf niet beter (of zelfs maar even goed) kunnen verwoorden.

Ik hoop niet dat ik je gekwetst heb Bas, maar ik hoop wel dat dit je ogen opent voor het gevaar swingmuziek te "licht" te behandelen. Swing spelen is net zozeer een vak als Grieg spelen, zelfs een heel ander vak. Mijn kantekeningen zijn dan ook niet om jullie af te kraken maar om jullie te wijzen op het enorme verschil in niveau dat zo'n concert dan krijgt: de klassieke dingen top, en de swinggedeeltes aanzienlijk slechter.

Ook van mij succes met het leren uitoefenen van het mooiste beroep dat er bestaat!

Roel

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel: concert
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 19:26 

Als mensen een mening geven, moet je je daar vooral niet te druk om maken. Dat hoort nu eenmaal bij een forum.

Forum leden moet wel blijven realiseren dat het wel vaak gaat over mensen waarover ze commentaar hebben en niet over de juiste kleur van een tuinhek.....

We moeten ons ook afvragen of we uberhaubt altijd maar onze mening moeten ventileren(positief of negatief)

Maar ja zoals ik al zei er is geen standaard forum gedragscode.

Profiel  

Berichttitel: Re: concert
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 19:50 

brassheavy schreef:
Als mensen een mening geven, moet je je daar vooral niet te druk om maken. Dat hoort nu eenmaal bij een forum.
Forum leden moet wel blijven realiseren dat het wel vaak gaat over mensen waarover ze commentaar hebben en niet over de juiste kleur van een tuinhek.....
We moeten ons ook afvragen of we uberhaubt altijd maar onze mening moeten ventileren(positief of negatief)
Maar ja zoals ik al zei er is geen standaard forum gedragscode.

Hé kom op gezelligerd, als ik mijn mening niet kan geven op een Forum ister helemáál
niemand meer die naar me luistert, give me a break...
PS ik ben alweer ónder de 130...
Goed hè?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 mei 2008 20:25 

De Ronde Van schreef:
marnix schreef:
"you entered a world of pain..."
No,You entered a world of musicality... :wink:

darkness87 schreef:
Wat jullie dus eigenlijk adviseren is om een volledig concert te spelen met een symfonie orkest en speciaal voor Bernstein op de hoeken jazz-musici neer te zetten?

ik adviseer niets, ik keek en luisterde en nam waar...
Zat ik echter in de organisatie zou ik de juiste mensen op de juiste plek hebben gezet.
Ik kan een heleboel trompettisten opnoemen die deze combinatie van stijlen op een
muzikale manier kunnen spelen. ook dirigenten met deze eigenschap lopen er rond in NL.

Citaat:
Dat ziet er een beetje stom uit. Je bent gebonden aan televisie-regels. We mochen bijvoorbeeld ook niet lopen tijdens het concert op het podium alleen na de Mozart (Gran Partita) was een changement, verder mochten we niet lopen.

Wat hebben tv-regels ermee te maken? Op de belangrijke plaatsen had er iemand anders
kunnen zitten die het speelt zoals het hoort. Niks te changementen...

Citaat:
(Ik ben de trompettist van het CSO) Beetje jammer dat mensen er zo over denken.

Het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om iemand te kwetsen, ook jou niet.
Als ik dat gedaan heb bied ik je hierbij mijn excuses aan, maar ik ben deze topic begonnen n.a.v. het concert dat naar mijn mening een stuk beter had gekund.
En nógmaals, mijn kritiek gaat alleen over het ontbreken van swing op de momenten dat
het had moeten swingen, van andere momenten heb ik, zoals ik eerder schreef, genoten.
Bovendien is die expertise ruimsschoots aanwezig bij Codarts.

Citaat:
Het was de bedoeling dat er een symfonie orkest zou spelen en het moest natuurlijk niet te klassiek worden, dus daarom speelden we ook wat lichtere werken zoals Bernstein. Maar het leuke is dat dit origineel gewoon voor symfonie orkest is, dus moeten de klassieke mensen gewoon deze jazz-solo's spelen. Als je dan geen uitstapje mag maken vind ik het een beetje jammer...

Alles Mag!
Je zal er echter aan moeten wennen dat je als beroepsmuzikant zal worden beoordeeld
op wat je (jouw groep of orkest) laat horen, zéker op radio, tv, cd. etc.

Citaat:
Ik ben zelf klassiek trompetist uit het 1e jaar en speelde de solo in Bernstein en heb ik gewoon mee geprobeerd het beste ervan te maken, als ik het zo terug hoor snap ik niet waar de discussie over gaat...

Ik heb respect voor IEDEREEN die in het openbaar durft te spelen, van kleine kinderen
tot aan de grootste artiesten en heb dus ook respect voor wat jij hebt gespeeld.
Je zult vast nog veel beter worden dan dat je nu al bent maar je hoort nú blijkbaar nog
niet het verschil tussen swing of geen swing, waarmee je je trouwens in een zeer groot gezelschap begeeft.
Maar trek het je niet te veel aan,
Succes met de studie.

Prima Ronde Van, dan had ik het waarschijnlijk gewoon teveel persoonlijk opgevat, dat was misschien wel helemaal niet mijn bedoeling, vandaar deze reactie! Toch bedankt voor je uitleg en vind het fijn om te horen dat mensen hier een hele andere kijk op hebben, daar leert iedereen weer van! :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur