trompet.nl > forum > Toon onderwerp - kaakproblemen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: kaakproblemen
BerichtGeplaatst: 27 jun 2003 15:49 

Hoi,

Weet iemand goede oefeningen tegen kaakproblemen :?: Ik heb al een nieuw aangemeten mondstuk dus daar kan het niet aan leggen.Mijn kaak gaat namelijk op slot en kraakt een beetje :( . Weet iemand wat :?:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2003 16:31 

Goed kauwen! Gewoon goed kauwen, dat het voedsel gelijkmatig in je bloedstroom wordt opgenomen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2003 07:46 

dat heb ik ook gehad, het beste is gewoon naar een tandarts(of zo'n orthodentoloog of zoiets) te gaan die kan het verhelpen. Anders kun je er een hele tijd mee zitten,en begint het erg pijnlijk te worden en kun je haast niet meer kauwen, ik spreek uit ervaring....

Kweet echter niet of het Trompet-gerelateerd is....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2003 14:41 
Moderator

Moet je voor de grap eens proberen wat minder te duwen op je mond. Je kaak krijgt dan een te grote druk te verwerken en gaat verkrampen. Dit kan tot pijnlijke situaties leiden. OEfening: je begintmet jemondstuk te buzzen, en dan hodt je hem vast met de hand waarmee je niet schrijft, en dan aan het einde van de stift, tussen duim en ringvinger. Op deze manier kun je veel minder druk uitoefenen op je kaak. Datzelfde kun je doen met je trompet, je legt hem op een ( keuken ) trap en dan maar er eens door blazen. Dit leid natuurlijk niet tot het spelen van mooie liedjes, maar het geeft je een bepaald gevoel van hoe je zonder druk kan spelen. Overigens ontkom je er niet aan dat er druk is, maar met deze oefeningen kun je proberen die druk te verminderen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2003 20:05 

Volgens mij bestaan er ook van die "pressure adapters" waarmee je de druk in kunt stellen. Volgens mij zet je dan je mondstuk in een houdertje tussen de leadpipe en als je dan te hard drukt komt de lucht er aan de zijkant uit. Vraag me niet of het werkt, want ik heb ze nog nooit gezien en ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik heb van horen zeggen dat het bestaat.

Mocht er nou iemand zijn die weet waar je zon'n ding kunt halen, laat het me dan maar even weten, want ik ben wel benieuwd of zoiets werkt.

Marjon in ieder geval succes ermee!!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2003 09:34 

Harstikke bedankt :D ik zal jullie advies proberen. Ik ben hiervoor al naar het ziekenhuis geweest maar die konden niks vinden dus daarom ben ik op mezelf aangewezen. :(
En van de drukverminderaar heb ik nog nooit gehoord kan je dat gewoon in een muziekwinkel kopen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2003 17:05 

Hey MArnix,
Ik snap dat niet zo van dat buzzen want wat moet ik nou met die viltstift doen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2003 23:32 

Kaugom kauwen terwijl je speelt. Je moet het leren, maar het houd je kaakspieren soepel. Veel goeie trompettisten doen het dus het zal weinig nadelig effect hebben op je toon. Probeer het eens zou ik zeggen. Ik kan moeilijk zonder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur